U 977. Ostatni okręt Hitlera
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

U 977. Ostatni okręt Hitlera

Autor: Mariusz Borowiak
Okładka: twarda foliowana
Format: 17,5 x 24 cm
Liczba stron: 167
Rok wydania: 2014
Wydanie: I
ISBN: 978-83-7020-554-6

35,00 zł (brutto) 33,33 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

2 maja 1945 roku, w przededniu bezwarunkowej kapitulacji III Rzeszy, niemiecki okręt podwodny U 977 pod dowództwem porucznika marynarki Heinza Schäffera, nie chcąc się podać aliantom, uciekł do Ameryki Południowej. Ze względu na ogromną przewagę sprzymierzonych na morzu i w powietrzu, była to misja samobójcza. Tajemniczy rejs, który był jednym wielkim koszmarem, trwał aż 107 dni. Przez rekordową liczbę 66 dni okręt płynął w zanurzeniu, idąc na chrapach! Dopiero 17 sierpnia U-Boot zawinął do argentyńskiego portu Mar de Plata. Przybycie jednostki bojowej U-Bootwaffe ponad trzy miesiące po klęsce Niemiec stało się prawdziwą sensacją. Bardzo szybko pojawiły się hipotezy, że U 977 wywiózł plany tajemniczych broni, które miały odmienić losy wojny i duże ilości skarbów, głównie złota. Twierdzono nawet, o czym pisały ówczesne gazety, że na pokładzie U-Boota znalazł się Adolf Hitler z Ewą Braun i Martin Bormann, osobisty sekretarz i prawa ręka Führera III Rzeszy! Dowódcę U 977 potraktowano jak potencjalnego arcyzbrodniarza. Schäffaer został poddany długiemu przesłuchaniu przez Argentyńczyków, potem trafił do obozu dla jeńców o wyjątkowym znaczeniu w Waszyngtonie, wreszcie Amerykanie oddali go Brytyjczykom. Jaka jest prawda o tajemniczym rejsie U 997, któremu udało się przechytrzyć aliantów?

Mariusz Borowiak – ur. 16 lutego 1964 roku w Gnieźnie, pisarz, autor książek o tematyce historycznej. W czerwcu 1984 roku debiutował na łamach tygodnika „Prawo i Życie” (publikował następnie w czasopismach „Perspektywy”, „Przekrój”, „Kierunki”, „Wybrzeże”, „Morze i Ziemia”, Express Wieczorny – Kulisy” i inne). Od 26 lat zajmuje się dziejami najnowszymi Polskiej Marynarki Wojennej od momentu ustanowienia polskiego władania na morzu do końca II wojny światowej. Dotychczas opublikował 17 książek o tematyce wojennomorskiej, autor haseł do encyklopedii i słowników biograficznych.

Książki Mariusz Borowiak, seria „Nieznane oblicza historii", dostępne w naszej księgarni:
1) Admirał Unrug 1884-1973 - www.ksiegarniamorska.pl/index.php
2) Mała flota bez mitów - www.ksiegarniamorska.pl/index.php
3) ORP Gryf. Największy okręt bojowy PNW - www.ksiegarniamorska.pl/index.php
4) ORP Wilk. Okaleczony drapieżnik - www.ksiegarniamorska.pl/index.php
5) Plamy na banderze - www.ksiegarniamorska.pl/index.php
6) Stalowe drapieżniki. Polskie okręty podwodne 1926-1947 - www.ksiegarniamorska.pl/index.php
7) U-Booty typu II - www.ksiegarniamorska.pl/index.php
8) U 977. Ostatni okręt Hitlera - www.ksiegarniamorska.pl/index.php
9) Westerplatte. W obronie prawdy - www.ksiegarniamorska.pl/index.php
10) Zabójcy U-Bootów. Bitwa o Atlantyk 1939-1945 - www.ksiegarniamorska.pl/index.php
11) Zapomniana flota. Mokrany. Polska Marynarka Wojenna w wojnie z Rosją Sowiecką w 1939 r. - www.ksiegarniamorska.pl/index.php
12) Żelazne rekiny Dönitza. U-Booty typu VII - www.ksiegarniamorska.pl/index.php
13) Żelazne rekiny Dönitza. Tom 2 - www.ksiegarniamorska.pl/index.php

00-681
Autor
Mariusz Borowiak
Oprawa
twarda, foliowana
Format
17,5 x 24 cm
Liczba stron
167
Rok wydania
2014
ISBN
978-83-7020-554-6
Wydanie
I
Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje