Płyny eksploatacyjne. Część I
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Płyny eksploatacyjne. Część I

Autor: Andrzej Młynarczak
Okładka: miękka
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 148
Rok wydania: 2021
ISBN: 978-83-7421-384-4

37,00 zł (brutto) 35,24 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Podręcznik Andrzeja Młynarczaka „Płyny eksploatacyjne” cz. I zawiera treści programowe wykładu dla studentów studiów stacjonarnych I stopnia, kierunku Mechanika i budowa maszyn, realizowane w Katedrze Siłowni Okrętowych. Obejmuje swoim zakresem wiadomości zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, dotyczące płynów eksploatacyjnych stosowanych na statkach morskich (i nie tylko), ich właściwości, metod otrzymywania, racjonalnego doboru i właściwego użytkowania w instalacjach siłowni okrętowych. Znajomość właściwości tych płynów oraz zjawisk (procesów), związanych z ich zastosowaniem, jest niezbędna zarówno dla projektantów urządzeń technicznych, siłowni okrętowych czy instalacji przemysłowych, jak i ich późniejszych użytkowników.

Publikacja pt. „Płyny eksploatacyjne” jest podręcznikiem przeznaczonym przede wszystkim dla studentów uczelni morskich. Może być również wykorzystana jako pomoc dla studentów innych uczelni technicznych, oficerów mechaników okrętowych, uczestników kursów dokształcających czy też służb technicznych armatorów statków morskich.

J3-2651
Nowy
978-83-7421-384-4
Autor
Andrzej Młynarczak
Oprawa
miękka
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
148
Rok wydania
2021
ISBN
978-83-7421-384-4

SPIS TREŚCI
Strona
WSTĘP
1. WPROWADZENIE DO TRIBOLOGII
  1.1. Tarcie i smarowanie
  1.2. Zużycie
2. ZAGADNIENIA EKSPLOATACYJNE WYBRANYCH INSTALACJI
  2.1. Komora spalania
    2.1.1. Komora spalania silnika tłokowego
    2.1.2. Komora spalania kotła
  2.2. Układ wymiany czynnika roboczego
  2.3. Instalacja chłodzenia
  2.4. Instalacja oleju smarowego
    2.4.1. Instalacja obiegowego smarowania i chłodzenia
    2.4.2. Instalacja smarowania tulei cylindrowych
  2.5. Instalacja zasilania paliwem
  2.6. Instalacje z olejami termicznymi
  2.7. Instalacje hydrauliczne
3. ZASADY POBIERANIA PRÓBEK PŁYNÓW EKSPLOATACYJNYCH DO ANALIZ
ORAZ ICH WPŁYW NA WYNIKI
  3.1. Wstęp
  3.2. Zasady pobierania próbek paliwa
  3.3. Zasady pobierania próbek wody słodkiej
  3.4. Zasady pobierania próbek oleju smarowego
4. STARZENIE I ZANIECZYSZCZENIA WYBRANYCH PŁYNÓW
EKSPLOATACYJNYCH
  4.1. Procesy starzenia olejów smarowych
  4.2. Zanieczyszczenia olejów silnikowych
  4.3. Zanieczyszczenia olejów hydraulicznych
  4.4. Zanieczyszczenia paliw ciekłych
  4.5. Zanieczyszczenia wody technicznej
  4.6. Zanieczyszczenia wody sanitarnej
  4.7. Zanieczyszczenia powietrza
  4.8. Mikrobiologiczna degradacja ropopochodnych paliw i olejów smarowych
5. ETAPY UŻYTKOWANIA PŁYNÓW EKSPLOATACYJNYCH
  5.1. Dobór substancji smarujących
    5.1.1. Ogólne zasady doboru substancji smarujących
    5.1.2. Silniki wysokoprężne
    5.1.3. Turbiny parowe
    5.1.4. Turbiny gazowe
    5.1.5. Turbiny hydrauliczne
    5.1.6. Sprężarki
    5.1.7. Przekładnie zębate
    5.1.8. Urządzenia hydrauliki siłowej
    5.1.9. Łożyska toczne
  5.2. Magazynowanie
  5.3. Kontrola właściwości użytkowych
  5.4. Wartości graniczne
  5.5. Sposoby pielęgnacji płynów eksploatacyjnych
  5.6. Wymiana
  5.7. Utylizacja olejów przepracowanych

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.