Nawigacja morska
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Nawigacja morska (antykwariat)

Autorzy: Józef Urbański, Zdzisław Kopacz, Janusz Posiła
Okładka: twarda
Format: 17 x 24.5 cm
Liczba stron: 372
Rok wydania: 1979

22,00 zł (brutto) 20,95 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

UWAGA - egzemplarz wycofany z obiegu bibliotecznego.
------------------------------------------------------------------------------------------

Książka zawiera podstawowy materiał teoretyczny i praktyczny dotyczący zasad bezpiecznego prowadzenia okrętów. Przeznaczona jest dla studentów dziennych i zaocznych wyższych szkół morskich oraz dla oficerów nawigacyjnych floty wojennej i rybackiej o rożnych poziomach wykształcenia zawodowego.

Biorąc pod uwagę brak jednolitej nomenklatury, skrótów, symboli i określeń, w podręczniku zastosowano rozwiązania kompromisowe, mające na celu dostosowanie ich do wymagań wszystkich zainteresowanych stron.

Treść podręcznika zawiera w większości zagadnienia typowo nawigacyjne, wykluczając jednocześnie część wiedzy czerpanej dotychczas z dziedzin pokrewnych, na przykład z nawigacji technicznej, locji, astronawigacji, wiedzy okrętowej itp.

AN-2457
Używane
83-215-1103-1
Oprawa
twarda
Format
17 x 24.5 cm
Liczba stron
372
Autorzy
Józef Urbański, Zdzisław Kopacz, Janusz Posiła
Rok wydania
1979
ISBN
83-215-1103-1

Od autorów
Wykaz ważniejszych skrótów i symboli

1. PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O ZIEMI
1.1. Kształt i rozmiary Ziemi
     1.1.1. Ziemia jako geoida
     1.1.2. Ziemia jako elipsoida obrotowa
     1.1.3. Ziemia jako kula
1.2. Współrzędne geograficzne
     1.2.1. Podstawowe określenia
     1.2.2. Szerokość i długość geograficzna
     1.2.3. Rożnica szerokości i długości geograficznej
1.3. Morskie jednostki miary
     1.3.1. Mila morska
     1.3.2. Kabel
     1.3.3. Węzeł
1.4. Zboczenie nawigacyjne
1.5. Współrzędne ma ziemskiej elipsoidzie obrotowej
     1.5.1. Współrzędne prostokątne
1.6. Przykłady obliczeń
1.7. Pytania kontrolne

2. KIERUNKI NA POWIERZCHNI ZIEMI I ZASIĘG WIDOCZNOŚCI ZNAKÓW NAWIGACYJNYCH
2.1. Podstawowe linie i płaszczyzny na powierzchni Ziemi
     2.1.1. Linia pionu
     2.1.2. Horyzont pozorny
     2.1.3. Kierunki kardynalne i interkardynalne na płaszczyźnie horyzontu
     2.1.4. Systemy podziału horyzontu obserwatora
     2.1.5. Kurs i namiar rzeczywisty; kat kursowy
     2.1.6. Widnokrąg; odległość widnokręgu
2.2. Zasięg widoczności znaków nawigacyjnych
     2.2.1. Geograficzny zasięg widoczności (zasięg geometryczny)
     2.2.2. Optyczny zasięg widoczności (zasięg fizyczny)
2.3. Przykłady obliczeń
2.4. Pytania kontrolne

3. OKREŚLANIE KIERUNKU NA MORZU
3.1. Kompasy i ich ogólna charakterystyka
3.2. Określanie kierunku za pomocą żyrokompasu
3.3. Magnetyzm ziemski
     3.3.1. Deklinacja magnetyczna
     3.3.2. Uaktualnianie deklinacji na mapach morskich
     3.3.3. Kurs i namiar magnetyczny
3.4. Dewiacja kompasu magnetycznego
     3.4.1. Zależność dewiacji od zmiany kursu okrętu
     3.4.2. Kurs- i namiar kompasowy
3.5. Sposoby określania dewiacji magnetycznej kompasu
     3.5.1. Określanie dewiacji na wachlarzu nabieżników
     3.5.2. Określanie dewiacji na jednym nabieżniku
     3.5.3. Określanie dewiacji na cyrkulacji
     3.5.4. Określanie dewiacji kompasu sterowego przez porównanie ze wskazaniami kompasu głównego
     3.5.5. Określanie dewiacji kompasu magnetycznego przez porównanie ze wskazaniami żyrokompasu
     3.5.6. Tabela i wykres dewiacji magnetycznej
3.6. Określanie poprawki żyrokompasu
3.7. Zamiana kursów i namiarów
     3.7.1. Zamiana kursów
     3.7.2. Zamiana namiarów
     3.7.3. Namiary na rożnych kursach
3.8. Przykłady obliczeń
3.9. Pytania kontrolne

4. PRĘDKOŚĆ I DROGA OKRĘTU
4.1. Prędkość okrętu
4.2. Definicje prędkości
4.3. Prędkość po wodzie vw i prędkość nad dnem vd
4.4. Charakterystyka logów okrętowych
     4.4.1. Log hydromechaniczny
     4.4.2. Log hydrodynamiczny (ciśnieniowy)
     4.4.3. Log indukcyjny (elektromagnetyczny)
     4.4.4. Log hydroakustyczny (dopplerowski)
     4.4.5. Log geoelektromagnetyczny
     4.4.6. Log inercyjny
     4.4.7. Współczynnik korekcyjny i poprawka procentowa logu
4.5. Sposoby określania prędkości okrętu
     4.5.1. Sposób logu burtowego
     4.5.2. Sposób śruby okrętowej
4.6. Przykłady obliczeń
4.7. Pytania kontrolne

5. MAPY MORSKIE
5.1. Mapy morskie w systemie informacji nawigacyjnej
     5.1.1. Ogólne wiadomości o odwzorowaniach kartograficznych
     5.1.2. Odwzorowania azymutalne (płaszczyznowe)
     5.1.3. Odwzorowanie walcowe (na pobocznice walca)
     5.1.4. Odwzorowanie stożkowe (na pobocznice stożka)
     5.1.5. Odwzorowania umowne
     5.1.6. Zniekształcenia w odwzorowaniach kartograficznych
5.2. Skala mapy
5.3. Dokładność mapy
5.4. Klasyfikacja map nawigacyjnych

5.5. Odwzorowanie kartograficzne Merkatora

     5.5.1. Wymagania stawiane mapom nawigacyjnym

     5.5.2. Loksodroma

     5.5.3. Obliczanie powiększonej szerokości w siatce kartograficznej Merkatora

     5.5.4. Obliczanie siatki kartograficznej Merkatora .

     5.5.5. Uproszczony sposób wykreślania siatki kartograficznej w od-wzorowaniu Merkatora

5.6. Praca na mapie nawigacyjnej w odwzorowaniu Merkatora

     5.6.1. Przybory nawigacyjne

     5.6.2. Odczyt z mapy współrzędnych geograficznych
     5.6.3. Naniesienie na mapę pozycji o zadanych współrzędnych

     5.6.4. Pomiar odległości pomiędzy dwiema pozycjami

     5.6.5. Wykreślanie na mapie linii drogi i linii namiaru rzeczywistego z wyznaczonej pozycji
     5.6.6. Pomiar kierunku linii prostej wykreślonej na mapie Merkatora

     5.6.7. Przeniesienie pozycji z jednej mapy na druga

5.7. Wykorzystanie map w odwzorowaniu gnomonicznym

     5.7.1. Nanoszenie na mapę pozycji o znanych współrzędnych

     5.7.2. Odczyt współrzędnych wyznaczonej pozycji

     5.7.3. Zmierzenie odległości miedzy dwiema pozycjami

     5.7.4. Mierzenie kierunku linii prostych .

     5.7.5. Wykreślanie odcinka prostej z pozycji w wyznaczonym kierunku

5.8. Informacje na morskiej mapie nawigacyjnej

5.9. Przykłady obliczeń

5.10. Pytania kontrolne

6. OKREŚLANIE ELEMENTÓW MANEWROWYCH OKRĘTU

6.1. Elementy manewrowe okrętu

     6.1.1. Parametry zwrotności

     6.1.2. Parametry zatrzymywania okrętu

6.2. Akty prawne normujące zasady określania elementów manewrowych okrętu

     6.2.1. Znormalizowany program prób i badan nowo zbudowanych okrętów

     6.2.2. Zalecenia IMCO dotyczące informacji włączonych do „Książki manewrowej"

6.3. Czynniki wpływające na zmianę elementów manewrowych okrętu

     6.3.1. Czynniki wpływające na zmianę prędkości okrętu

     6.3.2. Czynniki wpływające na cyrkulacje okrętu

     6.3.3. Czynniki wpływające na zatrzymywanie okrętu

6.4. Wymagania stawiane poligonom manewrowym (liniom pomiarowym)

     6.4.1. Nabieżnik nawigacyjny

6.5. Przygotowanie okrętu do określania elementów manewrowych

     6.5.1. Ogólne zasady przeprowadzania obserwacji na linii pomiarowej

     6.5.2. Warunki hydrometeorologiczne

     6.5.3. Określanie moment rozpoczęcia obserwacji

     6.5.4. Kierunek ruchu okrętu na linii przebiegu

     6.5.5. Długość linii przebiegu
     6.5.6. Liczba przebiegów

     6.5.7. Zwroty okrętu na linii pomiarowej

     6.5.8. Sterowanie okrętem

6.6. Zasady pomiaru prędkości na linii pomiarowej

6.7. Zasada pomiaru cyrkulacji

6.8. Zasada pomiaru zatrzymywania okrętu
6.9. Określenie elementów manewrowych okrętu za pomocą radaru nawigacyjnego

     6.9.1. Określanie prędkości okrętu

     6.9.2. Określanie elementów cyrkulacji

     6.9.3. Określanie elementów zatrzymywania okrętu

6.10. Pytania kontrolne

7. ZLICZENIE GRAFICZNE DROGI OKRĘTU

7.1. Istota i rodzaje zliczenia drogi okrętu

7.2. Dryf i sposoby uwzględniania go przy zliczeniu graficznym

     7.2.1. Kursy okrętu w stosunku do kierunku wiatru

     7.2.2. Kat drogi po wodzie

     7.2.3. Kat dryfu

     7.2.4. Sposoby uwzględniania dryfu przy zliczeniu graficznym drogi okrętu

     7.2.5. Sposoby określania wielkości kąta dryfu

7.3. Prąd i nieuwadnianie go przy zliczeniu graficznym drogi oktetu

     7.3.1. Prądy morskie

     7.3.2. Droga i prędkość okrętu w rejonach występowania prądów

     7.3.3. Sposoby uwzględniania prądu w zliczeniu graficznym drogi okrętu

     7.3.4. Uwzględnianie prądu pływowego w zliczeniu graficznym drogi okrętu

     7.3.5. Określanie elementów prądu sposobem nawigacyjnym

7.4. Jednoczesne uwzględnianie dryfu i prądu - znos całkowity

     7.4.1. Bierne uwzględnianie znosu całkowitego przy zliczeniu graficznym drogi okrętu

     7.4.2. Przeciwdziałanie znosowi całkowitemu przy zliczeniu graficznym drogi okrętu

     7.4.3. Praktyczne określanie znosu całkowitego

7.5. Budowa tablic 37, 37a, 37b w IN-74

     7.5.1. Tablica 37

     7.5.2. Tablice 37a oraz b
7.7. Przykłady obliczeń

7.8. Pytania kontrolne

8. ZLICZENIE MATEMATYCZNE DROGI OKRĘTU
8.1. Zliczenie matematyczne proste
     8.1.1. Zliczenie matematyczne według średniej szerokości - trójkąt nawigacyjny
     8.1.2. Zliczenie matematyczne według powiększonej szerokości - trójkąt Merkatora
8.2. Zliczenie matematyczne złożone
     8.2.1. Uwzględnienie elementów prądu w zliczeniu matematycznym złożonym
8.3. Automatyzacja zliczenia drogi okrętu
8.4. Przykłady obliczeń
8.5. Pytania kontrolne

9. ZASADY OKREŚLANIA POZYCJI OBSERWOWANEJ OKRĘTU I OCENA JEJ DOKŁADNOŚCI

9.1. Ogólna charakterystyka pozycji obserwowanej okrętu

9.2. Charakterystyka metod określania pozycji obserwowanej

9.3. Charakterystyka ogólna linii pozycyjnych

     9.3.1. Linia pozycyjna z pomiaru kata poziomego

     9.3.2. Linia pozycyjna z pomiaru odległości

     9.3.3. Linia pozycyjna z namiaru na znak nawigacyjny

     9.3.4. Linia pozycyjna z namiaru na okręt

     9.3.5. Linia pozycyjna z pomiaru różnicy odległości

9.4. Dokładność linii pozycyjnych

     9.4.1. Gradienty parametrów nawigacyjnych

     9.4.2. Wartości błędów średnich linii pozycyjnych

9.5. Zasada oceny dokładności pozycji okrętu

     9.5.1. Prostokąt błędów pozycji

     9.5.2. Równoległobok błędów pozycji

     9.5.3. Średnia elipsa błędów pozycji

     9.5.4. Błąd średni pozycji okrętu

9.6. Pytania kontrolne

10. TERESTRYCZNE SPOSOBY OKREŚLANIA POZYCJI OBSERWOWANEJ OKRĘTU

10.1. Charakterystyka sposobów

     10.1.1. Sposoby zapisu elementów pozycji okrętu

10.2. Określanie pozycji z namiarów na dwa znaki nawigacyjne

     10.2.1. Uzasadnienie sposobu

     10.2.2. Wykonanie i opracowanie pomiarów

     10.2.3. Określanie pozycji obserwowanej

10.2.4. Dokładność pozycji obserwowanej

10.3. Określanie pozycji z namiarów na trzy znaki nawigacyjne

     10.3.1. Uzasadnienie sposobu

     10.3.2. Wykonanie i opracowanie pomiarów

     10.3.3. Określanie pozycji obserwowanej

     10.3.4. Dokładność pozycji obserwowane

10.4. Określanie pozycji z niejednoczesnych namiarów ma jeden lub dwa znaki

     10.4.1. Uzasadnienie sposobu

     10.4.2. Wykonanie i opracowanie pomiarów

     10.4.3. Określanie pozycji obserwowanej

     10.4.4. Dokładność pozycji obserwowanej

10.5. Określanie pozycji z pomiaru odległości

     10.5.1. Sposoby pomiaru odległości

     10.5.2. Pozycja okrętu z dwóch odległości

     10.5.3. Pozycja okrętu z trzech odleglejsi

     10.5.4. Określanie pozycji obserwowanej

     10.5.5. Dokładność pozycji obserwowanej

10.6. Określanie pozycji z. niejednoczesnych odległości zmierzonych dla jednego lub dwóch znaków

10.7. Określanie pozycji z dwóch katów poziomych

     10.7.1. Uzasadnienie sposobu pomiaru kata poziomego
     10.7.2. Wykonanie i opracowanie pomiarów

     10.7.3. Określanie pozycji obserwowanej

     10.7.4. Dokładność określenia pozycji

10.8. Określanie pozycji okrętu sposobami kombinowanymi

     10.8.1. Pozycja okrętu z namiaru i nabieżnika

     10.8.2. Pozycja okrętu z namiaru i głębokości (izobaty)

     10.8.3. Pozycja okrętu z wykorzystaniem astronomicznej linii pozycyjnej

10.9. Znaki nawigacyjne i ich identyfikacja

     10.9.1. Identyfikacja znaków nawigacyjnych w dzień

     10.9.2. Identyfikacja znaków nawigacyjnych w nocy

     10.9.3. Identyfikacja geometryczna znaków nawigacyjnych

10.10. Pytania kontrolne

11. PROWADZENIE NAWIGACJI W ROŻNYCH AKWENACH

11.1. Ogólne wymagania w stosunku do prowadzenia nawigacji w rożnych akwenach pływania

11.2. Prowadzenie nawigacji w akwenach odległych

     11.2.1. Charakterystyka akwenów odległych

     11.2.2. Wybór trasy rejsu

11.3. Żegluga po ortodromie

     11.3.1. Elementy ortodromy

     11.3.2. Obliczanie kata drogi ortodromy na równiku

     11.3.3. Obliczanie długości geograficznej ortodromy na równiku

     11.3.4. Obliczanie posprzedażnych geograficznych punktów lezących na ortodromie (punktów zwrotu)

     11.3.5. Obliczanie współrzędnych wierzchołka ortodromy

     11.3.6. Obliczanie początkowego i końcowego kata drogi na ortodromie

     11.3.7. Obliczanie długości ortodromy (drogi po ortodromie)

     11.3.8. Obliczanie zysku z pływania po ortodromie

     11.3.9. Wykreślanie ortodromy na mapie Merkatora

     11.3.10. Obliczanie katów drogi do pływania po ortodromie

     11.3.11. Żegluga mieszana

     11.3.12. Praktyczne obliczanie elementów ortodromy

11.4. Prowadzenie nawigacji na akwenach przybrzeżnych

     11.4.1. Charakterystyka akwenów przybrzeżnych

     11.4.2. Trasy żeglugowe

     11.4.3. Podejście do wybrzeża, znaku kierunkowego

11.5. Prowadzenie nawigacji na akwenach trudnych nawigacyjnie

     11.5.1. Charakterystyka nawigacyjna akwenów trudnych

     11.5.2. Uwzględnianie cyrkulacji przy pływaniu po linii nabieżnika i na torze wodnym

     11.5.3. Wykorzystanie ograniczających linii pozycyjnych

11.6. Kierowanie okrętem w czasie przejścia przez akweny trudne nawigacyjnie

11.7. Przykłady obliczeń

11.8. Pytania kontrolne

12. PROWADZENIE NAWIGACJI W RÓŻNYCH WARUNKACH HYDROLOGICZNO-METEOROLOGICZNYCH

12.1. Prowadzenie nawigacji w warunkach ograniczonej widzialności

     12.1.1. Cechy szczególne prowadzenia nawigacji w czasie ograniczonej widzialności

     12.1.2. Nawigacja w warunkach ograniczonej widzialności

12.2. Prowadzenie nawigacji w warunkach sztormowych

12.3. Nawigacja w warunkach zlodzenia

12.4. Pytania kontrolne

13. PŁYWY I NAWIGACJA Z ICH UWZGLĘDNIENIEM

13.1. Siły wywołujące pływy

13.2. Zarys statycznej i dynamicznej teorii pływów

13.3. Zarys analizy harmonicznej pływów

13.4. Nierówności pływów

13.5. Wpływ głębokości i konfiguracji wybrzeża na parametry pływu

13.6. Parametry pływu

13.7. Określenia związane z rodzajami pływów

13.8. Prady pływowe

     13.8.1. Prady pływowe w strefie przybrzeżnej

     13.8.2. Związek pomiędzy skokiem pływu a prędkością prądu pływowego

13.9. Ogólna charakterystyka pomocy nawigacyjnych dotyczących pływów

13.10. Zagadnienia nawigacyjne związane z uwzględnianiem pływów

13.11. Pytania kontrolne



Literatura
Załącznik 1. Przykłady mapy gnomonicznej (wklejka)
Załącznik 2. Arkusz sprawozdawczy z próby prędkości

Bibliotek nautyki - jest to seria książek fachowych z zakresu wiedzy zawodowej oficera pokładowego i radiooficera floty transportowej, rybackiej i pomocniczej. Dzieła okazujące się w tej serii tworzą podręczny księgozbiór dla praktykantów, służąc zarazem za podręczniki pomocnicze w szkołach morskich.

23) "Okrętowe urządzenia antenowe" J. Bem, O. Teisseyre
24) "Okrętowe pompy, sprężarki i wentylatory" A. Perepeczko
25) "Okrętowe urządzenia oczyszczające" A. Perepeczko
26) "Okrętowe wymienniki ciepła" A. Perepeczko
27) "Poradnik manewrowania statkiem" W. Lekki
28) "Poradnik morskiej służby radiotelefonicznej" Andrzej Górski, Andrzej Osiński, Olgierd Teisseyre
29) "Paliwa, smary i woda dla statków morskich" P. Urbański
30) "Systemy i urządzenia nadawcze radiokomunikacji Morskiej" A. Górski
31) "Morska służba radiokomunikacyjna" A. Osiński
32) "Ocena dokładności w nawigacji morskiej" S. Górski
33) "Vademecum oficera wachtowego" F. Wróbel
34) "Wykorzystanie systemów nawigacyjnych" J. Urbański, Z. Kopacz, J. Posiła
35) "Eksploatacja statku handlowego" J. Pszenny
36) "Wiedza o manewrowaniu statkami morskimi" A. Nowicki
37) "Nawigacja morska" J. Urbański, Z. Kopacz, J. Posiła
38) "Astronawigacja" M. Jurdziński, Z. Szczepanek
39) "Odprawy portowe" Praca zbiorowa
40) "Trygonometria dla nawigatorów" S. Klekowski
41) "Technika ochrony przed zanieczyszczeniami ze statków" M. Małczyński
42) "Podstawy meteorologii i nawigacji meteorologicznej" M. Holec, P. Tymański
43) "Systemy morskiej nawigacji satelitarnej" M. Jurdziński, M,Szymoński
44) "Vademecum nawigatora" F. Wróbel
45) "Logi morskie" E. Krajczyński
46) "Urządzenia hydroakustyczne w nawigacji" E. Krajczyński
47) "Mapy faksymilowe w nawigacji morskiej" B. Wiśniewski, Z. Grzesiak
48) "Radionamierzanie w nawigacji morskiej" M. Łucznik, Z. Sochacki
49) "Systemy hiperboliczne w nawigacji morskiej" J. Januszewski, M. Szymoński
50) "Morskie kompasy magnetyczne" M. Jurdziński
51) "Wyposażenie pokladowe statku handlowego" W. Orszulok, S. Wewiórski
52) "Wytrzymałość kadłuba statku w eksploatacji" W. Orszulok
53) "Autopiloty okrętowe" S. Wyszkowski
54) "Podstawowe wiadomości z nawigacji" P. Czerwiński, A. Marsz, W. Kon
55) " Morskie radary nawigacyjne" M. Łucznik, S. Witkowski
56) "Wykorzystanie radaru do zapobiegania zderzeniom" W. Kon
57) "Praktyka radarowa na małych statkach" W. Kon, J. Januszewski, J. Więckowski
58) "Urządzenia meteorologiczne na statkach" Jan Malicki
60) "Międzynawowe prawo drogi morskiej" Władysław Rymarz
61) "Nawigacja morska. Zadania z objaśnieniami" Tom 1 Franciszek Wróbel
62) "Nawigacja morska. Zadania z objaśnieniami" Tom 2 Franciszek Wróbel
63) "Okrętowe kompasy żyroskopowe" Edward Krajczyński
64) "Urządzenia przeładunkowe drobnicowców" Bogdan Wojtaszczyk
65) "Podstawy meteorologii i nawigacji meteorologicznej" Michał Holec, Piotr Tymański
67) "Wiedza o manewrowaniu statkami morskimi" A. Nowicki
68) "Vademecum nawigatora" wydanie III, Franciszek Wróbel

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje