Żeglarstwo regatowe
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Żeglarstwo regatowe (antykwariat)

Autorzy: Roman Biderman, Stefan Wysocki
Okładka: twarda
Format: 15 x 21 cm
Liczba stron: 292
Rok wydania: 1954

55,00 zł (brutto) 52,38 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

UWAGA - na pierwszej stronie podpis pierwszego właściciela
------------------------------------------------------------------------------------------

Na polecenie Prezydium Sekcji Żeglarstwa Głównego Komitetu Kultury Fizycznej autorzy podjęli się opracowania podręcznika odpowiadającego rosnącemu zapotrzebowaniu na zebranie i przedstawieniu zagadnień regatowych. Podręcznik ma być przydatny zawodnikom, ich trnetrom czy na końcu sędziom regatowym. W powyższym opracowaniu autorzy starali się podać metody, których słuszność sami stwierdzili lub o ich słuszności których są przekonani.


Do wygrywania regat potrzebne są trzy zasadnicze elementy: jacht, żagle, zespół - sternik i załoga.
Pierwsze dwa są oczywiste, natomiast trzeci jak dotychczas był mało doceniany. Aby wygrać regaty nie wystarcza załoga składająca się z dobrych żeglarzy; muszą oni tworzyć  zgrany zespół. Stąd tematu załogi poświęcono w książce bardzo dużo miejsca.

Żeglarstwo regatowe jest ściśle normowane przepisami regatowymi, które trzeba nie tylko znać, ale trzeba rozumieć. Autorzy dali więc obszerny komentarz do przepisów regatowych wierząc, że nie tylko pomoże on sędziom regatowym w rozwikłaniu nieraz bardzo trudnych problemów protestowych , ale przede wszystkim da zawodnikowi p[potężną broń w walce z przeciwnikami na trasie.

Książkę zamyka rozdział o taktyce regatowej. Nie jest to ścisła wiedza, chociaż oparta o pewne przyjęte kanony. W regatach jest tak jak w szermierce, która ma ustalone cięcia i pchnięcia, ale atakowanie czy obrona przed nimi jest sztuką, która zręczniejszemu daje zwycięstwo. Jest to najpiękniejsza rycerska walka między przeciwnikami. Nie wystarczy jednak znać poszczególne elementy techniki, trzeba umieć wykorzystać chwilę, by ugodzić przeciwnika, oraz pilnie wystrzegać się jego ataków. Aby opanować tę sztukę trzeba ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć i to w rzeczywistej walce.

W żeglarstwie rzeczywistą walkę dają tylko regaty.

Na zakończenie autorzy piszą:
"Zdajemy sobie sprawę, że materiału teoretycznego, szczególnie związanego z przepisami regatowymi, jest w tej książce sporo. Nie chcielibyśmy, aby czytelnicy wykorzystali go odwrotnie do intencji autorów: omówiliśmy tak szeroko taktykę i przepisy, chcąc zbliżyć je i ułatwić ich zrozumienie każdemu żeglarzowi, jednak nie w celu używania tych wiadomości do tym skwapliwszego protestowania, lecz właśnie dla uniknięcia protestów i uczynienia żeglarstwa sztuką jak najbardziej sportową.

Dla prawdziwego sportowca nie ma pojęcia "zwycięstwa za wszelką cenę". Znacznie ważniejsza od zwycięstwa jest piękna walka na trasie i uczciwa świadomość, że zespół żeglujący dał z siebie wszystko, by trasę przebyć jak najszybciej i w jak najbardziej czysty sposób. "Prawnicy" regatowi, którzy myślą wyłącznie o złapaniu przeciwnika w sytuację protestową, idą na pewno kursem niewłaściwym.

Kończąc, życzymy wszystkim czytelnikom, by w każdej trudnej sytuacji regatowej właśnie oni mogli krzyknąć: PRAWY HALS!".

AN-2705
Używane
Oprawa
twarda
Format
15 x 21 cm
Liczba stron
292
Autorzy
Roman Biderman, Stefan Wysocki
Rok wydania
1954

PRZEDMOWA
OD AUTORÓW
KRÓTKI RYS HISTORYCZNY
RÓWNE SZANSE DLA WSZYSTKICH
     Wyrównanie (handicap
     Klasa
     Monotyp

PRZYGOTOWANIE JACHTU DO REGAT
UWAGI OGÓLNE
PRZYGOTOWANIE KADŁUBA
     Sprawdzenie techniczne kadłuba i usunięcie ewentualnych usterek
     Zmniejszenie ciężaru kadłuba
OŻAGLENIE
     Gładkość kadłuba
     Nasz stosunek do żagli
     Grot
     Żagle przednie
     Spinaker
     O ożaglowaniu
     Oględziny żagli starych
     Gatunki płótna
     Odbiór nowych żagli od żaglomistrza
TRYMOWANIE ŻAGLI
     Sprawa pogody
     Przygotowanie listew
     Trymowanie grota
     Ustawienie kipów
     Trymowanie foka
     Jak długo?
     Można i tak
     Moczenie żagli
     Wady żagla
     W czasie trymowania
TAKIELUNEK
     Zrównoważenie łodzi
     Zmiana ustawienia masztu
     Wanty
     Wyginanie masztu
WYPOSAŻENIE JACHTU
      Kipy
      Knagi
      Szoty
      Bloki
      Prowadzenie szotów
      Sposoby wybierania wody z łodzi
      Fał płetwy sterowej i miecza
      Sterownice
      Urządzenia do balastowania
      Obciągacz bomu
      Proporczyk
      Ostatni rzut oka

PRZYGOTOWANIE ŻEGLARZY DO REGAT
O TRENINGU
     Wzajemny stosunek zespołu żeglującego
ZESPÓŁ ŻEGLUJĄCY I JACHT
     Ubiór regatowy
     Przygotowanie i taklowanie jachtu
     Podział funkcji
     Rozmieszczenie zespołu żeglującego na jachcie
     Trening poszczególnych manewrów
OPEROWANIE ŻAGLAMI
     Prowadzenie żagli przy żegludze na wiatr
     Nadmiernie wyostrzenie
     Wyostrzenie w podmuchach
     Prowadzenie żagli przy żegludze kursem wolnym
     Jeszcze o obciągaczu bomu
     Praca foka przy wiatrach pełnych
     Praca spinakera
     Wskaźniki wiatru
PROWADZENIE ŁODZI
     Zalety pionowego prowadzenia łodzi
     Balastowanie
     Odpadanie w podmuchach
     Wyostrzanie w podmuchach
      Knagowanie szota grota
      Przesuwanie załogi wzdłuż łodzi
      Wiatr słaby
      Zwroty na słabym wietrze
      prowadzenie łodzi na fali
      Suchość łodzi
      Zwroty na fali i silnym wietrze
      Planowanie (żegluga w poślizgu)
      Znowu o treningu

NORMATYWY REGATOWE
KOMENTARZ DO PRZEPISÓW REGATOWYCH
      O przepisach regatowych
ŻEGLARSKIE PRZEPISY REGATOWE
CZĘŚĆ I - ORGANIZACJA REGAT
      od art. 1 do art. 11
CZĘŚĆ II - PRZEPISY OGÓLNE
      od art. 12 do art. 26
CZĘŚĆ III - DEFINICJE
      Art. 27
CZĘŚĆ IV - PRZEPISY PRAWA DROGI
      od art. 28 do art. 35
CZĘŚĆ V - PRZEKROCZENIE PRZEPISÓW, PROTESTY, ODWOAŁANIA
      od art. 36 do art. 44

TAKTYKA REGATOWA
UWAGI OGÓLNE
PRZED STARTEM
      Wczesne wyjście na trasę
      Przygotowanie żagli
      Stoper czy zegarek
      Uwagi o starcie
      Skąd startować
      Plan startu
START NA WIATR
START KURSEM WOLNYM
ŻEGLUGA NA WIATR
      Trudności tego kursu
      Cień żagli
      Wiatr zakłócony i pozycja beznadziejna
      Zastosowanie poznanych elementów taktycznych w obronie i ataku
ŻEGLUGA KURSEM WOLNYM
      Zakłócenia wody
      Obrona i atak
OKRĄŻANIE ZNAKÓW
      Okrążanie znaków przy żegludze na wiatr
      Okrążanie znaków przy żegludze kursem wolnym
KOMISJA REGATOWA I UWAGI O JEJ PRACY
      O organizacji regat
      O programie regat i odpraw
      Protesty
      Przewodniczący komisji regatowej
      Sekretarz komisji regatowej
      Reszta członków komisji regatowej
      Zmiana jachtów
      Praca sekretarza w czasie regat
      Sprawozdanie komisji regatowej
      Załączniki:
            1. Tabela wyścigów
            2. Formularz wyścigóg
            3. Olimpijska formułka punktacyjna
ZAKOŃCZENIE
     

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje