Samotne rejsy. Triumfy i śmierć na oceanach.
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Samotne rejsy. Triumfy i śmierć na oceanach.

Autor: Andrzej Urbańczyk
Okładka: twarda
Format: 17 x 24cm
Liczba stron: 352
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-7020-509-6

60,00 zł (brutto) 57,14 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Trzecie wydanie najbardziej znanej książki Andrzeja Urbańczyka – jedynego w świecie fachowego dzieła na temat samotnej żeglugi, tłumaczonego w USA, Japonii, Niemczech, Rosji, Gruzji i Mołdawii.

Książka ma bardzo starannie przemyślaną konstrukcję, po pierwsze podział na rozdziały, poświęcone poszczególnych rejsom. Rejsy te poukładane są w porządku chronologicznym, zgodnie z datą zakończenia żeglugi. Prawie każdy rozdział zawiera fotografię żeglarza lub jachtu, rysunek konstrukcyjny jachtu czy też mapkę rejsu. W sumie umieszczona w książce 300 fotografii, map i szkiców.

Autor dzieli książkę na dwa główne okresy. Pierwszy pionierski od 1876 kiedy to młody Duńczyk Alfreda Johnsona przepływa samotnie ocean Atlantycki na jachcie „Centennial” do roku 1968, w którym to Robin Knox-Johnston opłynął świat non stop. Oraz drugi, zaczynający się od rejsu Robin Knox-Johnston do roku 2013 do regat Vendee Globe 2012/2013.

Bardzo ciekawie Andrzej Urbańczyk pokazuje nam wielkości jachtów, prezentującą sylwetki wszystkich jednostek w jednakowej skali 1:300. Umożliwia to porównanie rzeczywistych rozmiarów jednostek.

O książce piszą:

Ta książka przyniosła autorowi rozgłos, zanim jeszcze wsławiły go jego wielkie oceaniczne rejsy. Andrzej Urbańczyk już jako młody kapitan zebrał wszystkie dostępne materiały i opracował je w książce Samotne rejsy.
Książkę tę powinien przeczytać każdy interesujący się żeglarstwem morskim. Są w niej opisy rejsów niemal bezproblemowych i pływania dramatyczne. Całe teatrum wydarzeń, mogących mieć miejsce w samotnej żegludze po morzach i oceanach.
Dlatego też warto zachęcić wiecznie młodego Andrzeja Urbańczyka, by wznawiając to znakomite opracowanie dał młodym pokoleniom żeglarzy możliwość poznania istotnego fragmentu dziejów światowego jachtingu.
Jerzy Sydow „Żagle”

Z kilku książek na temat żeglugi solowej, jakie ukazały się na świecie, Samotne rejsy są pracą bezkonkurencyjną.
„Singlehanded Sailor” (USA)

Sztormy i cisze oceanów, zwycięstwa i porażki, triumf i śmierć… Ponad sto lat fascynującej historii samotnego jachtingu w jednym tomie.
Po prostu bestseller!
„Sabczota Sakartwielo” (Gruzja)

Fascynująca książka o samotnych żeglarzach, napisana przez bliskiego nam samotnego żeglarza.
“Ocean Life” (Japonia)

Tak! Słowiańska swada połączona z anglosaską dokładnością.
“Die Yacht” (Niemcy)

D4-538
Autor
Andrzej Urbańczyk
Oprawa
twarda
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
352
Rok wydania
2013
ISBN
978-83-7020-509-6

Pięćdziesięciolecie działalności ANDRZEJA URBAŃCZYKA (pierwszy głośny rejs i pierwsza książka w wieku 21 lat) jest okazją do podsumowania wyjątkowo różnorodnej aktywności niezwykłego człowieka. Jego twórczość literacka, działalność naukowa i sukcesy żeglarskie są atutami niecodziennymi. W maksymalnym skrócie:

PISARZ NAWIEDZONY MORZEM, jak nazwali Urbańczyka krytycy, jest autorem ponad 50 książek - dzieł tak różnorodnych, jak: reportaże, zbiory opowiadań, wspomnienia autobiograficzne, poezje, aforyzmy. Ballad i piosenek z własną muzyką, podręczników. Ba, książki kucharskiej i dowcipnego "Alfabetu Urbańczyka". Większość książek przetłumaczono w 12 krajach.

INŻYNIER, PRACOWNIK NAUKOWY - nie mając świadectwa dojrzałości (trzykrotne nie zdani matury) uzyskał z wyróżnieniem tytuł magistra inżyniera chemii, Politechniki Gdańskiej. Doktorat, jak przystało kapitanowi wielkich wód, otrzymał za dysertację "Światowy samotny jachting oceaniczny". Ponadto napisał: 22 publikacje naukowe oraz 120 fachowych. Współbudowniczy amerykańskich lądowników marsjańskich Viking I i Viking II.

ŻEGLARZ OCEANICZNYCH SZKLAKÓW - kapitan jachtowy żeglugi wielkiej, zorganizował i dowodził między innymi: tratwą NORD przez Bałtyk, otwartą szalupą NORD II przez Atlantyk, samotny rejs NORD III San Francisco - Hawaje - Yokohama - San Francisco (Rekord Guinnessa). Wokółziemski samotny rejs NORD IV, trzy próby opłynięcia samotnie Ziemi w ciągu 100 dni na NORD V. Transpacyficzny rejs tratwą NORD VI (Rekord Guinnessa). Łącznie 120tys. mil pod żaglami, w tym 75tys. samotnie.

TROFEA i LAURY - nagrody: "Rejs Roku": Wielka Nagroda Honorowa, Rejs Roku (I, II, III, III) - rekord. Medale: "Za zasługi dla Marynistyki Polskiej", "Za Szczególne Zasługi dla Żeglarstwa Polskiego", "Medal Świętego Wojciecha" i inne. Nagrody: Slocum Golden Circle, Magnum Trophaeum. Zasłużony Pracownik Morza - złoto, dwukrotnie. Honorowe członkostwa: Slocum Society, Fellowship of Explorers Club of America.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje