Manewrowanie dużymi żaglowcami
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Manewrowanie dużymi żaglowcami

Autor: Jacek Czajewski
Okładka: miękka
Format: 12 x 19,5 cm
Liczba stron: 125
Rok wydania: 1997
ISBN: 83-7020-235-7

130,00 zł (brutto) 123,81 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

UWAGA - egzemplarz wycofany z obiegu bibliotecznego.
------------------------------------------------------------------------------------------

W polskim piśmiennictwie żeglarskim do chwili obecnej nie było żadnej pozycji obejmującej kompleksowo manewrowanie statkami żaglowymi. Książka wypełnia tę lukę i w sposób przystępny opisuje technikę wykonywania podstawowych manewrów zarówno "pod żaglami" jak i "na silniku". Ponadto zawiera bogatą część informacyjną dotyczącą polskich żaglowców.

AN-2145
Autor
Jacek Czajewski
Oprawa
miękka
Format
12 x 19,5 cm
Liczba stron
125
Rok wydania
1997
ISBN
83-7020-235-7

1. Zamiast wstępu
2. Co to jest duży żaglowiec?
3. Takielunek żaglowca
     3.1. Ożaglowanie rejsowe
          3.1.1. Sprzątanie i zwijanie żagli rejowych
      3.2. Ożaglowanie suche, czyli skośne
          3.2.1. Ożaglowanie bermudzkie
          3.2.2. Ożaglowanie gaflowe
          3.2.3. Ożaglowanie łacińskie
          3.2.4. Ożaglowanie lugrowe
          3.2.5. Ożaglowanie rozprzowe
4. Typy żaglowców
5. Manewry
     5.1. Komendy
     5.2. Zwrot przez rufę
     5.3. Zwrot przez sztag
     5.4. Kotwiczenie
     5.5 Zejście z mielizny
     5.6 Człowiek za burtą
     5.7 Sztormowanie
     5.8 Stawanie w dryf
     5.9 Manewry portowe
          5.9.1. Odejście od nabrzeża
          5.9.2. Dojście do nabrzeża
          5.9.3. Zacieśnienie promienia cyrkulacji
          5.9.4. Podejście do boi
     5.10 Załoga
6. Polskie żaglowce
Bibliografia

Jacek Czajewski (ur. 21 czerwca 1936 w Warszawie, zm. 1 lutego 2017 również w Warszawie) – polski specjalista z dziedziny elektrotechniki i miernictwa elektrycznego, profesor nadzwyczajny Politechniki Warszawskiej, jachtowy kapitan żeglugi wielkiej i działacz żeglarski.
Morzem i żeglarstwem interesował się jeszcze jako chłopiec. Mając dwanaście lat uzyskał stopień młodszego żeglarza i począł szybko wspinać się po szczeblach żeglarskiej kariery. Przerwał ją jednak na kilka lat w pamiętnym okresie, gdy nie wolno było żeglować po morzu, rozwiązywano kluby, reorganizowano żeglarstwo. Uprawiał w tym czasie intensywnie szermierkę, wioślarstwo i studiował.
Wróciwszy do żeglarstwa od początku zdobywał kolejne stopnie, osiągając patent kapitana żeglugi wielkiej z uprawnieniami do prowadzenia dużych żaglowców. Brał między innymi udział w rejsie żaglowcem STS "Pogoria" wokół Afryki do Indii i Sri Lanki w latach 1983–1984, w ramach tzw. Szkoły pod Żaglami. Był instruktorem, autorem kilkunastu publikacji książkowych i podręczników dla żeglarzy, a także recenzentem literatury marynistycznej. Zasiadał w Jury Nagrody „Żagli” im. Leonida Teligi.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje