Żeglarz jachtowy i jachtowy sternik morski. Wyd. 30
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Żeglarz jachtowy i jachtowy sternik morski. Wyd. 30

Autorzy: Andrzej Kolaszewski, Piotr Świdwiński
Okładka: twarda
Format: 17,5 x 24 cm
Liczba stron: 496
Rok wydania: 2021
ISBN: 978-83-7020-812-7

89,00 zł (brutto) 84,76 zł (netto)
Brutto
check w magazynie
Niniejsze 30 wydanie podręcznika jest kontynuacją cieszącego się ogromnym powodzeniem, wydawanego od ponad 20 lat, "Żeglarza i sternika jachtowego". Od pierwszego wydania - to jest od 1986 roku - podręcznik żeglarski nr 1 w Polsce!

Podręcznik ten stanowi zbiór wiadomości zgodny z zakresem wymagań egzaminacyjnych na stopień żeglarza jachtowego i jachtowego sternika morskiego. Może być wykorzystany przez kandydata przystępującego do egzaminu oraz jako materiał pomocniczy dla wykładowców i organizatorów szkolenia na dwa pierwsze stopnie żeglarskie.
Aplikacja dostępna z kodu QR, zamieszczonego na końcu książki, oferuje bazę pytań sprawdzających, próbny egzamin oraz wybrane animacje manewrów jachtu pod żaglami i na silniku.

C3-1548
978-83-7020-812-7
Oprawa
twarda
Format
17,5 x 24 cm
Liczba stron
496
Autorzy
Andrzej Kolaszewski, Piotr Świdwiński
Rok wydania
2021
ISBN
978-83-7020-812-7

SPIS TREŚCI:
Wstęp
1. Uprawnienia osób posiadających patent żeglarza jachtowego i jachtowego sternika morskiego oraz warunki ich uzyskania

2. Patenty żeglarskie i wymagania egzaminacyjne
2.1 Zakres wymagań egzaminacyjnych na patent żeglarza jachtowego
Wiedza teoretyczna
Umiejętności praktyczne
2.2 Zakres wymagań egzaminacyjnych na patent jachtowego sternika morskiego
Wiedza teoretyczna
Umiejętności praktyczne
2.3 System szkolenia PZŻ na patenty żeglarski

3. Budowa i obsługa jachtu
3.1 Charakterystyka i podział jachtów żaglowych
3.2 Pojęcia podstawowe
Kadłub jachtu i jego wyposażenie
Wyposażenie i osprzęt jachtu żaglowego
3.3 Wiadomości o jachtach mieczowych
3.4 Wiadomości o jachtach balastowych
3.5 Zasady działania i bezpiecznego posługiwania się instalacjami jachtowymi
3.6 Budowa i obsługa silników spalinowych
Silniki przyczepne
Silniki stacjonarne

4. Teoria żeglowania
4.1 Pojęcia podstawowe
4.2 Siły działające na jacht żaglowy podczas ruchu
4.3 Siła aerodynamiczna
4.4 Sprawność aerodynamiczna ożaglowania
4.5 Teoria jachtu żaglowego
Zrównoważenie żaglowe jachtu
Stateczność jachtu
Działanie steru
4.6 Podstawowe stany ruchu jachtu
4.7 Żegluga w trudnych warunkach pogodowych

5. Locja
5.1 Locja śródlądowa
Drogi wodne i budowle hydrotechniczne
Polskie drogi śródlądowe
Oznakowanie nawigacyjne
Mapy i przewodniki
5.2 Locja morska
Pomoce i wydawnictwa nawigacyjne
Znaki nawigacyjne i ich charakterystyki
Oznakowanie morskie. System IALA. Region A
Ogólna charakterystyka Morza Bałtyckiego i portów polskich
Przygotowanie nawigacyjne wejścia do portu
Żegluga na morskich wodach przybrzeżnych
5.3 Planowanie rejsów i wybór drogi jachtu

6. Nawigacja
6.1 Podstawowe pojęcia geograficzne
6.2 Podstawy nawigacji terestrycznej
Przyrządy i przybory nawigacyjne
Mapy morskie
Deklinacja, dewiacja, kursy i namiary
Określanie pozycji jachtu
6.3 Dziennik jachtowy
6.4 Praca na mapie
Zadania kontrolne
6.5 Żegluga na pływach
Zjawisko pływów
Parametry pływów i prądów pływowych
Określanie wysokości pływów
Określanie kierunku i prędkości prądów pływowych
Uwzględnianie prądów w żegludze
Zadania kontrolne
6.6 System nawigacji satelitarnej
6.7 Odbiornik GPS
6.8 Nawigacja za pomocą telefonu komórkowego

7. Meteorologia
7.1 Elementy i przyrządy meteorologiczne
7.2 Globalna cyrkulacja atmosfery
7.3 Komunikaty meteorologiczne
7.4 Przewidywanie zmian pogody
7.5 Falowanie wody

8. Sygnalizacja i łączność
8.1 Sygnały wzywania pomocy
Sygnały wzywania pomocy na śródlądowych drogach wodnych
Sygnały wzywania pomocy na morzu
8.2 Sygnałowe środki pirotechniczne
8.3 Sygnały ostrzegawcze flagami Międzynarodowego Kodu Sygnałowego (MKS)
8.4 Radiopławy awaryjne i transpondery radarowe
Radiopława awaryjna (EPIRB)
Transponder radarowy (SART)
8.5 Komunikacja za pomocą radiotelefonu
Zasady łączności radiotelefonicznej
Łączność niebezpieczeństwa
Łączność bezpieczeństwa
Obsługa telefonu VHF

9. Ratownictwo
9.1 Ogólne zasady bezpiecznego żeglowania
9.2 Środki bezpieczeństwa
Środki asekuracyjne
Środki ratunkowe
Środki zabezpieczające
9.3 Wywrócenie się jachtu żaglowego
Ratowanie wywróconego jachtu żaglowego i zachowanie załogi
Ratowanie tonących i niebezpieczeństwa grożące człowiekowi w wodzie
9.4 Udzielanie pomocy przedmedycznej
Podstawy udzielania pomocy przedmedycznej
Udzielanie pierwszej pomocy
Apteczka jachtowa
9.5 Pożar na jachcie
9.6 Podstawowe informacje o morskich służbach ratowniczych
Akcja ratownicza na morzu i sposoby komunikowania się
Opuszczanie jachtu morskiego
9.7 Urządzenia łączności stosowane na morzu do ratowaia życia
9.8 Łańcuch przeżycia

10 Prace bosmańskie
10.1 Rodzaje lin i ich zastosowanie
Węzły, opaski i sploty
Konserwacja lin
10.2 Konserwacja żagli
10.3 Konserwacja kadłuba jachtu
Konserwacja kadłuba z drewna
Konserwacja kadłuba z laminatu
10.4 Konserwacja masztów i drobnego osprzętu

11. Manewrowanie jachtem żaglowym
11.1 Praca w charakterze członka załogi
11.2 Manewrowanie jachtem żaglowym pod żaglami
Przygotowanie do manewrów
Manewry podstawowe
Manewry dodatkowe
Postępowanie w sytuacjach awaryjnych i zagrożeniach
11.3 Manewrowanie jachtem żaglowym na silniku
11.4 Specyfika manewrowania jachtem balastowym
11.5 Żeglowanie na falach
11.6 Żegluga w niebezpiecznych warunkach
11.7 Wiadomości o szalupie wiosłowej
11.8 Wiosłowanie na szalupie i bączku

12. Przepisy regulujące żeglugę po wodach śródlądowych
12.1 Obowiązki i prawa prowadzącego jacht śródlądowy
12.2 Dokumenty jachtu śródlądowego
12.3 Postępowanie w razie wypadku lub awarii
12.4 Przepisy lokalne
12.5 Zasady zachowania się na jachcie, obyczaje żeglarskie, flagi i bandery. Etykieta żeglarska
12.6 Podstawowe zasady ochrony środowiska naturalnego
12.7 Wiadomości o regatach żeglarskich
Zasady organizacji regat
12.8 Przepisy ogólne
12.9 Znaki rozpoznawcze, podziałki zanurzenia i pomiary statków
12.10 Wzrokowa sygnalizacja statków
Przepisy ogólne
Sygnalizacja nocna i dzienna
Sygnalizacja specjalna
12.11 Sygnalizacja dźwiękowa statków. Łączność radiotelefoniczna
12.12 Znaki żeglugowe, oznakowanie dróg wodnych
12.13 Zasady ruchu żeglugowego
Przepisy ogólne
Mijanie, wyprzedzanie i kursy przecinające się
Pozostałe zasady ruchu
Przejścia pod mostami oraz przez jazy i śluzy
Ograniczona widzialność
Szczególne zasady ruchu żeglugowego
12.14 Zasady postoju

13. Przepisy regulujące żeglugę po wodach morskich
13.1 Administracja morska i zagadnienia bezpieczeństwa żeglugi morskiej
13.2 Międzynarodowe przepisy o zapobieganiu zderzeniom na morzu (MPZZM)
Światła i znaki dzienne noszone przez statki
Sygnały dźwiękowe i świetlne nadawane przez statki
13.3 Dokumenty polskiego jachtu morskiego
Dokumenty legitymujące i rejestracyjne jachtu
Dokumenty bezpieczeństwa
Dokumenty podróży
Dokumenty załogi
13.4 Ogólne zasady postępowania w portach i podczas przekraczania granicy
13.5 Zwyczajowe zasady pełnienia służby morskiej na jachtach
13.6 Postępowanie w razie wypadku morskiego
13.7 Prawa i obowiązki kapitana jachtu morskiego

14. Małe statki. Instrukcja dla właściciela
14.1 Wprowadzenie i wymagania ogólne
14.2 Zawartość instrukcji

Literatura

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje