Tajemnice wielkich katastrof morskich. Od Santa Marii do Costa Concordii
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Tajemnice wielkich katastrof morskich. Od "Santa Marii" do "Costa Concordii"

Autor: Henryk Mąka
Okładka: miękka
Format: 14,5 x 20,5 cm
Liczba stron: 272
Rok wydania: 2014
ISBN: 978-83-11-13184-2

34,90 zł (brutto) 33,24 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Morskie katastrofy towarzyszą żegludze od zarania dziejów. W miarę rozwoju techniki wypadki zatonięć stają się coraz bardziej tragiczne. I choć codziennie zdarza się jakaś morska tragedia (pożar, eksplozja, wywrotka, zderzenie, wejście na skały), są takie katastrofy, które uznać należy za wyjątkowe nie tylko w dziejach żeglugi, ponieważ mają wpływ na dzieje poszczególnych krajów, a nawet całego świata.

Rzecz oczywista, każda katastrofa i każdy wypadek morski jest drobiazgowo analizowany przez zespoły specjalistów i sądy morskie, wyciągane są z nich daleko idące wnioski, pozwalające uniknąć podobnych tragedii w przyszłości. Przykładem tego jest dramat "Titanica" (napisano już o nim 130 książek i nakręcono 35 filmów), w wyniku którego od 1912 roku działa system wczesnego ostrzegania statków przed górami lodowymi. Po zagładzie "Estonii" w 1994 roku wszystkie promy na Bałtyku mają zaspawane furty dziobowe i dobudowane wodoszczelne grodzie wewnętrzne. Z kolei po tragedii "Anthenian Venture" gdańscy okrętowcy skonstruowali krytą i żaroodporną kapsułę, w której z powodzeniem uratować się może załoga płonącego tankowca.

SPIS TREŚCI
Od autora
Hiszpania 1492
     "SANTA MARIA" NA KORALOWEJ RAFIE
          Powitanie na Guanahani
          Flagowiec w koralach
          Tragedia La Navidad
          Krzyż na Waitling Isladnd
Szwecja 1628
     DLACZEGO ZATONĄŁ "WAZA"?
          Henrik Hybertson rozpoczyna budowę
          Miał wojować z Polską
          I zatonął na głębokości 18 sążni ...
          Wrak w parowej łaźni
          Król tak chciał
Stany Zjednoczone 1898
     EKSPLOZJA, KTÓRA ZNIWECZYŁA IMPERIUM
          "Maine" przypływa do Hawany
          Śmierć 266 marynarzy
          Mała wojna o Kubę
          Upadek kolonialnej potęgi
Wielka Brytania 1912
     "TITANIC" MIAŁ NIE UTONĄĆ
          Luksus na morzu
          Góra lodowa na kursie
          Aż 1522 ofiry
          Mamy go! - krzyknął Ballard
Niemcy 1939
    "SCHLESWIG-HOLSTEIN" ROZPOCZYNA II WOJNĘ
          Trojański koń III Rzeszy
          Hel - Dania - Gotenhafen
          Koniec - pancernik unicestwiony
Anglia-Niemcy 1945
    "CAP ARCONA" W PŁOMIENIACH
          Piekło więźniarskiej społeczności
          Rękami Anglików
          Aż 9000 ofiar
          Powitanie Malmo
Włochy 1956
    "ANDREA DORIA" KONTRA "STOCKHOLM"
          Kierunek Nowy Jork
          W drodze do Skandynawii
          Huk i błysk = zderzenie
          Wyjaśnienia po latach
Cypr 1988
    ŻYWA POCHODNIA ATLANTYKU
          Ogień na tankowcu
          29 polskich ofiar
          Rufa też na dnie
          10 pensji za życie
Estonia 1994
    ZAGŁADA PROMU "ESTONIA"
          Hekatomba na falach
          Bomba czy furta dziobowa?
          Grobowiec pod wodą
Rosja 2000
     "KURSK' NIE BYŁ PIERWSZY
          Dookoła świata pod wodą
          Spotkanie z prezydentem
          Atomowe trumny
          Wybuchła własna torpeda
          Tykanie nuklearnego zegara
Włochy 2012
     WYCIECZKOWIEC NA SKAŁACH
          Kapitan stchórzył pierwszy
          Podnoszenie kolosa
Suplement
    NAJWIĘKSZE KATASTROFY MORSKIE XX WIEKU
         

B4-633
Autor
Henryk Mąka
Oprawa
miękka
Format
14,5 x 20,5 cm
Liczba stron
272
Rok wydania
2014
ISBN
978-83-11-13184-2
Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje