Transatlantyki. Zarys ich dziejów i techniki
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Transatlantyki. Zarys ich dziejów i techniki (antykwariat)

Autor: Witold J. Urbanowicz
Okładka: twarda z obwolutą
Format: 16.5 x 24.5 cm
Liczba stron: 380
Rok wydania: 1977

32,00 zł (brutto) 30,48 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

"Transatlantyki" to pierwsza książka obejmująca całą, 160 letnią epokę pasażerskiej żeglugi na czołowym szlaku morskim świata, która właśnie dobiegła końca. Dzieje tych wspaniałych statków ujęte są na tle zjawisk ekonomiczno-socjalnych, wielkiej emigracji do Ameryki, wojen i kryzysów światowych. Autor przedstawia tu około 500 statków od początków XIX wieku aż do roku 1975, a najwybitniejsze z nich omawia w obszernych opisach i prezentuje poprzez ilustracje. Autor poświęca również uwagę twórcą tych wspaniałych dzieł techniki i sztuki, dawnym pionierom i nowoczesnym budowniczym oraz wybitnym armatorom. Osobny rozdział przedstawia czytelnikowi dzieje polskich transatlantyków i armatorów w ciągu prawie 50 lat.
Koniec epoki transatlantyków jest początkiem nowej ery statków wycieczkowych. Najwybitniejsze z nich omówione są także w książce "Transatlantyki. Zarys ich dziejów i techniki".

W2-2104
Używane
Autor
Witold J. Urbanowicz
Oprawa
twarda z obwolutą
Format
16.5 x 24.5 cm
Liczba stron
380
Rok wydania
1977

Od autora
Wskazówki dla czytelników
Rozdział I - Atlantyk
Rozdział II - Bocznokołowce na oceanie
    "Savannah"
    Pierwsze parowce nowej epoki
    Pierwsi przedsiębiorcy
    Zmierzch kołowców
    Żelazny olbrzym - "Great Eadtern"
Rozdział III - Śruba, żelazo i stal
    Wzrost przewozów przez Atlantyk
    "Great Brittain"
    Anglicy nadal przodują
    Nowe bandery na Oceanie
Rozdział IV - Na przełomie wieków
    Wyścig mózgów i pieniędzy
    "Lusitania", "Mauretania", "Aquitania"
    Odpowiedź White Star Line - "Olympic" i "Titanic"
    Nowi partnerzy i konkurenci
    Wielka trójka niemiecka
Rozdział V - Między wojnami
   Skutki wojny
   Pierwsze powojenne dziesięciolecie
   Złoty okres
   "Normandie"
    Dwie królowe i nowa "Mauretania"
Rozdział VI - Polska na Atlantyku
   Pierwsze próby
   Armator polskich transatlantyków
   Pierwsze nowe liniowce
   Statki dowozowe
   Wojna, lata powojenne i koniec dziejów GAL
   Samotny "Batory" i jego następca
Rozdział VII - Druga woja światowa i nowe odrdzeie
   Wojenne losy czołowych armatorów
   Cunard znów na czele
   "United States" - ostatni rekord
   "Rotterdam"
   Kończą się lata pomyślnej koniunktury
Rozdział VII - Zmierz epoki
   Architektura wkracza na statek
   Wielkie przemiany
   "France" - największy po wojnie
   "Michelangelo" i "Raffaello" - ostatni bracia
   Liniowce stają się wycieczkowcami
   "Hamburg"
    "Queen Elisabeth 2" - ostatni superliniowiec epoki
Rozdział IX - Kres olbrzymów
   Transatlantyki znikają z oceanu
   Początek ery wycieczkowców
Zakończenie
Wybitne transatlantyki - tablica
Błękitna Wstęga Atlantyku
Literatura
Źródła ilustracji
Skorowidz nazwisk, stoczni i armatorów
Skorowidz statków

"Historia morska" - pod tym tytułem Wydawnictwo Morskie prezentowało Czytelnikom serię wydawniczą, w której ukazały się monografie dotyczące węzłowych zagadnień morskich dziejów społeczeństw w różnych epokach historycznych.
W serii "Historia morska" ukazały się:
1) "Dawni żeglarze Oceanii" Kazimierz Ślaski
2) "Druga wojna światowa na Bałtyku" Edmund Kosiarz
3) "Dzieje jachtingu światowego" Włodzimierz Głowacki
4) "Dzieje żeglarstwa polskiego" Włodzimierz Głowacki
5) "Flota Białego Orła" Edmund Kosiarz
6) "Gdańscy ludzie morza w XVI-XVIII w." Maria Bogucka
7) "Jan III Sobieski a Bałtyk" Michał Komaszyński
8) "Konflikty i zbrojenia morskie 1918-1939" Józef Wiesław Dyskant
9) "Morskie dzieje Portugalczyków" José Gentil da Silva
10) "Morskie imperium Hiszpanii" J. H. Parry
11) "Morskie Imperium Holandii 1600-1800" Charles Ralph Boxer
12) "Od wojny krymskiej do bałkańskiej" J. Gozdawa-Gołębiowski
13) "Pierwsza wojna światowa na Bałtyku" Edmund Kosiarz
14) "Pieśni spod żagli" Jerzy Wadowski
15) "Starożytne bitwy morskie" Tadeusz Łoposzko
16) "Tajemnice starożytnej żeglugi" Tadeusz Łoposzko
17) "Wisła w dziejach Polski" Stanisław Gierszewski
18) "W obronie tronu króla Stanisława Leszczyńskiego" Edmund Cieślak
19) "Wojny na Bałtyku X - XIX wiek" Edmund Kosiarz
21) "Wyprawy morskie, podróże i odkrycia Anglików" Richard Hakluyt
22) "Zbrodnie wojenne na morzu w drugiej wojnie światowej" Tadeusz M. Galewski
23) "Z kontynentu na kontynent" Thor Heyerdahl

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje