ABC żeglowania. Niezbędnik żeglarza
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

ABC żeglowania. Niezbędnik żeglarza

Autor: Jacek Turczynowicz
Okładka: miękka, spirala
Format: 23,5 x 16,5 cm
Liczba stron: 40
Rok wydania: 2017
ISBN: 978-83-7020-670-3

35,00 zł (brutto) 33,33 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Poradnik ABC żeglowania jest zbiorem wieloletnich doświadczeń żeglarzy, trenerów i instruktorów i został napisany z myślą o początkujących i średnio-zaawansowanych żeglarzach, aby w prosty i przystępny sposób omówić krok po kroku zagadnienia będące tematem wielu kursów i szkoleń.

Duża liczba ilustracji, praktyczne wskazówki oraz odwołania do filmów szkoleniowych, pozwolą na jeszcze lepsze zrozumienie treści zawartych w poradniku.

C3-1122
Autor
Jacek Turczynowicz
Oprawa
miękka, spirala
Format
23,5 x 16,5 cm
Liczba stron
40
Rok wydania
2017
ISBN
978-83-7020-670-3

1. BĄDŹ ŻEGLARZEM
  1.1. Ubiór
  1.2. Letnie żeglowanie
  1.3. Wiosenno-jesienne żeglowanie
  1.4. Worek żeglarski i wyposażenie

2. OTOCZENIE
  2.1. Akwen
  2.2. Wiatr
  2.3. Kierunek i siła wiatru
  2.4. Wiatr pozorny i wiatr rzeczywisty

3. JACHT
  3.1. Budowa
    – rysunek podstawowych części jachtu
    – kadłub
  3.2. Takielunek
  3.3. Urządzenie sterowe
  3.4. Urządzenie mieczowe
  3.5. Osprzęt jachtowy
  3.6. Żagiel
  3.7. Wyporność

4. TEORIA ŻEGLOWANIA
  4.1. Podstawowe nazewnictwo
  4.2. Kursy względem wiatru

5. ŻEGLOWANIE
  5.1. Dlaczego jacht płynie
    – siła aerodynamiczna
    – siła hydrodynamiczna
    – środek ożaglowania
    – środek bocznego oporu
    – dryf
  5.2. Balans
  5.3. Trym podłużny
  5.4. Trym poprzeczny
  5.5. Żagiel i prędkość
  5.6. Wiatr i przechył
  5.7. Sterowanie czyli ciało, żagiel, ster
  5.8. Sterowanie sterem
  5.9. Sterowanie ciałem
  5.10. Sterowanie żaglami
  5.11. Nawietrzność i zawietrzność

6. BEZPIECZNE ŻEGLOWANIE
  6.1. Zasady bezpiecznego żeglowania
  6.2. Prawo drogi
    – na przeciwnych halsach
    – na tym samym halsie
    – wyprzedzanie
    – mijanie
    – jacht motorowy i jacht żaglowy
  6.3. Pierwsza pomoc
    – sztuczne oddychanie usta–usta
    – hipotermia
    – przegrzanie
    – udar słoneczny

7. PRZED WYPŁYNIĘCIEM
  7.1. Planowanie żeglugi i prognoza pogody
  7.2. Wchodzenie i poruszanie się po jachcie
  7.3. Sternik i jego załoga

8. TAKLOWANIE
  8.1. Olinowanie
    – olinowanie stałe
    – olinowanie ruchome
  8.2. Węzły
    – węzeł ratowniczy
    – zabezpieczenie liny przed wyślizgnięciem się z kipy, knagi lub bloczka
    – łączenie lin
    – cumowanie
    – porządkowanie lin – klarowanie
    – krawaty
  8.3. Kadłub i osprzęt
  8.4. Stawianie żagli
    – przygotowanie żagli do postawienia
    – stawianie żagli
  8.5. Regulacje żagla
    – w warunkach bardzo słabego wiatru
    – w warunkach słabego i łagodnego wiatru
    – w warunkach umiarkowanego oraz silniejszego wiatru
  8.6. Refowanie

9. ODPŁYWANIE
  9.1. Cumowanie na biegowo
  9.2. Ster, miecz i prędkość
  9.3. Żeglowanie na wstecznym
  9.4. Pomost/keja
    – wiatr dopychający
    – wiatr odpychający
  9.5. Brzeg
    – wiatr dopychający
    – wiatr odpychający
  9.6. Boja
    – wiatr dopychający
    – wiatr odpychający
  9.7. Boja i pomost
    – wiatr dopychający
    – wiatr odpychający

10. PODSTAWOWE MANEWRY I TECHNIKA
  10.1. Kontrolowanie prędkości
    – żagiel, kąt martwy, ster
  10.2. Zwrot przez sztag
  10.3. Zwrot przez rufę
  10.4. Halsowanie
  10.5. Żeglowanie z wykorzystaniem icków
  10.6. Stawanie w dryfie
  10.7. Podejście do człowiek za burtą
  10.8. Holowanie
  10.9. Wywrotka

11. DOPŁYWANIE
  11.1. Umiejętność sprawnego zatrzymania
  11.2 Cumy i odbijacze
  11.3. Pomost/keja
    – wiatr dopychający
    – wiatr odpychający
  11.4. Brzeg
    – wiatr dopychający
    – wiatr odpychający
  11.5. Boja
    – wiatr dopychający
    – wiatr odpychający
  11.6. Boja i pomost
    – wiatr dopychający
    – wiatr odpychający

12. KOŃCZYMY ŻEGLOWANIE - KLAROWANIE JACHTU
  12.1. żagiel
  12.2. liny
  12.3. kadłub

13. ĆWICZENIA NA WODZIE
    – półwiatr, kontrolowanie prędkości, sterowanie, ostrzenie i odpadanie
    – zwrot przez sztag, zwrot przez rufę
    – podchodzenie do boi, inercja, żeglowanie na wstecznym

14. trapez , genaker, spinaker
  14.1. Balastowanie na trapezie
    – uprząż/pas trapezowy
    – ustawienie wysokości trapezu
    – wychodzenie na trapez
    – pozycja i technika
    – schodzenie z trapezu

15. WSTĘP DO ŻEGLOWANIA Z GENAKEREM I SPINAKEREM
  15.1. Przygotowanie
  15.2. Genaker
    – taklowanie genakera
    – stawianie genakera
    – ustawienie czyli trymowanie
    – zwrot przez rufę
    – zrzucanie genakera
  15.3. Spinaker
    – taklowanie spinakera
    – stawianie spinakera
    – ustawienie czyli trymowanie
    – zwrot przez rufę
    – zrzucanie spinakera

SERIA NIEZBĘDNIK ŻEGLARZA:
1. ABC żeglowania
2. Łączność bliskiego zasięgu na morzu
3. Międzynarodowe Prawo Drogi Morskiej w praktyce
4. Pierwsza pomoc na morzu
5. Prawo drogi, światła i znaki statków na morzu
6. Sygnalizacja na morzu
7. Światła i znaki nawigacyjne na morzu
8. Światła i znaki nawigacyjne na śródlądziu

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje