Automatyzacja procesów zapobiegania kolizjom na morzu
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Automatyzacja procesów zapobiegania kolizjom na morzu

Autor: Zbigniew Pietrzykowski
Okładka: miękka
Format: 16,5 x 23,5 cm
Liczba stron: 136
Rok wydania: 2017
ISBN: 978-83-64434-18-1

55,00 zł (brutto) 52,38 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Monografia poświęcona jest zagadnieniom automatyzacji procesów zapobiegania kolizjom na morzu, w szczególności procesom podejmowania decyzji w oparciu o analizę i ocene sytuacji nawigacyjnej. Przedstawiono w niej aktualny stan badań w w/w zakresie, kierunki rozwoju nawigacyjnych systemów wspomagania decyzji oraz wyzwania związane z budową i eksploatacją staków bezzałogowych i autonomicznych.
Monnografia przeznaczona jest dla osób zaiteresowanych nowymi rozwiązaniami stosowanymi na morzu w zakresie sterowania ruchem statków obsadzonych załogą (systemy wspomagania decyzji) oraz staków autonomicznych zarówno ze zredukowaną załogą, jak i  statków autonomicnych bezzałogowych (systemy decyzyjne).

D1-2766
Nowy
978-83-64434-18-1
Autor
Zbigniew Pietrzykowski
Oprawa
miękka
Format
16,5 x 23,5 cm
Liczba stron
136
Rok wydania
2017
ISBN
978-83-64434-18-1

Wykaz wybranych skrótów, oznaczeń i definicji
Wstęp
1. Transport wodny
  1.1. Żegluga morska i śródlądowa
  1.2. Środki transportu
  1.3. Porty i drogi wodne
  1.4. Nawigacja
  1.5. Inne aspekty bezpieczeństwa żeglugi
2. Procesy ruchu statków
  2.1. Procesy ruchu statków - ujęcie mikroskopowe
  2.2. Procesy ruchu statków - ujęcie makroskopowe
  2.3. Statkowe urządzenia i systemy nawigacyjne
  2.4. Kierunki rozwoju systemów nawigacyjnych
  2.5. Nawigacyjne systemy wspomagania decyzji
3. Bezpieczeństwo ruchu statków
  3.1. Czynnik ludzki
  3.2. Analiza i zarządzanie ryzykiem
  3.3. Systemy sterowania ruchem statków w żegludze morskiej
    3.3.1. Systemy kontroli i nadzoru ruchu statków
    3.3.2. Systemy kontroli i zarządzania ruchem statków
    3.3.3. Inne wybrane systemy informacyjne
  3.4. Systemy sterowania ruchem statków w żegludze śródlądowej
    3.4.1. Śródlądowe systemy VTS
    3.4.2. Systemy informacji rzecznej RIS
    3.4.3. Wybrane systemy informacyjne
    3.4.4. Zarządzanie śluzami i mostami
4. Domena statku w procesach sterowania ruchem statku
  4.1. Domena statku i ich rodzaje
  4.2. Domena rozmyta statku
  4.3. Metody wyznaczania domeny
  4.4. Badania rzeczywiste
  4.5. Badania symulacyjne
  4.6. Badania ankietowe
  4.7. Badania symulacyjne i ankietowe
5. Automatyzacja procesów nawigacji
  5.1. Zakres i poziomy automatyzacji
  5.2. Akwizycja i przetwarzanie danych nawigacyjnych
  5.3. Kryteria oceny sytuacji nawigacyjnej
  5.4. Rozwiązywanie sytuacji kolizyjnych - metody wyboru drogi
6. Domena statku w automatyzacji procesów zapobiegania kolizjom na morzu
  6.1. Zapobieganie kolizjom na morzu - badania modelowe zachowań nawigatorów
  6.2. Domena statku w analizie i ocenie sytuacji nawigacyjnej
  6.3. Domena statku w identyfikacji incydentów
  6.4. Domena statku w procesie wyznaczania manewru antykolizyjnego
7. Kierunki rozwoju
  7.1. Statki autonomiczne i bezzałogowe
  7.2. Ośrodki lądowe
  7.3. Aspekt prawny
  7.4. Zakończenie

Bibliografia
Wykaz rysunków
Wykaz tabel
Streszczenie
Abstract

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.