Plamy na banderze
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Plamy na banderze

Autor: Mariusz Borowiak
Okładka: twarda
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 464
Rok wydania: 2007

49,90 zł (brutto) 47,52 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

UWAGA - egzemplarz powystawowy
------------------------------------------------------------------------------------------

W historii dwudziestolecia i okresu wojennego Polskiej Marynarki Wojennej miały miejsce wydarzenia, gdzie pomyłki i niekompetencja przyniosły wiele nieszczęść. Książka opisuje wypadki, które były przyczynami nieszczęść i porażek na morzu. Odkrywa nieznane fakty, ukrywane lub otaczane murem milczenia. Opisuje bunty załóg , dezercje, nadużycia i demoralizację, kolizję okrętów.

Recenzja, która ukazała sie w "Echu miasta" 2007.11.22

Prawda jest jedna

Po tej książce trzeba będzie od nowa napisać podręczniki historii. Lada dzień, pod patronatem „Echa Miasta”, do księgarń trafi nowa, sensacyjna praca Mariusza Borowiaka o historii polskiej Marynarki Wojennej. Mariusz Borowiak ma 43 lata. Jest jednym z najbardziej znanych badaczy dziejów naszej floty wojennej. Od kilkunastu lat tropi i odsłania jej największe, ukryte dotąd tajemnice. To właśnie on, jako jeden z pierwszych ujawnił, że dowódca Westerplatte załamał się w czasie legendarnej obrony placówki we wrześniu 1939 roku. Pokazał, że dowódca sławnego okrętu podwodnego „Orzeł” stchórzył i symulował chorobę, aby zejść z jednostki. To Borowiak udowodnił, że dowódca okrętu podwodnego „Wilk” popełnił samobójstwo, które zasugerowali mu jego przełożeni. Każda z kilku wydanych przez autora książek stała się hitem. Tak samo będzie zapewne z najnowszą pracą, wydaną przez Alma-Press, pt. „Plamy na banderze”, która za kilka dni pojawi się w księgarniach. Choć Borowiakowi nieraz zarzucano „szkalowanie” dobrego imienia Marynarki Wojennej, do tej pory nikt nie podważył stawianych przez niego tez. Tak samo będzie zapewne i teraz. Plamy na banderze (wydane przez wydawnictwo Alma-Press) - taki tytuł nosi najnowsza praca Borowiaka. Książka potwierdza opinię o autorze jako jednym z najzdolniejszych i zarazem najbardziej kontrowersyjnych badaczy dziejów polskiej Marynarki Wojennej. Borowiak pisze o niej od kilkunastu lat. Jest autorem m.in. „Westerplatte. W obronie prawdy”, dwóch tomów „Małej floty bez mitów” czy pierwszych polskich monografii poświęconych legendarnemu obrońcy Wybrzeża w 1939 roku Józefowi Unrugowi („Admirał. Biografia Józefa Unruga”) i historii polskich okrętów podwodnych („Stalowe drapieżniki. Polskie okręty podwodne w wojnie”).
Prywatne śledztwa

Borowiak burzył w nich mity, zadawał niewygodne pytania i nie uchylał się od odpowiedzi. Niektórzy zarzucają mu szarganie świętości i dobrego imienia naszej floty wojennej. Uważają, że badacz stawiając kontrowersyjne tezy szuka taniego poklasku. Sprawa jednak nie jest taka prosta. Borowiak broni się, że każda z jego książek jest solidnie udokumentowana, a praca nad niektórymi z nich trwała nawet kilkanaście lat. Tak było na przykład w przypadku „Zapomnianej floty. Mokran” (także wydanej pod naszym patronatem), w której jako pierwszy polski historyk pokazał pełen obraz morderstwa dokonanego we wrześniu 1939 roku na polskich marynarzach przez ukraińskich nacjonalistów.
Pomoc Franco

Czytelnicy „Plam na banderze” nie będą zawiedzeni. Borowiak, co prawda wraca do starych wątków i je poszerza, ale nie poprzestaje tylko na tym. Ujawnia też nowe, nieznane dotąd szerszemu kręgowi odbiorców fakty. Znajdziemy tam zatem informacje o udziale polskiej Marynarki Wojennej w wojnie domowej w Hiszpanii, do której doszło w połowie lat trzydziestych. Okazuje się, że jedna z jednostek naszej floty ewakuowała z Hiszpanii do Polski zwolenników generała Franco. Udzielając im pomocy, Polska stanęła w jednym rzędzie z hitlerowskimi Niemcami, które także go wspierały. Borowiak pisze też o okręcie podwodnym „Ryś”, który w 1936 roku przeprowadził operację szpiegowską przeciw Związkowi Radzieckiemu w okolicach Leningradu oraz opisuje niezwykłą karierę Józefa Bartosika, polskiego oficera MW, który dosłużył się po wojnie stopnia admiralskiego w brytyjskiej flocie wojennej (co jest wielką rzadkością), zrywając w zamian swoje związki z krajem. - Nie szukam sensacji, nie interesuje mnie bulwarowa popularność - zastrzega Borowiak. - Staram się po prostu pokazywać prawdę. I nic na to nie poradzę, że historia jest taka jaka jest. Zamiatanie niewygodnych faktów pod dywan niczego nie rozwiązuje.
Tomasz Falba

00-321
978-83-7020-370-2

Książki Mariusz Borowiak, seria „Nieznane oblicza historii", dostępne w naszej księgarni:
1) Admirał Unrug 1884-1973
2) Mała flota bez mitów
3) ORP Gryf. Największy okręt bojowy PNW
4) ORP Wilk. Okaleczony drapieżnik
5) Plamy na banderze
6) Stalowe drapieżniki. Polskie okręty podwodne 1926-1947
7) U-Booty typu II
8) U 977. Ostatni okręt Hitlera
9) Westerplatte. W obronie prawdy
10) Zabójcy U-Bootów. Bitwa o Atlantyk 1939-1945
11) Zapomniana flota. Mokrany. Polska Marynarka Wojenna w wojnie z Rosją Sowiecką w 1939 r.
12) Żelazne rekiny Dönitza. U-Booty typu VII
13) Żelazne rekiny Dönitza. Tom 2

Mariusz Borowiak – ur. 16 lutego 1964 roku w Gnieźnie, pisarz, autor książek o tematyce historycznej. W czerwcu 1984 roku debiutował na łamach tygodnika „Prawo i Życie” (publikował następnie w czasopismach „Perspektywy”, „Przekrój”, „Kierunki”, „Wybrzeże”, „Morze i Ziemia”, Express Wieczorny – Kulisy” i inne). Od 26 lat zajmuje się dziejami najnowszymi Polskiej Marynarki Wojennej od momentu ustanowienia polskiego władania na morzu do końca II wojny światowej. Dotychczas opublikował 17 książek o tematyce wojennomorskiej, autor haseł do encyklopedii i słowników biograficznych.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje