UWAGA - egzemplarz z dedykacją dla pana Zbigniewa od autorów
------------------------------------------------------------------------------------------
OD AUTORÓW
W sierpniu 2007 podczas finału The Tall Ships' Races w Szczecinie zaprezentowaliśmy w Zamku Książąt Pomorskich wystawę fotograficzną „Ludomir Maczka - żeglarz i geolog". Krystyna Pohl - dziennikarka „Głosu Szczecińskiego" wystąpiła wówczas z pomysłem, by przygotować album pokazujący życie wielkiego żeglarza.
Od samego początku byliśmy przekonani o tym, że publikacja taka jest potrzebna. Jedyna nasza wątpliwość budziło to, czy w jednej książce da się pomieścić wszystko, co Ludek prężył, zobaczył, czego dotknął. Więcej niż pół wieku, wszystkie oceany, dziesiątki mórz, cisze i sztormy, pasaty, koralowe atole, kanały Patagonii, lody Arktyki, stepy i góry Mongolii, afrykańska sawanna i australijski busz, Azjaci, Afrykanie, Aborygeni, Indianie, Inuici...
Wszędzie przedstawiał się: „Mam na imię Ludomir".
Do wielu miejsc docieraliśmy razem z nim, inne poznaliśmy tylko z fotografii i relacji towarzyszących mu osób. To właśnie dzięki ich zapiskom, opowieściom i zdjęciom mogliśmy się pokusić o napisanie tej książki.
Nie jest ona szczegółową biografią Kapitana, również wypowiedzi świadków zdarzeń nie zawsze są dokładnymi cytatami. Prawdziwymi dokumentami natomiast są zdjęcia - niektóre z nich publikowane po raz pierwszy. Czarno-białe, surowe, nie zawsze najlepszej jakości, przywołują czasy, które dzisiaj są już historią. Współczesne, nasycone barwami pomagają zrozumieć
skąd brała się u Ludka tak silna potrzeba przygody.
Często zadawano nam pytanie, w jaki sposób pozyskaliśmy środki na edycję albumu w czasach, gdy wartość podejmowanych działań oceniana jest zwykle w kategoriach: pierwszy - ostatni, najdłuższej - najkrócej... Ludek nigdy nie usiłował bić rekordów, kochał „dziewiczość czasu" i swobodne wędrówki. Właśnie ten wyróżnik sprawiał, że w rozmowach z potencjalnymi sponsorami zanim jeszcze udało nam się wyłuszczyć, o co zabiegamy, słyszeliśmy: „przecież byt geologiem", „byliśmy jak rodzina, przez lata mieszkał na naszej przystani".
Z żalem przyznajemy, ze nie zdołaliśmy wykorzystać wszystkich wątków. Wierzymy, że w przyszłości znajdą się osoby, które w oparciu o istniejące materiały jeszcze nie raz przypomną Ludomira Maczkę, z którego dumna jest cała żeglarska Polska.
- Oprawa
- twarda
- Format
- 22 x 31 cm
- Liczba stron
- 143
- Autorzy
- Maciej Krzeptowski, Wojciech Jacobson
- Rok wydania
- 2008
- ISBN
- 9788389402646
Od autorów...
From the authors
Pierwsze żeglarskie lata Maciej Krzeptowski.
When sailing began Maciej Krzeptowski
W stepach i górach Mongolii Wojciech Jacobson, Maciej Krzeptowski
In the steppes and mountains of Mongolia Wojciech Jacobson, Maciej Krzeptowski
Wyprawa na Śmiałym Maciej Krzeptowski
Expedition on board the Smiaty Maciej Krzeptowski
Cztery lata w Afryce Wojciech Jacobson
Four years in Africa Wojciech Jacobson
Oceaniczna wtóczega Wociech Jacobson
Roaming the oceans Wojciech Jacobson
Wokót Ameryki Pólnocnej Wojciech Jacobson
Around North America Wojciech Jacobson
Maria przez dwa oceany Maciej Krzeptowski
On board the Maria across two oceans Maciej Krzeptowski
Posłowie.....
Post scriptum
Kalendarium....
Curriculum vitae
Maciej KRZEPTOWSKI (1938) doktor nauk przyrodniczych, kapitan jachtowy, członek JK AZS w Szczecinie i Bractwa Wybrzeża, Honorowy Ambasador Szczecina. W latach 2000-2003 prowadził jacht Maria w rejsie dookoła świata. Jako ichtiolog pływał na łowiska Afryki Zachodniej, brat udział w Pierwszej Polskiej Morskiej Ekspedycji Antarktycznej 1975-1976. Autor wystaw muzealnych: "Przyroda morza" i „Polacy w wyprawach polarnych" oraz książek: „MARIĄ dookoła świata dwadzieścia lat później” i „Pół wieku i trzy oceany”.
Wojciech JACOBSON (1929) mgr inż. chemik, kapitan jachtowy, członek honorowy Polskiego Związku Żeglarskiego, oraz Akademickiego Związku Sportowego. Członek Bractwa Wybrzeża. Żeglarskiego, uprawia od 1949 roku w różnych formach: regaty, szkolenia, rejsy oceaniczne. Przepłynął ponad 260 tysięcy mil morskich, przechodząc m.in. przez Cieśninę Magellana, Przejście Północno - Zachodnie i okrążając przylądek Horn. Wyróżniony dwukrotnie Srebrnym Sekstantem. Autor miniatury „MARIA do Peru” i artykułów w prasie żeglarskiej.
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.