"Transatlantyki" to pierwsza książka obejmująca całą, 160 letnią epokę pasażerskiej żeglugi na czołowym szlaku morskim świata, która właśnie dobiegła końca. Dzieje tych wspaniałych statków ujęte są na tle zjawisk ekonomiczno-socjalnych, wielkiej emigracji do Ameryki, wojen i kryzysów światowych. Autor przedstawia tu około 500 statków od początków XIX wieku aż do roku 1975, a najwybitniejsze z nich omawia w obszernych opisach i prezentuje poprzez ilustracje. Autor poświęca również uwagę twórcą tych wspaniałych dzieł techniki i sztuki, dawnym pionierom i nowoczesnym budowniczym oraz wybitnym armatorom. Osobny rozdział przedstawia czytelnikowi dzieje polskich transatlantyków i armatorów w ciągu prawie 50 lat.
Koniec epoki transatlantyków jest początkiem nowej ery statków wycieczkowych. Najwybitniejsze z nich omówione są także w książce "Transatlantyki. Zarys ich dziejów i techniki".
- Autor
- Witold J. Urbanowicz
- Oprawa
- twarda z obwolutą
- Format
- 16.5 x 24.5 cm
- Liczba stron
- 380
- Rok wydania
- 1977
Od autora
Wskazówki dla czytelników
Rozdział I - Atlantyk
Rozdział II - Bocznokołowce na oceanie
"Savannah"
Pierwsze parowce nowej epoki
Pierwsi przedsiębiorcy
Zmierzch kołowców
Żelazny olbrzym - "Great Eadtern"
Rozdział III - Śruba, żelazo i stal
Wzrost przewozów przez Atlantyk
"Great Brittain"
Anglicy nadal przodują
Nowe bandery na Oceanie
Rozdział IV - Na przełomie wieków
Wyścig mózgów i pieniędzy
"Lusitania", "Mauretania", "Aquitania"
Odpowiedź White Star Line - "Olympic" i "Titanic"
Nowi partnerzy i konkurenci
Wielka trójka niemiecka
Rozdział V - Między wojnami
Skutki wojny
Pierwsze powojenne dziesięciolecie
Złoty okres
"Normandie"
Dwie królowe i nowa "Mauretania"
Rozdział VI - Polska na Atlantyku
Pierwsze próby
Armator polskich transatlantyków
Pierwsze nowe liniowce
Statki dowozowe
Wojna, lata powojenne i koniec dziejów GAL
Samotny "Batory" i jego następca
Rozdział VII - Druga woja światowa i nowe odrdzeie
Wojenne losy czołowych armatorów
Cunard znów na czele
"United States" - ostatni rekord
"Rotterdam"
Kończą się lata pomyślnej koniunktury
Rozdział VII - Zmierz epoki
Architektura wkracza na statek
Wielkie przemiany
"France" - największy po wojnie
"Michelangelo" i "Raffaello" - ostatni bracia
Liniowce stają się wycieczkowcami
"Hamburg"
"Queen Elisabeth 2" - ostatni superliniowiec epoki
Rozdział IX - Kres olbrzymów
Transatlantyki znikają z oceanu
Początek ery wycieczkowców
Zakończenie
Wybitne transatlantyki - tablica
Błękitna Wstęga Atlantyku
Literatura
Źródła ilustracji
Skorowidz nazwisk, stoczni i armatorów
Skorowidz statków
"Historia morska" - pod tym tytułem Wydawnictwo Morskie prezentowało Czytelnikom serię wydawniczą, w której ukazały się monografie dotyczące węzłowych zagadnień morskich dziejów społeczeństw w różnych epokach historycznych.
W serii "Historia morska" ukazały się:
1) "Dawni żeglarze Oceanii" Kazimierz Ślaski
2) "Druga wojna światowa na Bałtyku" Edmund Kosiarz
3) "Dzieje jachtingu światowego" Włodzimierz Głowacki
4) "Dzieje żeglarstwa polskiego" Włodzimierz Głowacki
5) "Flota Białego Orła" Edmund Kosiarz
6) "Gdańscy ludzie morza w XVI-XVIII w." Maria Bogucka
7) "Jan III Sobieski a Bałtyk" Michał Komaszyński
8) "Konflikty i zbrojenia morskie 1918-1939" Józef Wiesław Dyskant
9) "Morskie dzieje Portugalczyków" José Gentil da Silva
10) "Morskie imperium Hiszpanii" J. H. Parry
11) "Morskie Imperium Holandii 1600-1800" Charles Ralph Boxer
12) "Od wojny krymskiej do bałkańskiej" J. Gozdawa-Gołębiowski
13) "Pierwsza wojna światowa na Bałtyku" Edmund Kosiarz
14) "Pieśni spod żagli" Jerzy Wadowski
15) "Starożytne bitwy morskie" Tadeusz Łoposzko
16) "Tajemnice starożytnej żeglugi" Tadeusz Łoposzko
17) "Wisła w dziejach Polski" Stanisław Gierszewski
18) "W obronie tronu króla Stanisława Leszczyńskiego" Edmund Cieślak
19) "Wojny na Bałtyku X - XIX wiek" Edmund Kosiarz
21) "Wyprawy morskie, podróże i odkrycia Anglików" Richard Hakluyt
22) "Zbrodnie wojenne na morzu w drugiej wojnie światowej" Tadeusz M. Galewski
23) "Z kontynentu na kontynent" Thor Heyerdahl
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.