Od roku 1967, kiedy książka ta po raz pierwszy trafiła na półki księgarskie, uważana jest za podstawowe dzieło o praktyce żeglarskiej w warunkach sztormowych. Tylko w języku angielskim wydano ponad 100 000 egzemplarzy, a ukazały się również tłumaczenia na francuski, niemiecki, holenderski, włoski, szwedzki, hiszpański i japoński.
Od czasu pierwszego wydania książka była przeglądana i uzupełniana: włączono do niej rozdziały o wielokadłubowcach (napisany przez Michaela Hendersona) oraz o jachtach motorowych (napisany przez Petera Hawarda). Ponadto, kontynuując analizy doświadczeń żeglarzy w sztormowej pogodzi oraz katastrof jachtów, autor dołączył opis zatonięcia jachtu Edwarda Heatha "Morning Cloud", a w niniejszym wydaniu również analizę sztormu podczas Regat Fastnet w roku 1979. Książka zawiera obecnie pełny przegląd najważniejszych awarii, jakie wydarzyły się w tym sztormie, uwagi ogólne o praktyce żeglarskiej, opisy wypadków utraty masztów, takielunków awaryjnych oraz akcji ratowniczej. Porucznik Royal Navy D. Morgan, lekarz, napisał pouczający dodatek o morsko-powietrznej akcji ratowniczej z wykorzystaniem śmigłowców, prowadzonej przez Royal Navy Air Station Culdrose, oraz dołączył komentarz o niektórych medycznych aspektach tych wypadków. Alan Watts napisał dodatek z analizą meteorologiczną, rzucający nowe światło na przyczyny, które doprowadziły do powstania niezwykle trudnych warunków, jakie panowały w okresie największego sztormu.
Jeżeli w ogóle można napisać autorytatywne dzieło oparte na wieloletnim doświadczeniu z rejsów turystycznych oraz regat i wyzyskujące wiedzę innych doświadczonych zeglarzy, a także organizacji żeglarskich, to jest niewątpliwie ta książka.
- Autor
- Adlard Coles
- Oprawa
- twarda z obwolutą
- Tłumaczenie
- Wacław Petryński
- Format
- 17 x 24,5 cm
- Liczba stron
- 466
- Rok wydania
- 1986
- ISBN
- 83-215-4405-3
Podziękowania
Słowo wstępne - napisał Alasdai Garrett
Przedmowa
Wprowadzenie: Wiatr i fala
I. Sztorm na Morzu Północnym
II. Pierwsze zalanie falą od rufy
III. Sztorm przy wyspach Casquets
IV. Pierwsze regaty oceaniczne
V. Sztorm podczas Regat do Santander
VI. Trzy następne sztormy
VII. Sztorm na Golfsztromie
VIII. Zalanie falą od rufy na Atlantyku
IX. Powrót z La Coruna
X. Regaty do Cork
XI. Sztorm w Kanale Angielskim
XII. Sztorm podczas Regat Fastnet w roku 1957
XIII. Rozkołys na wschód od Ile d'Ouessant
XIV. Inne sztormy podczas Fastnet Race
XV. Sztormy podczas Regat Bermudzkich
XVI. Sztormy biskajskie
XVII. Śródziemnomorski mistral
XIX. Wrześniowy huragan
XX. Sztormy "na śmieć i życie"
XXI. Meteorologia niżów - napisał Alan Watts
XXII. Jednostki wielokadłubowce podczas sztormowej pogody - napisał Michael Henderson
XXIII. Jednostki motorowe podczas sztormowej pogody - Peter Haward
XXIV. Żeglowanie w pogodzie sztormowej - wnioski
Dodatek 1. Fale: teoria i fakty - napisał kpt. Colin Stewart
Dodatek 2. Fale potworne - napisał Laurence Draper
Dodatek 3. Raport Podkomitetu Royal Ocean Racing Club
Dodatek 4. Jacht, jego projekt i konstrukcja
Dodatek 5. Osprzęt i wyposażenie
Dodatek 6. Utrata "Morning Cloud"
Dodatek 7. Sztorm podczas Regat Fastnet 1979 - napisali: Adlard Coles i Ross Coles
Dodatek 8. Akcja ratownicza z powietrza i z wody podczas Regat Fastnet 1979 - napisał D. Morgan
Dodatek 9. Analiza Regat Fastnet 1979 (wyciąg z raportu RYA-RORC)
Dodatek 10. Raport meteorologiczny z Regat Fastnet 1979 - napisał Alan Watts
Dodatek 11. Skala Beauforta
Bibliografia
Indeks
Adlard Coles - (ur. 1901, Chelsea, Londyn, zm. 1985, Lymington) żeglował turystycznie całe życie, a po drugiej wojnie światowej zaczął również startować w regatach oceanicznych. Dzięki dużemu doświadczeniu w żegludze podczas sztormu stał się zwycięzcą wielu regat. Na swojej pierwszej "Cohoe" zdobył mistrzostwo RORC Points Champiionship w roku 1947 oraz zwyciężył w Transatlantic Race w roku 1950. Później odnosił wiele innych sukcesów, między innymi żeglując na "Cohoe III" zajął pierwsze miejsce w klasie III w Regatach Fastnet oraz tę samą lokatę w RORC Points Championship w roku 1957; został wówczas wybrany "Żeglarzem Roku".
Adlard Coles startował w regatach oceanicznych na "Cohoe III" i "Cohoe IV" jeszcze przez 10 lat i odniósł kolejne sukcesy w Regatach Fastnet oraz RORC Points Championshop. Wiele żeglował również turystycznie, za co został w roku 1969 odznaczony medalem Royal Institute of Navigation.
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.