Kompendium BIS śródlądowych patentów i licencji motorowodnych
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Kompendium BIS śródlądowych patentów i licencji motorowodnych (antykwariat)

Autor: Zygfryd Klimek
Okładka: miękka
Format: 15 x 19,5 cm
Liczba stron: 248
Rok wydania: 1998

15,00 zł (brutto) 14,29 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

"Kompendium BIS śródlądowych patentów i licencji motorowodnych: zawiera materiał na śródlądowe patenty i licencje motorowodne, opracowany zgodnie z Rozporządzeniem RM z dn. 12.09.1997 roku w sprawie uprawiania żeglarstwa oraz z programem szkolenia GKSzŚ OZ MWiNW.

Może też zainteresować żeglarzy oraz inne osoby zajmujące się pokrewnymi dyscyplinami wodnymi.

X5-2608
Używane
83-905901-1-5
Autor
Zygfryd Klimek
Oprawa
miękka
Format
15 x 19,5 cm
Liczba stron
248
Rok wydania
1998
ISBN
83-905901-1-5

ROZDZIAŁ I
WARUNKI I TRYB UZYSKIWANIA PATENTÓW I LICENCJI MOTOROWODNYCH
     1.1 Postanowienia ogólne
     1.2 Patenty u licencje motorowodne
     1.3 Warunki uzyskania oraz uprawnienia patentów i licencji
     1.4 Zakres wiadomości na patenty i licencje motorowodne
          1.4.1 Zakres wiadomości na patent sternika motorowodnego
          1.4.2 Zakres wiadomości na patent starszego sternika motorowodnego
          1.4.3 Zakres wiadomości na licencję na holowanie narciarza wodnego
          1.4.2 Zakres wiadomości na licencję holowania statków powietrznych
     1.5 Informacje końcowe

ROZDZIAŁ II
WIADOMOŚCI OGÓLNE
     2.1 Etyka i etykieta motorowodna
     2.2. Wiadomości ogólne o wodach śródlądowych Polski
     2.3 Klasyfikacja, budowa oraz wyposażenie podstawowe łodzi motorowych
     2.4 Organy rejestracyjne łodzi motorowych
     2.5 Inspektorzy żeglugi śródlądowej
     2.6 Klasy łodzi sportowych

ROZDZIAŁ III
PRZEPISY ŻEGLUGOWE NA ŚRÓDLĄDOWYCH DROGACH WODNYCH
3. Przepisy o żegludze i spływie na śródlądowych drogach wodnych
     3.1 Przepisy ogólne określające bezpieczną żeglugę
     3.2 Dokumenty małego statku
     3.3 Sygnalizacja nocna małych statków w ruchu
     3.4 Sygnalizacja statków w porze dziennej
     3.5 Oznakowanie statków specjalnych
     3.6 Sygnały wzywania pomocy
     3.7 Sygnalizacja dźwiękowa statków
     3.8 Łączność radiotelefoniczna
     3.9 Zasady ruchu żeglugowego
     3.10 Przejścia pod mostami, przez jazy i śluzy
     3.11 Uprawianie narciarstwa wodnego
     3.12 Zasady postoju
     3.13 Żegluga na wodach granicznych

ROZDZIAŁ IV
NAPĘD MECHANICZNY JACHTU MOTOROWODNEGO
4. Napędy
     4.1 Wiadomości ogólne
     4.2 Cykle pracy silników spalinowych
     4.3 Układy i mechanizmy silnikowe
     4.4 Paliwo używane do silników
     4.5 Budowa i części składowe silnika dwusuwowego
     4.6 Problematyka eksploatacyjna silników przyczepnych
          4.6.1 Zalety i wady silników dwusuwowych
          4.6.2 Uruchamianie i wyłączenie silnika
          4.6.3 Zasady docierania silników dwusuwowych
          4.6.4 Zasady poprawnej eksploatacji
          4.6.5 Niedomagania silników
          4.6.6 Poglądowy harmonogram przeglądu silnika - czynności okresowe
          4.6.7 Przygotowanie silnika na okres zimowy
     4.7 Usterki występujące w silnikach przyczepnych
     4.8 Czterosuwowe silniki wysokoprężne
          4.8.1 Charakterystyka ogólna silników wysokoprężnych
          4.8.2 Ogólna zasada pracy
          4.8.3 Główne układy silnika wysokoprężnego
     4.9 Problemy eksploatacyjne w silnikach wysokoprężnych
          4.9.1 Rozruch silnika wysokoprężnego
          4.9.2 Docieranie silników wysokoprężnych
     4.10 Instalacja paliwowa silników
     4.11 Układ smarowania w silnikach czterosuwowych
     4.12 Układ chłodzenia i wylotu spalin
     4.13 Filtry powietrza
     4.14 Instalacja elektryczna
     4.15 Mechanizm przenoszenia napędu
     4.16 Pędniki

