Jachting morski - wyd. 2013
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Jachting morski - wyd. 2013

Autor: Krzysztof Baranowski
Okładka: twarda
Format: 18 x 24,5 cm
Liczba stron: 272
Rok wydania: 2013
Wydanie: II
ISBN: 978-83-62039-12-8

58,80 zł (brutto) 56,00 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Uwaga - uszkodzenie grzbietu okładki widoczne na zdjęciu

Jachting morski powstał na bazie artykułów "ABC" zamieszczanych przez autora w miesięczniku "Jachting", gdy przez pierwszych pięć lat istnienia tego pisma był on jego redaktorem naczelnym. Stąd nierzadko forma felietonowa, powracanie do poruszanych już wątków, czy też mało formalne traktowanie tematów, skądinąd niezwykle w żeglarstwie istotnych. Tak więc otrzymujemy do ręki kompendium praktycznie użytecznej wiedzy w formie lekkiej i łatwej lektury.

00-152
978-83-62039-12-8
Autor
Krzysztof Baranowski
Oprawa
twarda
Format
18 x 24,5 cm
Liczba stron
272
Rok wydania
2013
ISBN
978-83-62039-12-8
Wydanie
II

SPIS TREŚCI:
1. POSTÓJ
    1.1 Postój na kotwicy
    1.2 Postój na mieliźnie
    1.3 Postój w dryfie
    1.4 Postój na cumach
2. MANEWRY
    2.1 Zwrot przez sztag
    2.2 Zwrot przez rufę
    2.3 Na wietrze i prądzie
    2.4 "Człowiek za burtą"
        2.4.1 Manewr pod żaglami
        2.4.2 Manewr na silniku
        2.4.3 Podjęcie człowieka z wody
    2.5 Manewry portowe
        2.5.1 Do nabrzeża - pod żaglami
        2.5.2 Do nabrzeża - na silniku
        2.5.3 Od nabrzeża -na żaglach
        2.5.4 Od nabrzeża -na silniku
    2.6 Sztrandowanie
3. NAWIGACJA TRADYCYJNA
    3.1 Nawigacja "Pi razy oko"
    3.2Co leży na kompasie
    3.3 Zboczenia (tym razem magnetyczne)
    3.4 Pozycja
    3.5 Mila morska
    3.6 Węzeł, czyli knot
    3.7 Jak wyznaczyć kurs? Ale jaki kurs?
    3.8 Zliczenie
    3.9 Wykonaj namiar, wejdź w nabieżnik!
    3.10 Ile wody pod kilem?
    3.11 Jak i po co czytać dno?
    3.12 Jak czytać mapy?
        3.12.1 Jak czytać mapy pilotażowe?
        3.12.2 Jak czytać mapy generalne?
        3.12.3 Jak czytać mapy  drogowe?
        3.12.4 Jak czytać plany, czyli mapy portowe?
    3.13 Gdy zabraknie Ci mapy
    3.14 Co widać na morzu?
    3.15 Drogowskazy na morzu
        3.15.1 System boczny
        3.15.2 System kardynalny
        3.15.3 Znaki specjalne i bezpiecznej wody
    3.16 "Jak się ściemni, to się rozjaśni"
4. PŁYWY
    4.1 Co wpływa na pływy
    4.2 Postój w porcie pływowym
    4.3 Jak przeskoczyć nad mielizną?
    4.4 Rombiki i kółeczka pływowe
    4.5 Jak nas niesie prąd pływowy?
5. NAWIGACJA ELEKTRONICZNA
    5.1 GPS, czyli jak współpracować z satelitami?
        5.1.1 Co i jak ustawiać?
        5.1.2 Trzymaj kurs, czy prowadź jacht?
        5.1.3 Kiedy wykonać zwrot?
    5.2 GPS - co to takiego "waypoint"
    5.3 Mapy elektroniczne
    5.4 Wyświetlacze
        5.4.1 Monitory kineskopowe
        5.4.2 LCD
        5.4.3 Chartplottery
        5.4.4 Laptopy i komputery osobiste (PC)
    5.5 Jak oswoić radar?
        5.5.1 Jak kręcić gałkami?
        5.5.2 Gdzie na północ na radarze?
        5.5.3 Jak określić pozycję z radaru?
        5.5.4 Jak uniknąć zderzenia?
   5.6 AIS - gra znaczonymi jachtami
6. REJS
   6.1 Zanim wyruszysz w morze - jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś
        6.1.1 Jak znaleźć załogę?
        6.1.2 Jak wybrać jacht?
        6.1.3 Jak się ubrać?
        6.1.4 Jak się zachować?
   6.2 Urok wysp
   6.3 Urok przylądków
   6.4 Urok cieśnin
   6.5 Jak zdobyć Kanał Kiloński
   6.6 Gdzie uciekać?
   6.7 Pływamy nocą
        6.7.1 Światła
        6.7.2 Wejście do portu
   6.8 Jak słupek rtęci wpływa na trasę rejsu
   6.9 Gdy nadchodzi sztorm
   6.10 Na dużej fali
7. ŁĄCZNOŚĆ - JAK I Z KIM SOBIE POGADAĆ?
   7.1 UKAEFKA: stacjonarna i przenośna
   7.2 Radiotelefony pośrednio- i krótkofalowe (MF i HF)
   7.3 Łączność amatorska
   7.4 Telefonia komórkowa (GSM
   7.5 INMARSAT - niezawodna łączność satelitarna
   7.6 NAVTEX - morska telegazeta
   7.7 EPIRB - radiopława ratunkowa i transpondery
8. JACHT - NA POKŁADZIE I POWYŻEJ
   8.1 Kokpit i okolice
   8.2 Na dziobie
   8.3 Maszt i inne drzewca
   8.4 Liny
   8.5 Żagle
   8.6 Drobny osprzęt
9. JACHT - POD POKŁĄDEM
   9.1 Silnik
   9.2 Instalacja elektryczna
   9.3 Instalacja gazowa
   9.4 Instalacje wodne
   9.5 Nawigacyjna (kabina)
   9.6 Kubryk
10. ZWYCZAJE ŻEGLARSKIE
   10.1 Bandera i flagi
   10.2 Gwizdki i szklanki
   10.3 Szczególna pozycja kapitana
11. LITERATURA

Ideą Szkoły pod Żaglami, której założycielem jest kapitan Krzysztof Baranowski, jest edukacja i wychowanie młodzieży w specyficznych okolicznościach – na pokładzie żaglowca, w konfrontacji z nieobliczalnym niekiedy żywiołem, trudnymi warunkami i własnymi słabościami.

Wraz z rozwojem pięknej inicjatywy powstała Biblioteka Szkoły pod Żaglami, jako że Krzysztof Baranowski ma również talent literacki i potrafi w pasjonujący sposób opisać swoje przeżycia, nawet jeśli odbyty rejs wydawał się na pozór monotonny. I tak oto powstała cała seria książek:
1) Szkoła pod Żaglami
2) Zapiski najemnego żeglarza
3) Droga na Horn
4) Drugi raz dookoła świata
5) Dom pod żaglami
6) Samotny żeglarz
7) Jachting morski
8) Kapitan kuk
9) Wyścig do Newport
10) Hobo
11) Bujanie w morskiej pianie
12) Kapitan jachtowy
13) Uczucia oceaniczne
14) Żegluga oceaniczna
15) Żagle na sztalugach

Krzysztof Baranowski (ur. 1938, Lwów), znany jako Kapitan, żegluje samotnie (dwa razy dookoła wiata) i z licznymi załogami (głownie młodzieżowymi). Ma za sobą ćwierć miliona mil morskich przeżeglowanych na różnych akwenach. Autor koncepcji i animator dwóch projektów: budowy żaglowców ("Pogoria" i "Fryderyk Chopin"), twórca Szkoły pod Żaglami, pisze o swojej życiowej pasji w artykułach, książkach i podręcznikach.
Jest pierwszym Polakiem, który opłynął samotnie świat wokół trzech przylądków: Agulhas, Leeuwin i Horn. Pierwszy (i jak dotąd jedyny) Polak, który opłynął samotnie świat dwukrotnie ("Polonez" 1972-1973, "Lady B" (1999-2000). Kapitan żaglowców: "Zew Morza", "Pogoria", "Atlantis", "Fryderyk Chopin".

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje