Symbole naszych marzeń
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Nowy

Symbole naszych marzeń

Autor: Tomasz Maracewicz
Okładka: twarda
Format: 17 x 24,5 cm
Liczba stron: 736
Rok wydania: 2022
Wydanie: I
ISBN: 978-83-964371-0-5

100,00 zł (brutto) 95,24 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Stulecie polskich żaglowców 1921-2021. Opowieść o statkach i kapitanach od pierwszych podróży „Lwowa” aż po żeglugę „w czasach zarazy”.

Sto lat polskich żaglowców opisane w pasjonujący sposób przez doświadczonego oficera Daru Młodzieży i autora wielu książek żeglarskich i harcerskich. Autor obficie korzysta ze swego niezwykłego daru opowiadania historii, przeplata je anegdotami, ciekawostkami, biogramami. Nie pomija niczego, co dla miłośników żeglarstwa może być ciekawe i frapujące. Do tego ponad 400 wysokiej jakości, często unikatowych ilustracji i piękna szata graficzna. Uczta dla żeglarzy i miłośników morza.

Chwała Autorowi za podjęcie trudu dotarcia do rozmaitych źródeł i udostępnienie nam rezultatów tej pracy. W efekcie dostaliśmy do rąk nie tylko frapującą opowieść, ale również rodzaj encyklopedii tematycznej, do której będziemy wracać przy różnych okazjach. Uważny i wrażliwy, jak również znający morze i żaglowce czytelnik z pewnością zauważy, że w całej opowieści przewija się jeden znaczący aspekt. Jest to oczywiście wychowawcza, a przede wszystkim kształtująca charakter młodych ludzi, chociaż nie tylko młodych, rola uczestnictwa w rejsie na żaglowcu szkolnym.

Statek żaglowy i morze, po którym żegluje, wraz z wypracowanymi przez wieki regułami postępowania stanowi naturalne środowisko stawiające wymagania wpływające na tegoż charakteru kształtowanie. Ostatnio rozwinęła się tendencja do szczegółowej analizy i naukowego opisywania tego zjawiska, ale jako osobie od dziesięcioleci zaangażowanej w tego rodzaju działalność bliska mi jest forma jej postrzegania przez Autora, czyli najprostsza.

(…) Jak zauważył Autor, nie wszystkie nacje jednakowo, ale i różnie z upływem czasu oceniały walory żaglowców jako stwarzających unikalne środowisko mające wpływ na kształcenie i kształtowanie charakterów przyszłych marynarzy, i nie tylko. W latach pięćdziesiątych XX wieku zarysowała się realna groźba, że żaglowce, zwłaszcza te największe, znikną z mórz i oceanów. Na szczęście tak się nie stało i chwała tym, którzy do tego nie dopuścili w kraju, gdzie jak pisał Sebastian Fabian Klonowic pod koniec XVI wieku: „Może nie wiedzieć Polak, co to morze, gdy pilnie orze”. I chwała tym, którzy nie tylko na żaglowcach pływają, ale również o nich piszą. Bo historia polskich żaglowców szkolnych to dla nas Polaków niewątpliwy powód do dumy.

Z przedmowy Andrzeja Szlemińskiego

B5-2788
978-83-964371-0-5
Autor
Tomasz Maracewicz
Oprawa
twarda
Format
17 x 24,5 cm
Liczba stron
736
Rok wydania
2022
ISBN
978-83-964371-0-5
Wydanie
I

Od wydawcy
Przedmowa
Wstęp

Część I. Pełna żywotność młodości (1921-1939)
1921 "Kolebka nawigatorów"
1922 Pierwsza podróż zagraniczna "Lwowa"
1923 Biało-czerwona przekracza równik
1924 Pożegnanie
1925 Rok Święty
1927-1928 Mamy drugi żaglowiec
1928 Kapitan kapitanów
1929 Bandera do połowy masztu
1930 Biała Fregata
1930-1932 Nowe morza i nowe kontynenty
1934-1935 Niech się nazywa "Zawisza Czarny"...
1935 Sen o koloniach
1936 Udany rok "Iskry"
1937 "Czuwajcie, druhowie, na morzu!"
1938 Utopią statek!
1939 Przerwane rejsy

Część II. Wyjdźcie na morze, gdy tylko będziecie gotowi (1940-1979)
1940 Pod obcą banderą
1940-1945 Honorowy komendant
1941 "Prowadziłem Polaków na morze ..."
1945-1946 Ponownie w służbie
1947-1948 Powroty gorzkie i radosne
1950-1952 Rejsy "przyjaźni" i "pokoju"
1955 Jubileusz Białej Fregaty
1957-1958 Czarne chmury
1959 "Iskrą" za krąg polarny
1961 "Więc popłyńmy raz jeszcze ..."
1961 Znów na "starych śmieciach"
1962 "Wikingowie" i "Sakramenckie Byki"!
1963 Arka Noego
1967 Powrót na oceny
1969 "Zawiszą" wokół Islandii
1970 Podchorążowie w Algierii
1970-1975 Pracowite oranie morza
1972 Dzwon zwycięstwa
1974 Operacja Żagiel '74
1976 Podbijamy Amerykę
1978 Harcerski desant w Zatoce Świń
1979 Jak Kościuszko - za ocean

Część III. Kurs na słońce! (1980-1999)
1980 Dzięki Papieżowi i ... "towarzyszom" radzieckim
1981 "Pogorią" na koniec świata
1982 "materialna tożsamość narodu"
1983-1984 Osaka-jo
1983-1984 Pierwsza Szkoła pod Żaglami
1984 Ratowanie "Marquesa"
1985-1992 Pod klonowym liściem
1987-1988 "Wracamy dziś z twardymi mężczyznami..."
1988-1989 Rejs czterech bander
1989 Nagroda za przyjaźń
1989-1990 O tym, jak Lenin został Jonaszem
1991 "...der Motor kaput"
1992 Gran Regata Colon'92 Quinto Centenario
1992-1996 Żaglowce na mieliznach...
1995-1996 Kawałek serca zostawili na końcu świata
1995-1998 :Dzieci gorszego Boga"
1996-1999 Najdłuższy rejs
1998-1999 Ewangelia pod żaglami

Część IV. Coś się kończy, coś się zaczyna (2000-2021)
2000 "Nie traćmy czasu!"
2006 "Nie widzę przeszkód..."
2009-2010 Czarna seria
2010-2012 "Pomocna Dłoń" przepustką na oceany
2011 Rok Jubileuszowy
2011 Kapitan własnej duszy
2012 Same niespodzianki
2014 Niebieska Szkoła
2015 Tęsknota za oceanem
2017 "Borchard" zwycięża!
2018-2019 "Powiedz światu, jak Polska jest piękna"
2020-2021 Żegluga w czasach zarazy

Epilog
Podziękowania
O autorze

Sylwetki polskich żaglowców
Słowniczek terminów żeglarskich
Indeks nazwisk
Indeks statków

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje