Moja Lively Lady
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Moja "Lively Lady" (antykwariat)

Autor: Alec Rose
Tłumaczenie: Tadeusz Borysiewicz
Okładka: miękka z obwolutą
Format: 12.50 x 19.00 cm
Liczba stron: 220
Rok wydania: 1971

16,00 zł (brutto) 15,24 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Książka Moja "Lively Lady" jest niesamowicie ciekawą opowieścią o samotnej podróży.

Sir Alec Rose, jeden z najznakomitszych samotnych okołoziemskich żeglarzy ostatnich czasów, jest postacią bardzo skromną i sympatyczną. Sympatię, obok wielkiego podziwu, budzi także jego wspaniały sportowy wyczyn żeglarski właśnie dlatego, że - podobnie jak nasz Leonid Teliga - Rose dokonał go własnymi, skromnymi środkami, bez rozgłosu i parcia, jakie było udziałem niektórych jego poprzedników.

Alec Rose urodził się w 1908 roku w Canterbury (hrabstwo Kent, Anglia) w rodzinie silnie związanej z lądem i nie mającej nic wspólnego z morzem. Dopiero sam Alec, mimo wątłego w dzieciństwie zdrowia, zaczął marzyć o morskich przygodach. Marzenia te ziściły się dopiero podczas drugiej wojny światowej, kiedy to Alec służył w brytyjskiej marynarce wojennej, doznając niejednej przygody w konwojach atlantyckich. Marynarkę wojenną opuścił w stopniu porucznika rezerwy ochotniczej.

Potem poświęcił się całą duszą żeglarstwu morskiemu, wciągając w to również swą żonę Dorotę, z którą odbył podróż poślubną po burzliwej Zatoce Biskajskiej na jachcie przebudowanym z łodzi ratunkowej.

Pierwszym większy sukces odniósł Alec Rose w samotnych regatach transatlantyckich w 1964 roku, kiedy to przyszedł na metę jako czwarty wśród tak znakomitych konkurentów, jak Chichiester, Hasler i inni. Płynął już wtedy na "Lively Lady", jachcie przebudowanym z kalkuckiego kutra żaglowego. Zachęcony tym dobrym wynikiem postanowił odbyć na tym samym jachcie samotną podróż dookoła świata, czego też dokonał w 1968 roku.

Jak większość samotnych żeglarzy, Alec Rose pisze językiem prostym i przystępnym, może dlatego takie wrażenie wywierają opisy licznych wypadków i niepowodzeń, które spotykają go u progu Wielkiej Przygody. Zderzenie ze statkiem, przewrócenie się jachtu w porcie, konieczność odłożenia podróży na rok...

Ale potem wszystko już idzie jak z płatka i bardzo po marynarsku. Żeglarz i jacht są doskonale przygotowani, tak że mimo wyjątkowo złej pogody pokonują dzielnie i bez większych awarii, w ciągu niespełna roku, trzy burzliwe oceany i okrążają trzy wielkie południowe przylądki, w tym złowrogi Horn. Alec spędził samotnie na morzu 318 dni.

Po powrocie do Anglii otrzymał szlachectwo z rąk królowej angielskiej.

W4-2564
Używane
Autor
Alec Rose
Oprawa
miękka z obwolutą
Tłumaczenie
Tadeusz Borysiewicz
Format
12.50 x 19.00 cm
Liczba stron
217
Rok wydania
1971
Wstęp. Dlaczego sam?

Część pierwsza
1. Młode lata
2. Staję się żeglarzem
3. Regaty transatlantyckie
4. Plan Wielkiej Przygody
5. Seria niepowodzeń
6. Ruszam w podróż
7. Przejście równika
8. Sztormy na Morzach Południowych
9. Prawie bez masztu
10. Melbourne
11. Remont w Bluff
12. W "ryczących czterdziestkach"
13. Dookoła Hornu
14. Zmienne wiatry Południowego Atlantyku
15. Ostatni etap
16. Z powrotem w domu

Część druga
17. Kiedy Aleca nie było (Dorota Rose)
18. "Lively Lady" u przylądka Horn (J. Roberts)
19. Okolica przylądka Horn (Michael Mason)
20. Na małych stateczkach w strefie "ryczących czterdziestek" (Errol Bruce)

Dodatki
1. Jacht "Lively Lady" (Douglas Phillips Birt)
2. Samoster "Lively Lady" ze statecznikiem wiatrowym (H.G. "Blondie" Hasler)
3. Zapasy i zaopatrzenie (Alec Rose)
4. Pokonywanie sztormów (Alec Rose)

Seria wydawnicza „Sławni Żeglarze” ukazywała się nakładem Wydawnictwa Morskiego w latach 1967-1988. Wybór książek był łatwy: miały to być relacje powstałe po ciekawych wyprawach żeglarskich, napisanych przez samych uczestników tych wypraw.

Książki jakie ukazały się z serii:
1) „Samotne zwycięstwo” Éric Tabarly - 1967
2) „Dookoła świata. 5 lat pod żaglami tuńczykowca” Robert Le Serrec - 1969
3) „Córy wiatru” David Lewis - 1971
4) „Pod żaglami wokół przylądka Horn” Bernard Moitessier -1971
5) „Moja „Lively Lady” Alec Rose – 1971
6) „W pogoni za słońcem” Alain Gerbault - 1972
7) „Do brzegów Grenlandii” Dariusz Bogucki - 1973
8) „Mój własny świat” Robin Knox-Johnston – 1973
9) „Każdy ocean jest moim domem” Alex Carozzo - 1973
10) „Samotny rejs „Opty” Leonid Teliga - 1973
11) „Moje „Pen Duicki” Éric Tabarly - 1973
12) „Dzieci trzech oceanów” David Lewis – 1973
13) „Mirandą” przez Atlantyk” Zbigniew Puchalski – 1974
14) „Północne rejsy” Andrzej Rościszewski – 1974
15) „Szlakami flibustierów” Jack Grout 1974
16) „Nowicjusz na pokładzie” Chay i Maureen Blyth – 1974
17) „Długa droga” Bernard Moitessier - 1975
18) „„Eurosem” na Horn” Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi - 1975
19) „Na Wielki Ocean Południowy” William Albert Robinson - 1975
20) „Wystarczy raz” Miles Smeeton – 1975
21) „Dookoła świata po zwycięstwo” Alain Colas – 1975
22) „Nie ulec oceanowi” Dougal Robertson Leszek Kosek – 1975
23) „Ze wschodu na zachód wokół Hornu”– 1975
24) „Żeglarski maraton” Zdzisław Pieńkawa – 1976
25) „Niemożliwa podróż” Chay Blyth
26) „Run na wodę” Gérard Borg
27) „117 dni na łasce oceanu” Maurice i Maralyn Bailey – 1976
28) „Tinkerbelle” Robert Manry – 1976
29) „Na „Ra” przez Atlantyk” Jurij Sienkiewicz - 1977
30) „Oceany i pasaty” Zdzisław Michalski - 1977
31) „Sir Thomas Lipton” zwycięża” Geoffrey Williams - 1977
32) „Na małych statkach wśród piaszczystych ławic” Maurice Griffiths – 1977
33) „Sztormy, lody i powroty” Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi – 1979
34) „Żeglarstwo swobodne” Marc Linski – 1979
35) „Pierwsza dookoła świata” Krystyna Chojnowska-Liskiewicz – 1979
36) „Ice Bird” David Lewis – 1979
37) „„Damien”. Góry lodowe i morza południa” Gérard Janichon – 1980
38) „Mischiefem” do lodowych szczytów” H. W. Tilman – 1980
39) „Sama na oceanach” Naomi James – 1981
40) „„Besa”. Dziennik podróży Joža Horvat – 1981
41) „Marią” przez Pacyfik” Jerzy Pisz – 1982
42) „Samotnie przez Atlantyk” Richard Konkolski – 1982
43) „Łodzią żaglową przez oceany” John Voss – 1982
44) „Samotny żeglarz” Joshua Slocum – 1983
45) „Non stop dookoła świata” Henryk Jaskuła – 1983
46) „Podróż „Brendana” Tim Severin – 1983
47) „Trismus” w Antarktyce” Patrick Van God – 1983
48) „Pogorią” na koniec świata” Kazimierz Robak – 1984
49) „Z Grenlandii do Cieśniny Beringa” Villy de Roos – 1987
50) „Cisze i sztormy” Andrzej Urbańczyk - 1988

Historia życia Aleca Rosa jest bardzo ciekawa. Brał udział w transatlantyckich regatach samotników  OSTAR w 1964, zajmując czwarte miejsce (Plymouth - Newport w czasie 36 dni i 17 godzin). W 1966 roku postanawia samotnie opłynąć świat szlakiem kliprów z jednym tylko zawinięciem do portu w Australii. Pomysł bierze od Francis Chichester i planował odbyć ten rejs równolegle. Pierwszy raz staruje 7 sierpnia 1966 na swoim jachcie "Lively Lady". Z powodu uszkodzenia samosteru musi przerwać rejs. Nie poddaje się jednak tak łatwo i już 14 sierpnia znowu wyrusza Plymouth. Szczęście mu nie dopisuje i już następnego dnia zderza się ze statkiem koło Ouessant i ponownie powraca do Plymouth. Jak pech to pech, podczas naprawy uszkodzeń "Lively Lady" przewraca się podczas odpływu. Kolejne uszkodzenia sprawiły, że Rose musiał odłożyć start do następnego roku.

Drugie podejście, 16 lipca 1967 Portsmouth Alec Rose wyrusza na pokładzie jachtu "Lively Lady" w rejs dookoła świata. Jest to już po zakończeniu rejsu przez Francis  Chichestera, con ukończył swój rejs 28 maja 1967 roku. Wracając do naszego żeglarza, mija on Wyspy Kanaryjskie, 26 sierpnia przecina równik. Na Południowym Atlantyku przechodzi kilka sztormów. W październiku opływa Przylądek Dobrej Nadziei.

17 grudnia Rose zawija do Melbourne po 155 dniach samotnej podróży i dokonuje kilku napraw. W dalszą drogę wyrusza 14 stycznia 1968. Znowu powraca do niego pech i 31 stycznia musi zawinąć do portu Bluff w Nowej Zelandii. Tym razem ma mocno uszkodzony maszt. Postój i naprawa trwają pięć dni. Udaje się jednak naprawić "Lively Lady" i przepłynąć spokojnie Ocean Spokojny, aby 1 kwietnia okrążyć Przylądek Horn. 7 kwietnia Alec Rose zamyka wokółziemski krąg. 4 lipca po 354 dniach (321 dni w morzu) od wyruszenia wpływa do Portsmouth.

Za swój wyczyn został uhonorowany przez Elżbietę II tytułem szlacheckim sir. Umiera  w 1991, a jego jacht "Lively Lady" ponownie opłynął świat w 2008 z załogą złożoną częściowo z niepełnosprawnych młodych ludzi.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje