UWAGA - książka dostępna jest w dziale "antykwariat", ma lekko zniszczoną okładkę oraz na kilku stronach (górne rogi) ślady zalania.
W 1910 r., kiedy dwupłatowiec po raz pierwszy udanie wzbił się w powietrze ze stojącego okrętu, mało kto mógł sobie wyobrażać, że lotniskowce będą władcami mórz przez większość rozpoczynającego się wieku. Jednak tempo ich rozwoju było bardzo dynamiczne. Zaledwie cztery lata później japoński okręt-baza wodnosamolotów przeprowadził pierwszy w historii nalot z morza, a w 1916 r., podczas bitwy jutlandzkiej, lotnictwo pokładowe po raz pierwszy wzięło udział w działaniach floty.
Niniejsza książka, pełna nowych, znakomitych ilustracji oaz fascynujących zdjęć archiwalnych, jest opowieścią o początkowych latach lotniskowców. Od pośpiesznie przebudowywanych statków handlowych po pierwszy zbudowany od podstaw okręt-bazę wodnosamolotów (HMS Ark Royal), a także pierwszy na świecie lotniskowiec z pełnowymiarowym pokładem startowym, opisuje produkcję oraz zastosowanie okrętów lotniczych przez wszystkie strony walczące w I wojnie światowej, i zwięźle przedstawia rolę, jaką odegrały w wojnie na morzu.
- Autor
- Lardas Mark
- Oprawa
- miękka
- Format
- 18.5 x 25.0 cm
- Liczba stron
- 54
- Rok wydania
- 2016
- ISBN
- 978-83-65652-92-8
- Seria
- New Vanguard - zeszyt nr 238
WPROWADZENIE
ROZWÓJ LOTNICTWA MORSKIEGO
- Royal Navy
- Państwa Centralne
- Mocarstwa śródziemnomorskie: Francja i Włochy
- Japonia, Rosja i Stany Zjednoczone
HISTORIA SŁUŻBY
- 1914-1915
- 1916-1917
- 1918
- Po wojnie
OKRĘTY
- Wielka Brytania
- Niemcy
- Francja
- Rosja
- Włochy
- Japonia
BIBLIOGRAFIA
INDEKS
Książki z serii New Vanguard:
-
Amerykańskie pancerniki standardowe 1941-1945 (1): Typy Nevada, Pennsylvania i New Mexico
-
Amerykańskie pancerniki standardowe 1941-1945 (2): Typy Tennessee, Colorado i okręty niedokończone
-
Brytyjskie pancerniki 1914-1918 (1) Pierwsze drednoty
-
Brytyjskie pancerniki 1914-1918 (2) Superdrednoty
-
Cesarska marynarka wojenna Japonii w okresie wojny rosyjsko-japońskiej
-
Długie łodzie wikingów
-
Grecki okręt wojenny: 500-322 przed Chr.
-
Hiszpańskie galeony 1530-1690
-
Lotniskowce i okręty-bazy wodnosamolotów I wojny światowej
-
Lotniskowce US Navy 1942-1945: Jednostki zbudowane podczas II wojny światowej
-
Niemieckie krążowniki liniowe 1914-1918
-
Niemieckie pancerniki 1914-1918 (1) Typy Deutschland, Nassau i Helgoland
-
Niemieckie pancerniki 1914-1918 (2). Typy Kaiser, König i Bayern
-
Niemieckie pancerniki kieszonkowe 1939-1945
-
Okręty cesarskiego Rzymu 27 przed Chr. - 197 po Chrystusie
-
Okręty osmańskiej marynarki wojennej 1914-1918
-
Okręty pirackie 1660-1730
-
Okręty republikańskiego Rzymu 509-27 przed Chrystusem
-
Okręty wojen angielsko-holenderskich 1652-1674
-
Okręty wojenne Tudorów cz.1 - flota Henryka VIII
-
Okręty wojenne Tudorów cz.2 - flota Henryka VIII
-
Okręty wojenne Tudorów: Flota Elżbiety I
-
Pancerniki Austro-Węgier 1914-1918
-
Renesansowe galery wojenne 1470-1590
-
U-Booty Kajzera: Niemieckie okręty podwodne I wojny światowej
-
U-Booty Kriegsmarine 1939-1945
-
U-Booty Kriegsmarine 1939-1945 (2)
-
Włoskie okręty liniowe podczas II Wojny Światowej
Lardas Mark - ma wykształcenie w dziedzinie okrętownictwa i inżynierii morskiej, ale pierwsze lata kariery spędził w Centrum Kosmicznym Johansona, gdzie przeprowadzał analizy strukturalne promów kosmicznych i zajmował się nawigacją kosmiczną. Jest historykiem autorem oraz modelarzem okrętów o wieloletnim doświadczeniu, obecnie pracuje w League City w Teksasie. Napisał wiele prac na temat modelarstwa, ale także historii wojen na morzu i historii wojskowości.
Paul Wright – przez większość kariery malował rozmaite okręty, specjalizował sę w jednostkach z epoki żelaza i pary, od końca XIX wieku po dzień dzisiejszy. Ilustracje Paula znalazły się między innymi w dziełach Patricka O'Briena, Dudleya Pope'a oraz C.S. Forestera, i wzbogaciły wiele zbiorów oraz prywatnych kolekcji na całym świecie. Członek Royal Society of Marine Artistis, mieszka i pracuje w angielskim hrabstwie Surrey.

Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.