ORP Gryf. Największy okręt bojowy PMW
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

ORP Gryf. Największy okręt bojowy PMW

Autor: Mariusz Borowiak
Okładka: twarda, foliowana
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 296
Rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-7020-411-2

44,90 zł (brutto) 42,76 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Pierwsza, tak obszerna monografia morska stawiacza min ORP Gryf, największego okrętu bojowego przedwojennej Marynarki Wojennej w latach II Rzeczypospolitej. Autor, w ostatnich latach wyspecjalizował się w literaturze marynistycznej, publikując kilkanaście książek poświęconych historii polskiej floty wojennej. Tym razem prezentuje narodziny koncepcji okrętu, kulisy jego powstania i służbę w rodzimej Marynarce Wojennej w latach 1938-1939. Książka, która jest kolejną pozycją z serii „Nieznane oblicza historii", zawiera wiele niepublikowanych dotąd zdjęć, unikalne relacje naocznych świadków, rysunki techniczne jednostki i jej uzbrojenia oraz kopie dokumentów przechowywane z archiwach krajowych i zagranicznych. Osoba autora, gwarantuje wysoki poziom merytoryczny opracowania uwzględniający najnowszy stan wiedzy.

00-301
Autor
Mariusz Borowiak
Oprawa
twarda, foliowana
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
296
Rok wydania
2010
ISBN
978-83-7020-411-2

Od autora
1 Stawiacz min w latach 30–tych XX wieku.
2. Zamówienie i budowa Gryfa we Francji (maj 1934 r. – luty 1938 r.).
      2.1. Idea budowy dużego stawiacza min a rozbudowa floty morskiej PMW
      2.2. Podpisanie umowy
      2.3. Budowa okrętu w stoczni w Le Havre
      2.4 Prace Komisji Odbiorczej
      2.5. Podniesienie bandery i przybycie stawiacza min do kraju
      2.6. Techniczno-taktyczna charakterystyka Gryfa
3. ORP Gryf w okresie przed wybuchem II wojny światowej (marzec 1938 r. – sierpień 1939 r.)
      3.1. Powitanie stawiacza min w Gdyni
      3.2. Czas służb
      3.3. Nieoficjalne wizyty zagraniczne
      3.4. Czas wolny
      3.5. Zmiany personalne
      3.6. W przededniu wojny
4. ORP Gryf w obronie Wybrzeża (1–3 września 1939 r.)
      4.1. Śmiercionośne krypy minowe na Zatoce Puckiej
      4.2. Pierwsza bitwa powietrzno-morska
      4.3. Fiasko operacji „Rurka”
      4.4. Drugi dzień wojy
      4.5. Ostatnia walka artyleryjska największego okrętu bojowego II R.P
      4.6. Śmierć Gryfa
      4.7. Bateria nr 34
      4.8. Brawurowe ucieczki z „wolnego” Helu
      4.9. Oficerowie i szeregowi marynarze w niewoli
      4.10. Finał dochodzenia rozkazu graniczącego z tchórzostwem
      4.11. Wrak Gryfa… i co zostało ze stawiacza min?
5. Członkowie załogi stawiacza min ORP Gryf polegli w obronie Wybrzeża w 1939 roku
6. Najważniejsze daty z dziejów okrętu ORP Gryf
Załączniki
Mapy
Rysunki
Bibliografia

Książki z serii "Nieznane oblicza historii":
1) Admirał Unrug
2) Mała flota
3) ORP Gryf
4) ORP Wilk
5) Plamy na banderze
6) Podwodni tropiciele
7) Stalowe drapieżniki
8) Ścigacze
9) U-Booty typu II
10) U997
11) Westerplatte
12) Zabójcy U-Bootów
13) Zapomniana flota, Mokrany
14) Żelazne rekiny Dönitza. Tom 1
15) Żelazne rekiny Dönitza. Tom 2
16) Żelazne rekiny Dönitza. U-Booty typu VII

Mariusz Borowiak – ur. 16 lutego 1964 roku w Gnieźnie, pisarz, autor książek o tematyce historycznej. W czerwcu 1984 roku debiutował na łamach tygodnika „Prawo i Życie” (publikował następnie w czasopismach „Perspektywy”, „Przekrój”, „Kierunki”, „Wybrzeże”, „Morze i Ziemia”, Express Wieczorny – Kulisy” i inne). Od 26 lat zajmuje się dziejami najnowszymi Polskiej Marynarki Wojennej od momentu ustanowienia polskiego władania na morzu do końca II wojny światowej. Dotychczas opublikował 17 książek o tematyce wojennomorskiej, autor haseł do encyklopedii i słowników biograficznych.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje