Automatyzacja systemów energetycznych statku. Laboratorium
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Automatyzacja systemów energetycznych statku. Laboratorium

Autorzy: Praca zbiorowa pod redakcją Romana Śmierzchalskiego
Okładka: miękka
Format: 17 x 24,5 cm
Liczba stron: 163
Rok wydania: 2005
ISBN: 83-7421-060-5

28,00 zł (brutto) 26,67 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Uwaga - egzemplarze książki z uszkodzeniem powstałym w czasie transportu z wydawnictwa - wgniecenia narożników i grzbietu widoczne na zdjęciach

Podręcznik pt. „Automatyzacja systemów energetycznych statku. Laboratorium”, będący pracą zbiorową pod redakcją Romana Śmierzchalskiego, przeznaczony jest dla studentów wydziału elektrycznego i mechanicznego szkół morskich.
Opracowanie ćwiczeń podzielono na cztery części. Część pierwsza zawiera ćwiczenia przygotowujące do zadań praktycznych zawartych w części drugiej, które obejmują: opis i krótki kurs programowania systemu wizualizacji InTouch, opis sterowników PCD wraz z oprogramowaniem PG4, badanie układu regulacji z cyfrowym regulatorem PID oraz przedstawienie komputerowego systemu monitorowania i alarmowania.
W części drugiej – praktycznej – zaprezentowano budowę oraz zasadę działania zautomatyzowanych systemów pomocniczych silnika głównego RTA 62U, do których zalicza się: instalacje paliwową i smarową, instalację chłodzenia wodą słodką, instalację powietrza doładowującego oraz gazów wylotowych. Ponadto opracowano ćwiczenie dotyczące zautomatyzowanej elektrowni okrętowej. Część trzecia obejmuje zagadnienia automatyki napędu głównego statku i rozwiązania systemu elektroenergetycznego zasilającego napęd elektryczny. Część czwarta dotyczy systemów pomocniczych statku, w tym: zautomatyzowanego systemu chłodniczego, automatyki silnika napędowego zespołu prądotwórczego i kotła.
Integralną część podręcznika stanowi płyta CD, zawierająca treści uzupełniające do poszczególnych ćwiczeń, obejmujące wprowadzenie teoretyczne, dotyczące omawianych procesów, szczegółowy opis aplikacji oraz stanowisk laboratoryjnych.

D2-2551
83-7421-060-5
Oprawa
miękka
Format
17 x 24,5 cm
Liczba stron
163
Autorzy
Praca zbiorowa pod redakcją Romana Śmierzchalskiego
Rok wydania
2005
ISBN
83-7421-060-5

WPROWADZENIE

C Z Ę Ś Ć I. Wizualizacja, sterowniki, kontrola i sterowanie
Ćwiczenie 1. System wizualizacji InTouch – podstawy tworzenia aplikacji
Ćwiczenie 2. Programowanie sterownika SAIA PCD – komunikacja
Ćwiczenie 3. Badanie układu regulacji z cyfrowym regulatorem PID
Ćwiczenie 4. Badanie komputerowego układu monitorowania pracy siłowni

C Z Ę Ś Ć II. Systemy pomocnicze silnika głównego i automatyzacja
elektrowni okrętowej
Ćwiczenie 5. System i automatyka instalacji paliwowej silnika głównego
Sulzer RTA 62U
Ćwiczenie 6. System i automatyka instalacji wody chłodzącej słodkiej dla
silnika głównego Sulzer RTA 62U
Ćwiczenie 7. System i automatyka instalacji smarowania silnika głównego
Sulzer RTA 62U
Ćwiczenie 8. System gazów wylotowych oraz doładowania okrętowego
silnika spalinowego Sultzer RTA 62U
Ćwiczenie 9. Automatyzacja elektrowni okrętowej

C Z Ę Ś Ć III. Automatyzacja napędu głównego statku
Ćwiczenie 10. Sterowanie silnikiem głównym typu RTA
Ćwiczenie 11. System bezpieczeństwa silnika głównego  
Ćwiczenie 12. System zdalnego sterowania silnikiem głównym – AutoChief-4
Ćwiczenie 13. Automatyka elektrowni okrętowej i głównego napędu
elektrycznego

C Z Ę Ś Ć IV. Systemy pomocnicze statku
Ćwiczenie 14. Układy automatyki instalacji chłodni ładunkowej
Ćwiczenie 15. Komputerowy układ sterowania i kontroli RCM chłodni
ładunkowej
Ćwiczenie 16. Automatyka silnika napędowego zespołu prądotwórczego
Ćwiczenie 17. Automatyka kotła

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.