Ratownictwo morskie. Wydobywanie zatopionych statków. Tom II
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Ratownictwo morskie. Wydobywanie zatopionych statków. Tom II (antykwariat)

Autor: Witold Poinc
Okładka: miękka z obwolutą
Format: 17 x 24,5 cm
Liczba stron: 256
Rok wydania: 1970

65,00 zł (brutto) 61,90 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

UWAGA - egzemplarz podpisany przez pierwszego właściciela
------------------------------------------------------------------------------------------

Ratownictwo Morskie tom II omawia technikę i organizację wydobywania zatopionych statków. Szczególna uwagę autor poświęca podnoszeniu zatopionych statków przy pomocy cylindrycznych pontonów zatapianych.

Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla oficerów i techników zatrudnionych w Polskim Ratownictwie Okrętowym oraz Przedsiębiorstwie Robót Czerpalnych i Podwodnych.

X4-3195
Używane
Autor
Witold Poinc
Oprawa
miękka z obwolutą
Format
17 x 24,5 cm
Liczba stron
256
Rok wydania
1970

WSTĘP

Rozdział I. WIADOMOŚCI OGÓLNE
1. Uregulowania prawne
2. Umowy o wydobywanie zatopionych statków
3. Wory umów stosowanych w praktyce Polskiego Ratownictwa Okrętowego

Rozdział II. POSZUKIWANIE ZATOPIONYCH STATKÓW
1. Poszukiwanie kotwicą wielołapową
2. Poszukiwanie trałem dennym
     Liny trałowe
     Pływaki nośne trału
     Pływaki kierunkowe trału
     Wisiaki pływaków kierunkowych
     Balasty
     Stropy balastów
     Liny holownicze
     Dynamometry
     Wytyczne trałowania hydrograficznym dennym trałem miękkim
3. Poszukiwanie galwanicznym trałem kontaktowym
     Galwaniczny trał kontaktowy pojedynczy
     Galwaniczny trał kontaktowy podwójny
     Galwaniczny trał kontaktowy grzebieniowy
4. Wytyczne trałowania galwanicznymi trałami kontaktowymi
5. Poszukiwanie echosonda nawigacyjna
6. Poszukiwanie metoda hydrolokacji
7. Poszukiwanie sonda ultradźwiękowa
8. Poszukiwanie z samolotu

Rozdział III. BADANIE ZATOPIONYCH STATKÓW
1. Dane techniczne zatopionego statku i jego konstrukcja
2. Przyczyny i okoliczności towarzyszące zatonięciu statku
3. Położenie zatopionego statku, głębokość, rodzaj i ukształtowanie dna
4. Warunki hydrometeorologiczne w miejscu zatonięcia statku
5. Wybranie miejsca na założenie bazy
6. Badanie statku przez nurków
7. Wskazówki metodyczne dla przeprowadzania niektórych pomiarów przy badaniu zatopionego statku

Rozdział IV. METODY PODNOSZENIA, WYDOBYWANIA I USUWANIA ZATOPIONYCH STATKÓW
1. Podnoszenie żurawiami pływającymi
2. Podnoszenie statkami-dźwigami
3. Podnoszenie za pomocą podnośników śrubowych
4. Podnoszenie przy zastosowaniu kozłów lub rusztowań i wielokrążków, talii oraz wciągarek
5. Podnoszenie przez wypompowani wody z uszczelnionego kadłuba lub usuniecie jej sprężonym powietrzem
     Podnoszenie statku, którego pokład wynurzony jest ponad powierzchnie wody
     Podnoszenie statku, którego pokład znajduje się pod woda na głębokości do 2 m
          Podnoszenie statku, którego pokład znajduje się pod woda na głębokości ponad 2 m
     Podnoszenie statku przewróconego dnem do góry
6. Podnoszenie pontonami zatapianymi
     Przygotowanie taboru, sprzętu i materiałów
     Zorganizowanie bazy pracy
     Oznaczenie położenia wraka wiechami
     Postawienie beczek i pław cumowniczych
     Całkowite lub częściowe rozładowanie statku
     Oznaczenie na kadłubie statku miejsc założenia stropów i wykopania szybów wejściowych do tuneli dla przeciągnięcia stropów
     Wykonanie tuneli pod statkiem
     Spłukanie z pokładu piasku i mulu
     Przeciągniecie i zamocowanie stropów
     Ustawienie pontonów
     Wzdłużne i poprzeczne zamocowanie pontonów
     Przygotowanie statku do wypłynięcia
     Przygotowanie pontonów do dmuchania
     Generalne dmuchanie pontonów i podniesienie statku
     Przygotowanie podniesionego statku do holowania
     Postawienie statku na mieliźnie; skrócenie stropów
     Zdjęcie i odprowadzenie pontonów; wyciągniecie stropów
     Uszczelnienie przecieków w poszyciu statku i wypompowanie wody
     Przeholowanie podniesionego statku do stoczni
     Podnoszenie statku pontonami zatapianymi z większej głębokości
     Podnoszenie statku pontonami zatapianymi umieszczonymi w dwóch rzędach
7. Podnoszenie pontonami niezatapianymi
8. Podnoszenie barkami, lichtugami i innymi jednostkami pływającymi
     Podnoszenie przy zastosowaniu podpokładowych pontonów miękkich, pustych beczek, korka, bambusu itp.
9. Podnoszenie przy zastosowaniu wodoszczelnej grodzi
10. Podnoszenie za pomocą polistyrenu
11. Jednoczesne stosowanie kilku metod
     Podnoszenie pontonami zatapianymi i żurawiami pływającymi
     Podnoszenie pontonami zatapianymi przy jednoczesnym wypompowaniu wody z uszczelnionych przedziałów
     Podnoszenie pontonami zatapianymi przy jednoczesnym wypieraniu wody sprężonym powietrzem z uszczelnionych przedziałów
     Podnoszenie pontonami zatapianymi i żurawiami pływającymi przy jednoczesnym wypompowaniu wody z uszczelnionych przedziałów oraz wyparciu wody ze zbiorników balastowych
     Podnoszenie stalowymi pontonami cylindrycznymi i podpokładowym pontonami miękkimi
13. Prostowanie (obracanie) statków przewróconych
     Prostowanie za pomocą żurawi pływających
     Prostowanie za pomocą kozłów i talii
     Prostowanie za pomocą pontonów zatapianych
     Prostowanie za pomocą barek lub lichtug
     Prostowanie przez wybieranie spod statku gruntu za pomocą pogłębiarki
14. Odkopywanie statków zapadniętych w grunt
15. Wyciąganie zatopionych statków na brzeg
16. Usuwanie zatopionych statków, stanowiących przeszkody nawigacyjne, za pomocą pogłębiarek

Rozdział V. TEORIA PODNOSZENIA I WYDOBYWANIA ZATOPIONYCH STATKÓW
1. Obliczanie siły potrzebnej do podniesienia zatopionego statku
     Obliczanie ciężaru statku w wodzie
     Obliczanie siły przyssania statku przez grunt
     Obliczanie siły potrzebnej do podniesienia statku
2. Obliczanie położenia środka ciężkości podnoszonego statku
     Obliczanie wniesienia środka ciężkości nad stępką
     Obliczanie położenia środka ciężkości względem płaszczyzny symetrii
     Obliczanie wzdłużnego położenia środka ciężkości
3. Obliczanie obciążenia i wytrzymałości stropów
     Obliczanie obciążenia stropów przeciągniętych pod statkiem i założonych na hak urządzenia podnoszącego
     Obliczanie obciążenia stropów przeciągniętych pod statkiem i założonych na pontony
     Obliczanie wytrzymałości wykonanych stropów
4. Obliczanie długości stropów
5. Obliczanie siły udźwigu podnośników śrubowych
6. Obliczanie liczby podnośników śrubowych potrzebnych do podniesienia zatopionego statku
7. Rozmieszczenie pontonów niezatapianych, barek itp. przy podnoszonym statku
8. Obliczanie wysokości podniesienia zatopionego statku przy użyciu pontonów niezatapianych, barek itp.
9. Rozmieszczenie pontonów zatapianych wzdłuż statku
     Podnoszenie jednego końca statku
10. Obliczanie obciążeń występujących w wiązaniach poprzecznego i wzdłużnego zamocowania pontonów
     Obliczanie obciążenia występującego w wiązaniach zamocowania poprzecznego
     Obliczanie obciążenia występującego w wiązaniach zamocowania wzdłużnego
11. Stateczność podnoszonego statku
     Obliczanie stateczności poprzecznej
     Obliczanie stateczności wzdłużnej
     Obliczanie prędkości wypływania statku
12. Obliczanie zanurzenia statku po wypłynięciu na pontonach
13. Obliczanie powierzchni przekroju rury regulatora ciśnienia
14. Obliczanie sil potrzebnych do wyprostowania przewróconego statku
15. Obliczanie naprężenia w linie przy obracaniu statku metoda „span"
16. Obliczanie siły potrzebnej do wyciągnięcia zatopionego statku na brzeg

Rozdział VI. PLANOWANIE WYDOBYCIA ZATOPIONEGO STATKU
1. Informacje o zatopionym statku
2. Obliczenia
3. Roboczy plan wydobycia
     Zestawienie potrzebnego taboru, sprzętu i materiałów
     Harmonogram prac

Rozdział VII. PONTONY ZATAPIANE
1. Pontony stalowe
     Konstrukcje cylindrycznego pontonu stalowego
     Stateczność poprzeczna pontonu
     Wytrzymałość pontonu
     Holowanie pontonów
     Przegląd i konserwacja pontonów
     Przechowywanie pontonów
     Pontony używane przez Polskie Ratownictwo Okrętowe
     Pontony obce używane przez Polskie Ratownictwo Okrętowe
2. Pontony miękkie
     Zalety i wady pontonów miękkich
     Przechowywanie, usuwanie uszkodzeń i konserwacja pontonów miękkich

LITERATURA
ZAŁĄCZNIKI
Rozporządzenie Ministra Żeglugi z dnia 31 sierpnia 1962 r. w sprawie trybu ustalania właściciela mienia wydobytego z morza
Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 kwietnia 1963 r. w sprawie postępowania z mieniem wydobytym z morza.

BIBLIOTEKA NAWIGATORA jest serią książek fachowych z zakresu wiedzy zawodowej oficera pokładowego floty transportowej, rybackiej i pomocniczej. Dzieła okazujące się w tej serii tworzą podręczny księgozbiór oficera pokładowego, służąc zarazem jako podręczniki pomocnicze w szkołach morskich.
W serii Bibliotek Nawigatora ukazały się następujące książki:
1. "Astronawigacja" A. Ledóchowski
2. "Konserwacja statku" K. Jurkiewicz
3. "Ratownictwo morskie" tom. I Ratowanie ludzi i mienia
4. "Urządzenia nawigacyjne" praca zbiorowa
5. "Walka z pożarami na statkach" Z. Grzywaczewski
6. "Morskie pomoce nawigacyjne" S. Gorazdowski
7. "Dewiacja i kompensacja kompasu magnetycznego" Bronisław Gładysz
8. "Podstawy nawigacji morskiej" J. Giertowski, T. Meissner
9. "Międzynarodowy kod sygnałowy" praca zbiorowa
10. "Podstawy meteorologii i nawigacji meteorologiczne" M. Holec, P. Tymański
11. "Budowa i konserwacja morskich radarów nawigacyjnych" J. Brożyna, F. Mróz
12. "Radar w nawigacji Morskiej" praca zbiorowa
13. "Astronawigacja wyd. IV" A. Ledóchowski
14. "Podstawy meteorologi i nawigacji meteorologicznej" M. Holec, P. Tymański

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje