Kotwiczenie dużych statków
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Kotwiczenie dużych statków

Autor: Mirosław Jurdziński
Okładka: twarda
Format: 17,5 x 24,5 cm
Liczba stron: 127
Rok wydania: 2018
Wydanie: II (poprawione i uzupełnione)
ISBN: 978-83-7421-279-3

40,00 zł (brutto) 38,10 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Uwaga - książki nowe, ale mają uszkodzone narożniki okładki (fotografie w załączniku)

Publikacja Mirosława Judzińskiego pt. „Kotwiczenie dużych statków” stanowi swoiste kompendium wiedzy nawigacyjnej na temat tego trudnego i niebezpiecznego manewru. Omówiono tu m.in. procedury kotwiczenia na dużych statkach z uwzględnieniem ochrony urządzeń kotwicznych przed uszkodzeniem, zwłaszcza przed utratą kotwic i łańcuchów  kotwicznych przy nadmiernych prędkościach statku podczas podejścia do pozycji rzucania kotwicy. Jednocześnie zwrócono uwagę na utrzymanie sprzętu i całego systemu kotwiczenia w ciągłej gotowości eksploatacyjnej. Pokazano także zakres problemów,  jakie pojawiają się przy manewrach kotwicznych dużych statków wraz z ograniczeniami systemów kotwicznych.
Jest to wydanie drugie, poprawione i uzupełnione w stosunku do wydania z roku 2005. Poszerzono je o dwa zagadnienia: proces planowania nawigacji na podejściu do pozycji kotwiczenia zgodnie z zaleceniami Konwencji SOLAS oraz analizę awaryjności kotwicznych statków zarówno ilościową, jak i jakościową.
Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla oficerów pokładowych we flocie międzynarodowej oraz dla studentów uczelni morskich.


D2-2139
978-83-7421-279-3
Autor
Mirosław Jurdziński
Oprawa
twarda
Format
17,5 x 24,5 cm
Liczba stron
127
Rok wydania
2018
ISBN
978-83-7421-279-3
Wydanie
II (poprawione i uzupełnione)

OD AUTORA
1.WYBRANE CHARAKTERYSTYKI MANEWROWE DUŻYCH STATKÓW
  1.1. Redukcja prędkości dużych statków
    1.1.1. Redukcja prędkości za pomocą steru i śruby okrętowej
    1.1.2. Zmiany kursu dużych statków w czasie cyrkulacji
  1.2. Zakłócenia zewnętrzne od wiatru i prądu
    1.2.1. Obliczanie wartości siły naporu wiatru na kadłub
    1.2.2. Obliczanie siły naporu na wynurzoną powierzchnię kadłuba
2. URZĄDZENIA KOTWICZNE
  2.1. Ogólny schemat systemu kotwicznego statku morskiego
  2.2. Wskaźniki wyposażenia statków w elementy systemu kotwicznego
  2.3. Kotwice
  2.4. Łańcuchy kotwiczne
    2.4.1. Oznakowanie długości łańcucha
    2.4.2. Wzory na obliczanie parametrów łańcucha kotwicznego
  2.5. Wyposażenie kotwiczne
  2.6. Wciągarki kotwiczne (windy)
  2.7. Projektowanie i badanie wciągarek kotwicznych (wg IACS)
  2.8. Komora łańcuchowa i zamocowanie w niej łańcucha
  2.9. Siły działające na zakotwiczony statek
3. KOTWICOWISKA I ICH PARAMETRY
  3.1. Definicja i podział kotwicowisk
  3.2. Określanie bezpiecznego promienia postoju statku na kotwicy
  3.3. Zapas wody pod stępką dla statków dużych na kotwicowisku
4. PLANOWANIE KOTWICZENIA
  4.1. Proces planowania i realizacji manewrów kotwicznych 
    4.1.1.Informacje niezbędne do przygotowania wstępnego planowania kotwiczenia
    4.1.2.Kolejność postępowania w przygotowaniu wstępnego planu kotwiczenia
    4.1.3.Przygotowanie systemu kotwicznego do pracy
  4.2. Planowanie nawigacji na podejściu do pozycji kotwiczenia (kotwicowiska)
    4.2.1. Procedura podejścia statku na z góry wyznaczoną pozycję
    4.2.2.Określanie powierzchni bezpiecznego postoju statku na kotwicy
  4.3. Planowanie wstępnych manewrów kotwicznych
  4.4. Klasyczne metody kotwiczenia
    4.4.1. Fazy układania kotwicy na dnie
    4.4.2. Manewry zejścia z kotwicowiska
    4.4.3. Ogólne zalecenia w czasie wykonywania manewrów kotwicznych
    4.4.4. Ograniczenia dotyczące wleczenia kotwic na dużych statkach
    4.4.5. Postój statku na dwóch kotwicach
  4.5. Planowanie manewrów wejścia statkiem na kotwicowisko
    4.5.1.Analiza możliwości samodzielnego przejścia statku między dwoma statkami tej samej wielkości
    4.5.2. Analiza przejścia statku między dwoma zakotwiczonymi statkami o różnych długościach
5. PLANOWANIE KOTWICZENIA DUŻYCH STATKÓW NA GŁĘBOKICH KOTWICOWISKACH
  5.1.Przygotowanie i realizacja planu kotwiczenia dużego statku
  5.2.Planowanie nawigacji w procesie kotwiczenia
    5.2.1.Zbieranie informacji
    5.2.2.Metoda kontroli pozycji na podejściu do pozycji kotwiczenia
    5.2.3.Procedura stawiania dużego statku na kotwicy na głębokiej wodzie
    5.2.4.Manewry stawiania statku na kotwicy
    5.2.5.Długość łańcucha a siła utrzymania kotwicy
    5.2.6.Określanie długości łańcucha przy postoju na jednej kotwicy w zależności od głębokości i wytrzymałości łańcucha
    5.2.7.Promień obszaru zajmowanego przez statek
    5.2.8.Siła trzymania kotwicy
  5.3.Zwiększenie bezpieczeństwa postoju statku na kotwicy
6. EKSPLOATACJA SYSTEMÓW KOTWICZNYCH I ICH NIEZAWODNOŚĆ
  6.1. Niebezpieczeństwa grożące statkom stojącym na kotwicy
  6.2. Ogólne uwagi dotyczące prawidłowej eksploatacji systemów kotwicznych
  6.3. Uwagi użyteczne przy planowaniu kotwiczenia
  6.4.Analiza uszkodzeń systemów kotwicznych
7. AWARIE W PROCESIE KOTWICZENIA NA STATKACH MORSKICH  
  7.1.Eksploatacja urządzeń kotwicznych na dużych statkach
  7.2.Przyczyny awarii związanych z utratą kotwic
  7.3.Statystyka uszkodzeń i utraty kotwic
    7.3.1. Przypadki utraty kotwic
  7.4.Zalecenia dla użytkowników systemów kotwicznych  
  7.5.Dodatkowe zalecenia dla użytkowników głębokich kotwicowisk przy kotwiczeniu dużych statków
ZAŁĄCZNIKI
1. Wybrane wyrażenia angielskie związane z systemem kotwicznym
2. Wyposażenie kotwiczne na dziobie statku
3. Elementy systemu kotwicznego
4. Wyposażenie kotwiczne według PRS
5. Parametry elementów łańcucha
6. Wymiary elementów kotwicy Halla  
BIBLIOGRAFIA

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.