„Namiętnie pokochałem Morze Śródziemne” – tak brzmi pierwsze zdanie monumentalnej pracy Fernanda Braudela, uznawanej przez wielu za największe dzieło historiografii światowej naszych czasów. Trudno przecenić znaczenie i wpływ tej najbardziej znanej i konsekwentnie zrealizowanej koncepcji badawczej nurtu „historii globalnej” – wyjątkowej tak za sprawą ujęcia, warsztatu, jak i okoliczności powstania. Łącząc płaszczyznę czasu geograficznego, czasu społecznego i czasu jednostkowego Fernand Braudel dowiódł, że historia-opowieść nie jest jedyną metodą w ścisłym sensie obiektywną, a pożytki płynące z lektury jego ambitnego dzieła są nieprzemijające.
Oddając Czytelnikom tom II znakomitego studium profesora Fernanda Braudela o Morzu Śródziemnym i świecie śródziemnomorskim w epoce Filipa II pragniemy zwrócić uwagę, że jest on bezpośrednią kontynuacją tomu I. Znajduje to wyraz w układzie książki, której poszczególne elementy (rozdziały, mapy i wykresy oraz ilustracje na wkładkach) mają numerację kolejną w stosunku do tomu I. Umieszczone na końcu aneksy, zawierają omówienie i wykaz źródeł rękopiśmiennych oraz drukowanych, podobnie jak skorowidze: rzeczowy, nazwisk i nazw geograficznych odnoszą się do obu tomów.
- Autor
- Fernand Braudel
- Oprawa
- twarda
- Format
- 17 x 24 cm
- Liczba stron
- 767
- Rok wydania
- 1977
- Wydanie
- I
Część druga: LOSY ZBIOROWE I RUCHY CAŁOŚCIOWE (dokończenie)
IV. IMPERIA
1. U genezy imperiów
2. Środki i słabości państw
V. SPOŁECZEŃSTWA
1. Reakcja senioralna
2. Zdrada mieszczaństwa
3. Nędza i bandytyzm
VI. CYWILIZACJE
1. Ruchliwość i stabilność cywilizacji
2. Zalewanie jednej cywilizacji przez drugą
3. Jedna cywilizacja przeciwko wszystkimi innym - los Żydów
4. Promieniowanie na zewnątrz
VII. FORMY WOJNY
1. Wojna eskadr i umocnionych granic
2. Korsarstwo, pomocnicza forma wojny
VIII. ZAMIAST KONKLUZJI: KONIUNKTURA I KONIUNKTURY
Część trzecia: WZNOWIENIE I KONIEC WOJNY ŚWIATOWEJ
I. 1550 - 1559: WZNOWIENIE I KONIEC WOJNY ŚWIATOWEJ
1. U źródeł wojny
2. Wojna na Morzu Śródziemnym i poza nim
3. Powrót do wojny. Decyzje są podejmowane jeszcze na Północy
4. Hiszpania w środku stulecia
II. OSTATNIE SZEŚĆ LAT SUPREMACJI TURECKIEJ: 1559 - 1565
1. Wojna z Turkami. Czy było to hiszpańskie szaleństwo?
2. Hiszpania zbiera siły
3. Malta, próba sił (8 maja - 8 września 1565)
III. NARODZINY ŚWIĘTEJ LIGII 1566 - 1570
1. Niderlandy czy kraje śródziemnomorskie?
2. Przełom: wojna w Grenadzie
IV. LEPANTO
1.Bitwa 7 października 1571 roku
2. Dramatyczny rok 1972
3. "Zdrada" Wenecji i dwukrotne zdobycie Tunisu: 1573 - 1574
V. ROZEJMY HISZPAŃSKO-TURECKIE: 1577 - 1584
1. Misja Marglianiego, 1578 - 1581
2. Woja opuszcza świat śródziemnomorski
VI. MORZE ŚRÓDZIEMNE POZA WIELKĄ HISTORIĄ
1. Trudności i kłopoty tureckie
2. Od francuskich wojen domowych do otwartej wojny z Hiszpanią: 1589 - 1598
3. Wojny na morzu nie będzie
ZAKOŃCZENIE
Spis map, wykresów i rysunków
Spis ilustracji na wkładkach
ANEKSY
ŹRÓDŁA
1. Rękopisy
2. Źródła Kartograficzne
3. Źródła drukowane
SKOROWIDZ RZECZOWY
SKOROWIDZ NAZWISK
SKOROWIDZ NAZW GEOGRAFICZNYCH I FIZYCZNYCH
"Historia morska" - pod tym tytułem Wydawnictwo Morskie prezentowało Czytelnikom serię wydawniczą, w której ukazały się monografie dotyczące węzłowych zagadnień morskich dziejów społeczeństw w różnych epokach historycznych.
W serii "Historia morska" ukazały się:
1) "Dawni żeglarze Oceanii" Kazimierz Ślaski
2) "Druga wojna światowa na Bałtyku" Edmund Kosiarz
3) "Dzieje Hanzy" Ph. Dollinger
4) "Dzieje jachtingu światowego" Włodzimierz Głowacki
5) "Dzieje żeglarstwa polskiego" Włodzimierz Głowacki
6) "Flota Białego Orła" Edmund Kosiarz
7) "Gdańscy ludzie morza w XVI-XVIII w." Maria Bogucka
8) "Historia Gdańska" tom I do roku 1454 Marian Biskup, Edmund Cieślak,, Kazimierz Jasiński, Andrzej Zbierski, Leon Jan Łuka
9) "Historia Gdańska" tom II Edmund Cieślak|
10) "Historia Gdańska" tom III Edmund Cieślak|
11) "Historia Gdańska" tom IV w latach 1920-1945 praca zbiorowa
12) "Jan III Sobieski a Bałtyk" Michał Komaszyński
13) "Konflikty i zbrojenia morskie 1918-1939" Józef Wiesław Dyskant
14) "Morskie dzieje Portugalczyków" José Gentil da Silva
15) "Morskie imperium Hiszpanii" J. H. Parry
16) "Morskie Imperium Holandii 1600-1800" Charles Ralph Boxer
17) "Morze Śródziemne" Fernand Braudel, Filippo Coarelli, Maurice Aymard
18) Morze Śródziemne i świat śródziemnomorski w epoce Filipa II tom I Fernand Braudel
19) Morze Śródziemne i świat śródziemnomorski w epoce Filipa II tom II Fernand Braudel
20) "Od wojny krymskiej do bałkańskiej" J. Gozdawa-Gołębiowski
21) "Pierwsza wojna światowa na Bałtyku" Edmund Kosiarz
22) "Pieśni spod żagli" Jerzy Wadowski
23) "Starożytne bitwy morskie" Tadeusz Łoposzko
24) "Tajemnice starożytnej żeglugi" Tadeusz Łoposzko
25) "Wisła w dziejach Polski" Stanisław Gierszewski
26) "W obronie tronu króla Stanisława Leszczyńskiego" Edmund Cieślak
27) "Wojny na Bałtyku X - XIX wiek" Edmund Kosiarz
28) "Wyprawy morskie, podróże i odkrycia Anglików" Richard Hakluyt
29) "Zbrodnie wojenne na morzu w drugiej wojnie światowej" Tadeusz M. Galewski
30) "Z kontynentu na kontynent" Thor Heyerdahl
Braudel dążył w swych pracach do wyjścia poza ramy tradycyjnej historiografii i stworzenia „historii totalnej” opisującej nie tylko wydarzenia polityczne, ale także dzieje cywilizacji.
Braudel jest też autorem koncepcji trzech czasów historii, w ramach której wyróżniał:
- czas krótki, odnoszący się przede wszystkim do wydarzeń politycznych (tzw. historia "zdarzeniowa")
- czas cykliczny, dotyczący zwłaszcza cykli ekonomicznych
- czas długiego trwania, charakterystyczny dla przemian struktur społecznych oraz dziejów cywilizacji, a więc taki, w którym przedmiot badań obserwowany jest z perspektywy długiej ilości czasu, nawet kilku stuleci.
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.