Świat wielkich żagli
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Świat wielkich żagli (antykwariat)

Autor: Marek Czasnojć
Okładka: twarda
Format: 28,5 x 21 cm
Liczba stron: 263
Rok wydania: 1991
ISBN: 83-85229-21-3

25,00 zł (brutto) 23,81 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Od autora
Kiedyś przed laty zrobiłem pierwsze zdjęcie "Daru Pomorza", nie zdawałem sobie sprawy, że fascynacja żaglowcami stanie się później moją pasją. Gdy coraz bardziej było oczywiste, że epoka wielkich "caphornowców" minęła na zawsze, rozpoczęto poszukiwania istniejących jeszcze żaglowców. Niektóre z nich po kapitalnych, kosztownych remontach powróciły na morskie szlaki. Chociażby największy żaglowiec świata "Siedov". Inne, niezdatne już do morskiej służby, zacumowały na stałe do nabrzeży jako muzea - symbole minionej epoki wielkich żagli. Przykładem jest słynny kliper angielski "Cutty Sark", cumujący przy nabrzeżu Greenwich, czy nasza wspaniała fregata "Dar Pomorza", stojąca w basenie portowym przy Skwerze Kościuszki w Gdyni.

Podczas parady na wodach Zatoki Gdańskiej w 1974 zaprezentowały się fregaty "dar Pomorza" i duńska "Georg Stage". Przemknęły sylwetki szkunerów bałtyckich, które jeszcze nie tak dawno odgrywały istotną rolę w żegludze kabotażowej na Bałtyku. Wtedy to ostatecznie zdecydowałem się, że będę konsekwentnie poszukiwał żaglowych tematów i wszystkiego, co będzie się wiązało ze światem wielkich żagli. Następne lata okazały się bardzo pracowite. Kolejne coraz okazalsze zloty żaglowców dostarczały mi nowych, cennych tematów. Regaty Operation Sail '78 w Goteborgu i Oslo zgromadziły około setki żaglowców. Porty te o bogatych morskich tradycjach zgotowały żaglowcom i ich załogom gorące przyjęcie. Podróże do Goteborgu i Oslo odbyłem na pokładzie "Daru Pomorza". Z tego okresu pochodzi większość zdjęć wykonanych na białej fregacie.

Odejście na emeryturę :Daru Pomorza"nie uczyniło wielkiego wyłomu w naszej obecności na zlotach żaglowców. Ważną fregatę zastąpił nowy statek szkolny "Dar Młodzieży", który płynąć w pierwszym rejsie pod polską banderą rozpoczął swą historię regat w lipcu 1982 roku na trasie z Falmouth do Lizbony, a następnie z Vigo do Southampton. Obok "daru Młodzieży" Polskę reprezentował barkentyna "Pogoria". Wszystko co działo się podczas regat, starałem się rejestrować kamerą. Pracowałem wtedy dla nowo powstałego tygodnika "Wybrzeże" i dla zasłużonego miesięcznika "Morze". Z roku na rok powiększała się moja kolekcja zdjęć. Wiele ujęć udało mi się powtórzyć. Przybywało mi doświadczenia w fotografowaniu statków. W 1984 roku uczestniczyłem w wielkiej, trwającej pięć miesięcy imprezie zorganizowanej przez Kanadyjczyków, poświęconej 450-leciu odkrycia Quebecu przez Jaquesa Cartiera. Tam też powstał zestaw fotogramów, z którego mogłem już układać album poświęcony wielkim żaglowcom. Moda na "old timery" stała się powszechna, Remontowano stare statki, wykonywano repliki słynnych żaglowców z okresu odkryć geograficznych, budowano nowe.

Do współpracy przy redagowaniu tej książki zaprosiłem dwóch specjalistów biegłych w historii żaglowców: Jerzego Litwina, wieloletniego pracownika naukowego Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku oraz inżyniera Bohdana Hurasa, pracownika Lloyd's Register of Shipping. Dzięki ich pomocy stało się możliwe włączenie do książki rozdziałów poświęconych historii statków żaglowych i żaglowców jutra, jak również alfabetycznego spisu pływających i muzealnych statków. Dotychczas w Polsce ukazało się niewiele publikacji poświęconych temu tematowi. Jeżeli chociaż w znikomym stopniu album ten przybliży czytelnikowi świat żaglowców, będę mógł uważać, że bez mała dwadzieścia lat mojej pracy nie poszło na marne.

Z2-1865
Używane
Autor
Marek Czasnojć
Oprawa
twarda
Format
28,5 x 21 cm
Liczba stron
263
Rok wydania
1991
ISBN
83-85229-21-3

Od autora
Pod żaglami przez stulecia (Jerzy Litwin)
Żaglowce jutra (Bohdan Huras)
Duże żaglowce świata (Bohdan Huras)

Marek Czasnojć - ur. się w 1942r. w Trokach na Wileńszczyźnie. Pracę fotoreportera rozpoczął w 1968r. w "Głosie Szczecińskim". Od 1975r. współpracuje z ilustrowanym tygodnikiem "Czas", z czasopismami "Morze" i "Wybrzeże". Oprócz tego fotografuje dla wielu wydawnictw m.in. "Arkad", PWN, "Interpressu", Krajowej Agencji Wydawniczej. Najwięcej uwagi poświęca tematyce morskie, którą popularyzuje na łamach licznych pism krajowych i zagranicznych. Niemal wszystkie wydawnictwa poświęcone morzu czy Szczecinowi (m.in. "Szczecin wczoraj, dziś i jutro", "Największy nad Bałtykiem", "Polska na morzu", "Barwy ziemi", plakaty, kalendarze, widokówki) zawierają jego prace.
Marek Czasnojć za swoje prace otrzymal wiele nagród i wyróżnień. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje