Historia najsłynniejszego rejsu niemieckiego krążownika Admiral Scheer w 1940 roku, podczas którego dotarł on na Ocean Indyjski. Książka oparta na wspomnieniach uczestników zdarzeń, została napisana przez dowódcę okrętu, Kranckego i klasyka literatury wojennomorskiej, znawcę historii Kriegsmarine, Jochena Brennecke.
"Tam musi byc piekło! Załoga "Scheera" pełna była podziwu i uznania dla tego, twardo odgryzającego się nieprzyjaciela, któremu w tym piekle płomieni i rozrywających się pocisków udawało się jeszcze z ostatniego zdatnego do użytku działa prowadzić celny ogień. Na "Scheerze" nikt nie znał nazwiska dowódcy krążownika pomocniczego. Jedno było pewne, że musiał być prawdziwym Brytyjczykiem i oficerem starej marynarskiej szkoły, którego osobowość była tak silna,że powierzeni mu ludzie jak opętani wykonywali wszystkie jego rozkazy, pomimo, że wiedzieli, że na wygranie tego pojedynku nie mają żadnych szans. Dla nich żaden z jego rozkazów nie był pozbawiony sensu - nawet jeśli oznaczał śmierć".
fragment z "Admirala Scheera" opisujący pojedynek z "Jervis Bay"
"Rejs bojowy pancernika "Admiral Scheer" stanowi jeden z najwspanialszych czynów w historii wojen morskich".
Wielki admirał Erich Raeder
- Oprawa
- twarda
- Tłumaczenie
- Jacek Stępień
- Format
- 15,5 x 21 cm
- Liczba stron
- 338
- Autorzy
- Jochen Brennecke, Theodor Krancke
- Rok wydania
- 2002
- ISBN
- 978-83-62913-53-4
- Wydanie
- I
- Seria
- Seria z kotwiczką
SPIS TREŚCI:
CZĘŚĆ PIERWSZA
SAM NA PÓŁNOCNYM ATLANTYKU
1. Tajne przygotowania - skryte wyjście w morze
2. Przejście w polarnym orkanie
3. Samotny statek zamiast konwoju. A może to tylko pułapka
4. Atak na konwój HX-84
5. Pobranie zaopatrzenia na pełnym morzu
6. Działania u wybrzeży Indii Zachodnich
7. Osiem dni później: nocny sukces u Wysp Zielonego Przylądka
8. Poszukiwania bez powodzenia na środkowym Atlantyku
CZĘŚĆ DRUGA
NA ŚRODKOWYM ATLANTYKU
9. R-R-R (Rajder-Rajder-Rajder) na równiku
10. Zniknięcie Arado i ponowne jego odnalezienie
11. "Urząd Zaopatrzeniowy Wilhelmshaven-Połdunie" został rozładowany
12. Bez potrzeby wchodzenia do stoczni i portu
13. Święta Bożego Narodzenia spędzane wspólnie z krążownikiem pomocniczym "Thor"
14. Spotkanie floty w punkcie zwanym "Andaluzja"
15. Pod brzegami Afryki w Zatoce Gwinejskiej
16. Dublet dzięki wojennej przebiegłości
17. Oddział pryzowy dla floty wielorybniczej Krudera
CZĘŚĆ TRZECIA
NA OCEANIE INDYJSKIM
18. Marsz wokół Przylądka Dobrej Nadzei
19. Stoimy pod Madagaskarem
20. U wybrzeży wschodniej Afryki: brytyjski tankowiec. Grecki ładunek. Skrzynie Czerwonego Krzyża z iglicami do karabinów maszynowych
21. Brytyjczyk pod amerykańską flagą nadaje R-R-R
22. Złapani pomimo zaciemnienia
23. Skoncentrowana obława brytyjskich sił morskich, ale
CZĘŚĆ CZWARTA:
SKRYTY MARSZ DO KRAJU
24. Ponowne spotkanie w punkcie "Andaluzja"
25. Pełne napięcia przedzieranie się w polu widzenia brytyjskiego krążownika
26. Powrót do ojczystej Kilonii
Suplementy
SERIA Z KOTWICZKĄ (alfabetycznie)
1) 10 lat i 20 dni. Wspomnienia 1935-1945
2) Admiral Scheer. Krążownik dwóch oceanów
3) Admirał. Biografia Józefa Unruga
4) Admirał Świrski
5) Aleuty, Wyspy Gilberta i Marshalla. Czerwiec 1942 - kwiecień 1944
6) Ali Cremer, U-333
7) Atlantycka ruletka: Opowieść o "St Croix", U305 i Bitwie o Atlantyk
8) Bezgłośna formacja
9) Bitwa o Atlantyk. Wrzesień 1939 - maj 1943
10) Bita u przylądka Matapan
11) Boski Wiatr. Japońskie Formacje Kamikaze w II Wojnie Światowej
12) Cisi myśliwi
13) Diabeł morski. Przygody mojego życia
14) Dowódca niszczyciela
15) Do ostatniego salutu banderze. Wspomnienia dowódcy austro-węgierskiego okrętu podwodnego
16) Fala za falą.... Wspomnienia dowódcy ORP "Piorun"
17) Granatowa załoga
18) Guadalcanal
19) Komandor Bolesław Romanowski
20) Krążownik Kormoran
21) Leyte
22) Marynarski worek wspomnień
23) Midway. Historia Japońskiej Marynarki Wojennej
24) Moja droga do Scapa Flow
25) Moja wojna. Wspomnienia ostatniego dowódcy ORP „Dzik”
26) Moje życie
27) Morskie diabły
28) Morze Koralowe, Midway i działania okrętów podwodnych. Maj 1942 - sierpień 1942
29) Na stanowiska bojowe!
30) Na stanowiska startowe
31) Niezłomny. Autobiografia komandora Zbigniewa Węglarza
32) Nowa Gwinea i Mariany. Marzec 1944 - Sierpień 1944
33) Ostatni U-boot!
34) Ostatni z Cuszimy
35) Pancernik „Bismarck”
37) Pancernik Musashi
38) Patrole "Orła"
39) Pochodnie nad Atlantykiem
40) Podwoda wojna
41) Podwodni Kamikadze
42) Polowanie na Atlantyku
43) P.Q.17
44) Premiera na Pacyfiku. Tom 1
45) Premiera na Pacyfiku. Tom 2
46) Przełamanie bariery Bismarcka. 22 lipca 1942 - 1 maja 1944
47) Rycerze głębin
48) Samotny Wilk. Życie i śmierć asa U-bootów Wernera Henke
49) S.M.S. Emden i jego dowódca
50) Statki pułapki
51) Szum młodości
52) Śmiejąca się krowa. Opowieść dowódcy U-boota
53) Torpeda w celu
54) U-380. Okręt z koniczynką. W rejsie bojowym z Rötherem i Brandim na Atlantyku i Morzu Śródziemnym
55) U-38. Śladami Vikingów na pokładzie U-boota
56) U-booty znów atakują
57) Uwaga torpeda! Pal!
58) Wahoo. Historia najsłynniejszego amerykańskiego okrętu podwodnego II wojny światowej
59) Wilkołak mórz. U-64 poluje na wroga
60) Wilk na Atlantyku. Biografia Otto Kretschmera
61) Wojna U-Bootów na Morzu Norweskim
62) Wolfgang Lüth. As U-bootów
63) Wschodzące słońce na Pacyfiku. 1931 - Kwiecień 1942
64) Wspomnienia
65) W kręgu U-bootów. Tom 1
66) W kręgu U-bootów. Tom2
67) W pościgu za „Bismarckiem”
68) Yamamoto
69) Zapomniana flota. Mokrany
70) Zatopieni
71) Żelazne trumny
Jochen Brennecke - uczestnik rejsu na "Admirale Scheerze" w 1940 roku, podczas którego okręt odniósł swój największy sukces, docierając na Ocean Indyjski i zatapiając 137 223 BRT alianckiego tonażu. Po wojnie uznany historyk Kriegsmarine, autor wielu monografii okrętów niemieckich.

Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.