ROZDZIAŁ V
LOCJA ŚRÓDLĄDOWA
5. Locja
     5.1 Żegluga na rzece
     5.2 Żegluga na wodach stojących
     5.3 Nawigacja po kanałach
     5.4 Śluzowanie
     5.5 Holowanie
     5.6 Żegluga na wysokiej fali

ROZDZIAŁ VI
RATOWNICTWO
6. Ratownictwo
     6.1 Zasady uniknięcia nieszczęśliwych wypadków
     6.2 Udzielanie pierwszej pomocy
          6.2.1 Udzielanie pomocy, gdy ratowany oddycha
          6.2.2 Sztuczne oddychanie i pobudzanie serca
     6.3 Pomoc doraźna w przypadkach odmrożeń i przechłodzenia
          6.3.1 Postępowanie z przechłodzoną osobą
          6.3.2 Odmrożenia miejscowe
     6.4 Pomoc doraźna przy nieszczęśliwych wypadkach
          6.4.1 Opatrywanie ran
          6.4.2 Złamania i zwichnięcia
          6.4.3 Oparzenia kwasem lub ługiem
          6.4.4 Zatrucia pokarmowe
     6.5 Nagłe zachorowania wymagające pierwszej pomocy
          6.5.1 Omdlenia
          6.5.2 Przegrzanie lub udar słoneczny
          6.5.Ukąszenia i użądlenia
     6.6 Apteczka na jachcie

ROZDZIAŁ VII
LOKALNE PROGNOZOWANIE ZMIAN POGODY
7. Meteorologia
     7.1 Zjawiska meteorologiczne
          7.1.1 Ciśnienie atmosferyczne
          7.1.2 Wiatr
          7.1.3 Wiatry okresowe
          7.1.4 Zmiany kierunków i siły wiatru
          7.1.5 Temperatura powietrza
          7.1.6 Wilgotność powietrza
          7.1.7 Wilgotność pozioma
          7.1.8 Chmury
          7.1.9 Mgły
          7.1.10 Opady atmosferyczne
     7.2 Procesy tworzące pogodę
     7.3 Fale i falowanie
          7.3.1. Powstawanie fal na zbiornikach stojących
          7.3.2 Wpływ wiatru i prądów wodnych na falę
     7.4 Przewidywanie pogody

ROZDZIAŁ VIII
ŻEGLUGA PRZYBRZEŻNA
8. Żegluga przybrzeżna
     8.1 Uwarunkowania formalno - prawne
          8.1.1 Rejony żeglugi
          8.1.2 Ogólne przepisy dotyczące pływań po wodach przybrzeżnych i wewnętrznych
          8.1.3 Dokumenty bezpieczeństwa statku i załogi
          8.1.4 Wyposażenie ruchome jachtu
          8.1.5 Międzynarodowe przepisy o zapobieganiu zderzenia na morzu (MPZZM)
     8.2 Opis polskiego wybrzeża Bałtyku w pasie wód przybrzeżnych
          8.2.1 Żegluga przybrzeżna
          8.2.2 Wiatry
          8.2.3 Falowanie
          8.2.4 Mgły
          8.2.5 Zachmurzenie
          8.2.6 Temperatura wody
          8.2.7 Temperatura powietrza
          8.2.8 Burze
          8.2.9 Wyliczenia nawigacyjne wzdłuż wybrzeża polskiego
          8.2.10 Prądy i ruch rumowiska
          8.2.11 Latarnie morskie
          8.2.12 Radiolatarnie RC
          8.2.13 Ratownictwo polskiego wybrzeża
     8.3 Ogólna charakterystyka polskich portów morza otwartego
     8.4 Locja morska w pasie wód przybrzeżnych Polski
          8.4.1 Podstawowe pomoce nawigacyjne
          8.4.2 Księgi polskich locji
          8.4.3 Mapy morskie
          8.4.4 Spis świateł sygnałów nawigacyjnych
          8.4.5 Spis Stacji Nautycznych [32]
          8.4.6 Znaki nawigacyjne
          8.4.7 Charakterystyka świateł nawigacyjnych
          8.4.8 System IALA
     8.5 Nawigacja terestryczna
          8.5.1 Wstęp
          8.5.2 Podstawie pojęcia geograficzne
          8.5.3 Jednostki miar stosowane w nawigacji
          8.5.4 Przyrządy nawigacyjne
          8.5.5 Przybory nawigacyjne
          8.5.6 Deklinacja, dewiacja, kursy i namiary
          8.5.7 Namiary
          8.5.8 Wyznaczanie pozycji statku w nawigacji terestrycznej
          8.5.9 Nawigacje przygotowanie wejścia do portu
     8.6 Nawigacja radiowa
          8.6.1 System radionawigacyjny
     8.7 Nawigacja radarowa
     8.8 System GPS

ROZDZIAŁ IX
HOLOWANIE ŁODZIĄ MOTOROWĄ
     9.1 Holowanie narciarza wodnego
     9.2 Holowanie statków powietrznych
          9.2.1 Zespół ludzi odpowiedzialny za loty
          9.2.2 Wymagany sprzęt do holowania statków powietrznych
          9.2.3 Wybór akwenu do holowania

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje