Większość załogi, prócz kapitana, była już w wodzie, gdy rozległ się potężny huk pękającego kotła. Część statku uniosła się jeszcze, jakby po raz ostatni chciała pożegnać się z nadwodnym światem. Kadłub rozpadł się, z kipieli zaczęły wypływać elementy wyposażenia i dziesiątki drewnianych podkładów kolejowych. Były one ostatnim ładunkiem ponadtrzydziestoletniego parowca pod panamską banderą, który miał przewieźć je z brazylijskiej Itajahy do Montevideo w Urugwaju. Część podkładów uratowała życie marynarzom, pozwalając uchwycić się, przeczekać burzę i dopłynąć do brzegu. Inne – zderzając się w ciemności – miażdżyły ręce lub głowy pechowców. Niektóre zaś uderzały o wystający z płytkiej wody kadłub i odłupywały płaty farby. Po pewnym czasie, spod kilku warstw starej farby i rdzy, w świetle wschodzącego słońca, tuż ponad taflą spokojnej już wody, wyłonił się napis: „Chorzów”.
(fragment książki)
- Autor
- Wojciech Dinges
- Oprawa
- miękka
- Format
- 12,5 x 19,5 cm
- Liczba stron
- 252
- Rok wydania
- 2024
- ISBN
- 978-83-8183-200-7
Katastrofa na morzu
Sejm Śląski
„Helga"
Harcerze
Morskie opowieści
Wawel
Ku Wielkiej Brytanii
Jesień w Kazimierzu Dolnym
Łuck
Granica
Aktion Bibel
Bukareszt
Odyseja śródziemnomorska
Spotkanie
Znów wojna
W drogę
Aktion Bibel II
Ewakuacja
Bordeaux
Aktion Bibel III
Najważniejszy rejs.
Na głębokiej wodzie
Jak na filmie
Sen nocy letniej
Atak
Aktion Bibel IV
Brzeg
Londyn.
Ku Kanadzie
Big Ben
Ryby, imprezy i lód
Uroczystość
Schyłek wojny na morzu
Kanada
Śląsk
Ku błękitnej dali
Powidok i tęcza
Losy i pożegnania
Prawda a fikcja
Podziękowania
Absolwent studiów magisterskich i doktoranckich na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej. Ukończył studia podyplomowe na SGH z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach Unii Europejskiej. Posiada także dyplom Coventry University ukończonych z wyróżnieniem dwuletnich studiów Executive MBA.
Przez 30 lat zajmował się głownie skutecznym rozwojem kolejnictwa: i zarządzaniem w ramach ABB, Daimler-Benz, Bombardier, CTL Logistics, House of Solutions, Kolei Śląskich, gdzie w latach 2015-2019 pełnił funkcje prezesa zarządu, Metropolii GZM oraz TÜV Rheinland. Ekspert Komisji Europejskiej oraz niezależny doradca. Członek stowarzyszeń branżowych (m.in. SITK) i społecznych.
Autor publikacji naukowych, prasowych i internetowych oraz książki „Sekrety Chorzowa" (2022). Miłośnik książek, historii lokalnej, przyrody, turystyki oraz jazdy rowerem.
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.