Wyścig do Newport
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Wyścig do Newport

Autor: Krzysztof Baranowski
Okładka: twarda foliowana
Format: 18 x 24,5 cm
Liczba stron: 183
Rok wydania: 2013
Wydanie: II
ISBN: 978-83-62039-08-1

40,00 zł (brutto) 38,10 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Krzysztof Baranowski opisuje swoje przygotowania i udział w regatach, najpierw na Bałtyku, a potem przez Atlantyk.
Jest to relacja z przygotowań do Transatlantyckich Regat Samotnych Żeglarzy i opowieść o udziale w tych regatach. Wicie, że nazwa jachtu "Polonez" wybrano podczas plebiscytu telewizyjnego.

Wracając do książki, pierwsze Transatlantyckie Regaty Samotnych Żeglarzy (The Observer Singlehanded Transatlantic Race) zgromadziły na starcie w roku 1960 pięciu zawodników. Cztery lata później startowało już piętnastu, a w roku 1968 trzydziestu pięciu. W następnym roku Polski Związek Żeglarski otrzymał od Krzysztofa Baranowskiego propozycję udziału w tych regatach polskiego żeglarza. Projekt dotyczył wszystkich polskich kapitanów jachtowych, którzy chcieliby wziąć udział, ale zgłosiło się tylko 15, w tym jedna kobieta - Teresa Remiszewska. W efekcie wieloetapowych elminacji (zdrowie, kondycja, umiejętności żeglarskie) wygrał Baranowski, ale w regatach wystartowała również sponsorowana przez Marynarkę Wojenna Teresa Remiszewska n jachcie "Komandor" i Zbigniew Puchalski na własnym jachcie "Miranda". W międzynarodowym światku żeglarskim zawrzało, gdyż był to pierwszy występ żeglarzy spoza żelaznej kurtyny wzmocniony jeszcze udziałem Richarda Konkoleskiego z Czechosłowacji na jachcie "Nike".

W roku 2013 Fundacja Szkoła pod Żaglami Krzysztofa Baranowskiego wznawia tę pozycję w przeddzień startu w Transatlantyckich Regatach Samotnych Żeglarzy kolejnego polskiego uczestnika (po prawie 30 letniej przerwie), Krystiana Szypki.

B2-426
Autor
Krzysztof Baranowski
Oprawa
twarda, foliowana
Format
18 x 24,5 cm
Liczba stron
183
Rok wydania
2013
ISBN
978-83-62039-08-1
Wydanie
II

PRZYGOTOWANIA
Słońce w Bałtyku
Pierwszy bieg
Nad planami
Zaklęty w drewnie wiatr
Oranie Bałtyku
Przed odlotem
Plymouth

REGATY
Start
Na krawędzi oceanu
Wymyślony świat
Ratunek dla masztu
Dni powszednie
Odchodzący zwycięzcy
Mgła
Okowy bezwietrzne
Jest taka wyspa
Za sprawą księżyca
Samotność na mecie
Wyniki regat

Ideą Szkoły pod Żaglami, której założycielem jest kapitan Krzysztof Baranowski, jest edukacja i wychowanie młodzieży w specyficznych okolicznościach – na pokładzie żaglowca, w konfrontacji z nieobliczalnym niekiedy żywiołem, trudnymi warunkami i własnymi słabościami.

Wraz z rozwojem pięknej inicjatywy powstała Biblioteka Szkoły pod Żaglami, jako że Krzysztof Baranowski ma również talent literacki i potrafi w pasjonujący sposób opisać swoje przeżycia, nawet jeśli odbyty rejs wydawał się na pozór monotonny. I tak oto powstała cała seria książek:
1) Szkoła pod Żaglami
2) Zapiski najemnego żeglarza
3) Droga na Horn
4) Drugi raz dookoła świata
5) Dom pod żaglami
6) Samotny żeglarz
7) Jachting morski
8) Kapitan kuk
9) Wyścig do Newport
10) Hobo
11) Bujanie w morskiej pianie
12) Kapitan jachtowy
13) Uczucia oceaniczne
14) Żegluga oceaniczna

Krzysztof Baranowski (ur. 1938, Lwów), znany jako Kapitan, żegluje samotnie (dwa razy dookoła wiata) i z licznymi załogami (głownie młodzieżowymi). Ma za sobą ćwierć miliona mil morskich przeżeglowanych na różnych akwenach. Autor koncepcji i animator dwóch projektów: budowy żaglowców ("Pogoria" i "Fryderyk Chopin"), twórca Szkoły pod Żaglami, pisze o swojej życiowej pasji w artykułach, książkach i podręcznikach.
Jest pierwszym Polakiem, który opłynął samotnie świat wokół trzech przylądków: Agulhas, Leeuwin i Horn. Pierwszy (i jak dotąd jedyny) Polak, który opłynął samotnie świat dwukrotnie ("Polonez" 1972-1973, "Lady B" (1999-2000). Kapitan żaglowców: "Zew Morza", "Pogoria", "Atlantis", "Fryderyk Chopin".

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje