Za burtą
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Za burtą (antykwariat)

Autor: Andrzej Urbańczyk
Okładka: miękka
Format: 14,5 x 20,5 cm
Liczba stron: 89
Rok wydania: 1990

15,00 zł (brutto) 14,29 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Nie pamiętam już, gdzie to było. Atlantyk? Pacyfik? Ocean Indyjski? Tyle buło tych mórz....
Pamiętam jednak, że był to jeden z moich samotnych, dalekich rejsów, że na niewielkim jachcie nie było nikogo oprócz mnie ....
Krzepki pasat wypełniał żagle mknącego w przechyle jachtu. Nad stalową wodą - niebo. Na niebie białe barany strzyżone przez ich pasterza - słońce.
Stałem na rufie jachtu - jakaś drobna naprawa - samotny żeglarz ma zawsze ręce pełne roboty. Niespodziewany podmuch wiatru uderzył mnie w twarz, jacht pochylił się gwałtownie - pokład usunął się spod nóg. Poleciałem do tyłu tracąc równowagę.
Spryt, a może mój najwierniejszy towarzysz - szczęście, raz jeszcze nie zawiodły. Ostatnim chwytem - końcem palców złapałem się poręczy - relingu. Zostałem na jachcie.
Szczęście zawiodło natomiast mój spłowiały, niegdyś kwiecisty kapelusz. Zobaczyłem jego postrzępione rondo w spienionym nurcie za rufą, mignął jeszcze wśród fal, jak gdyby śląc ostatnie „cześć" i został gdzieś hen, hen daleko...
Za burtą! Raz „za burtą" znaczy dla samotnego żeglarza na zawsze za burtą.
Tego wieczoru nie zamruczała moja gitara. Wesoła piosenka nie wypełniła kajuty mieszając się z ciepłem światła naftowej lampy.
Gdy wyciągnąłem się na koi po dniu pełnym żeglarskiego trudu, straszne słowa "za burtą" powróciły znowu.
Przypomniały mi się wszystkie zasłyszane, mrożące krew w żyłach opowieści. O marynarzach, którzy wypadli za burtę, o dryfujących po oceanach statkach-widmach, o nieprawdopodobnych przedmiotach niesionych nurtami prądów morskich.
O wrakach-tułaczach, groźnych górach lodowych, o butelkach niosących wołania o pomoc, wiadomości o niezwykłych tragediach.
Za burtą, wśród fal oceanów, na łasce prądów morskich. Temat wydawał mi się tak fascynujący, że postanowiłem napisać o tych zdarzeniach książkę. I oto macie ją Waszych dłoniach.
Autor

AN-2406
Używane
83-7020-066-4
Autor
Andrzej Urbańczyk
Oprawa
miękka
Format
14,5 x 20,5 cm
Liczba stron
89
Rok wydania
1990
ISBN
83-7020-066-4

Wstęp
Człowiek za burtą
Polskie dramaty
Porzucone statki
Krzyk rozpaczy
Cuda prawdziwe
Epilog

Książki Andrzeja Urbańczyka dostępne w Księgarni Morskiej:
1) "Cisze i sztormy"
2) "Cymesy z mojej mesy. Kuchnia pod żaglem"
3) "Dziękuję Ci, Pacyfiku "Nord III" w drodze na wschód"
4) "Myszołów - kot wspaniały"
5) "Nawigacja prosta, łatwa, zabawna"
6) "Sam sobie sterem... Autobiografia. Tom I"
7) "Sam sobie sterem... Autobiografia. Tom II"
8) "Samotne rejsy. Triumfy i śmierć na oceanach"
9) "Siedem sekwojowych pni"
10) "Statki - pułapki"
11) "Szalone eskapady"
12) "Słuchając głosu oceanu"
13) "Tratwą przez Bałtyk - raz jeszcze"
14) "Za burta"

Pięćdziesięciolecie działalności ANDRZEJA URBAŃCZYKA (pierwszy głośny rejs i pierwsza książka w wieku 21 lat) jest okazją do podsumowania wyjątkowo różnorodnej aktywności niezwykłego człowieka. Jego twórczość literacka, działalność naukowa i sukcesy żeglarskie są atutami niecodziennymi. W maksymalnym skrócie:
PISARZ NAWIEDZONY MORZEM, jak nazwali Urbańczyka krytycy, jest autorem ponad 50 książek - dzieł tak różnorodnych, jak: reportaże, zbiory opowiadań, wspomnienia autobiograficzne, poezje, aforyzmy. Ballad i piosenek z własną muzyką, podręczników. Ba, książki kucharskiej i dowcipnego "Alfabetu Urbańczyka". Większość książek przetłumaczono w 12 krajach.
INŻYNIER, PRACOWNIK NAUKOWY - nie mając świadectwa dojrzałości (trzykrotne nie zdani matury) uzyskał z wyróżnieniem tytuł magistra inżyniera chemii, Politechniki Gdańskiej. Doktorat, jak przystało kapitanowi wielkich wód, otrzymał za dysertację "Światowy samotny jachting oceaniczny". Ponadto napisał: 22 publikacje naukowe oraz 120 fachowych. Współbudowniczy amerykańskich lądowników marsjańskich Viking I i Viking II.
ŻEGLARZ OCEANICZNYCH SZKLAKÓW - kapitan jachtowy żeglugi wielkiej, zorganizował i dowodził między innymi: tratwą NORD przez Bałtyk, otwartą szalupą NORD II przez Atlantyk, samotny rejs NORD III San Francisco - Hawaje - Yokohama - San Francisco (Rekord Guinnessa). Wokółziemski samotny rejs NORD IV, trzy próby opłynięcia samotnie Ziemi w ciągu 100 dni na NORD V. Transpacyficzny rejs tratwą NORD VI (Rekord Guinnessa). Łącznie 120tys. mil pod żaglami, w tym 75tys. samotnie.
TROFEA i LAURY - nagrody: "Rejs Roku": Wielka Nagroda Honorowa, Rejs Roku (I, II, III, III) - rekord. Medale: "Za zasługi dla Marynistyki Polskiej", "Za Szczególne Zasługi dla Żeglarstwa Polskiego", "Medal Świętego Wojciecha" i inne. Nagrody: Slocum Golden Circle, Magnum Trophaeum. Zasłużony Pracownik Morza - złoto, dwukrotnie. Honorowe członkostwa: Slocum Society, Fellowship of Explorers Club of America.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje