Mam jacht. Zakupy, naprawy, przebudowy
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Mam jacht. Zakupy, naprawy, przebudowy

Autor: Maciej Roszkowski
Okładka: twarda, foliowana
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 216
Rok wydania: 2013
Wydanie: II
ISBN: 978-83-7020-457-0

60,00 zł (brutto) 57,14 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Poradnik adresowany jest zarówno dla tych, którzy żeglują na jachtach własnych lub pożyczonych, jak i dla tych, którzy dopiero marzą o posiadaniu własnej jednostki. Autor, Maciej Roszkowski, pragnie przekazać czytelnikowi kompletną wiedzę praktyczną, o wszystkim tym co armator-właściciel wiedzieć powinien na temat budowy jachtu jego eksploatacji oraz niezbędnych zabiegów konserwacyjnych i napraw. Autor, znany w środowisku żeglarskim kapitan, żaglomistrz, szkutnik, „armator od zawsze”.

Książka jest bogato ilustrowana, ponad 100 rysunków i zdjęć. Okładka twarda i foliowana pozwali na używanie książki nawet w warunkach bojowych w hangarze przy pracach remontowych.

Bardzo ciekawy jest układ książki, zaczyna się od rozważań na temat wyboru jednostki odpowiadającej naszym potrzebom. Następnie mamy opisane:
1) jachty drewniane
2) jachty laminatowe
3) jachty metoalowe
4) jachtów siatkobetonowe
Dalej dowiadujemy się jak wybrać, utrzymać osprzęt jachtowy, jak przygotować jednostkę do zimy. Dowiemy się jak zabrać się do adaptacji czy przebudowy jachtu. Całość wieńczy słowniczek, bardzo przydatny gdyż autor używa języka fachowego.

SPIS TREŚCI:
Wstęp
1. Zakup jachtu, czy czarter.... a może budowa
2. Niestety …. przepisy
2.1 Żegluga śródlądowa
2.2 Żegluga morska
2.3 Stopnie żeglarskie i uprawnienia
2.4 Ubezpieczenia
3. Jachty drewniane
3.1 Jachty z drewna litego
3.2 Jachty ze sklejki
3.3 Jachty z drewna formowanego na zimno
3.4 Technologia WEST
3.5 Remonty i naprawy jachtów drewnianych
3.6 Coroczna konserwacja jachtu drewnianego
3.7 Zastosowanie laminatów epoksydowo-szklanych do poprawienia trwałości jachtów drewnianych
3.8 Jachty z wypełnieniem drewnianym - „wood core”
3.9 Materiały do budowy i konserwacji jachtów drewnianych
3.9.1 Drewno
3.9.2 Sklejka
3.9.3 Laminat melaminowy
3.9.4 Łączniki metalowe
3.9.5 Kleje
3.9.6 Materiały malarskie
3.9.7 Uszczelniacze
3.9.8 Rozcieńczalniki i rozpuszczalniki
3.9.9 Materiały ścierne
3.9.10 Pleksiglas
4. Jachty laminatowe
4.1 Naprawy i konserwacje
4.2 Malowanie jachtu laminowanego
4.3 Materiały stosowane w budowie i remontach jachtów laminatowych
4.3.1 Żywice epoksydowe
4.3.2 Żelkot
4.3.3 Żywice poliestrowe
4.3.4 Talk
4.3.5 Krzemionka (SiO2)
4.3.6 Rozcieńczalniki i rozpuszczalniki
4.3.7 Maty szklane
4.3.8 Tkaniny szklane
4.3.9 Rowing
4.3.10 Rowing jednokierunkowy
4.3.11 Wosk formierski
4.3.12 Wosk płynny
5. Jachty metalowe
5.1 jachty stalowe
5.2 Jachty ze stopów aluminiowych
5.3 Czym jest rdza?
5.4 Remonty i konserwacja jachtu stalowego
5.5 Materiały używane do budowy, remontów i konserwacji kadłubów stalowych
5.5.1 Stal
5.5.2 Stopy aluminiowe
5.5.3 Stale nierdzewne
6. Jachty siatkobetonowe
7. Osprzęt
7. 1 Omasztowanie
7.1.1 Mocowanie olinowania i okuć
7.1.2 Rozwiązania właściwe i niewłaściwe, uszkodzenia
7.2 Olinowanie
7.2.1 Najczęściej spotykane defekty i uszkodzenia olinowania jachtu żaglowego
7.3 Ożaglowanie
7.3.1 Trymowanie żagli
7.3.2 Najczęściej spotykane defekty żagli
7.4 Drobny osprzęt
7.4.1 Ściągacza
7.4.2 Szekle
7.4.3 Kausze
7.4.4 Bloki
7.4.5 Kipy
7.4.6 Raksy
7.4.7 Kabestany i stopery
7.4.8 Knagi
7.5 „Patenty
8.Wyposażenie
8.1 Liny
8.2 Kotwice
8.3 Odbijacze
8.4 Wiosła
8.5 Narzędzia
8.6 Zapasowy drobny osprzęt
8.7 Wyposażenie ratunkowe
8.8 Wyposażenie hotelowe
8.9 Instalacja elektryczna
9. Po sezonie
9.1 Przygotowanie do zimy
9.2 Transport
10. Przebudowy i adaptacje
10.1 Budowa kabiny
10.2 Podwyższenie kadłuba
10.3 Przedłużenie kadłuba - „spoiler”
10.4 Rozbudowa WC
10.5 Bukszpryt
10.6 Balast
10.7 Makieta pokładu klepkowego
10.8 Wykorzystanie istniejącego kadłuba

10.8.1 Projekt wnętrza
10.8.2 Zabudowa wnętrza
10.8.3 Osprzęt
10.9 Narzędzia do poważniejszych prac
10.9.1 Wiertarki
10.9.2 Szlifierka kątowa
10.9.3 Wyrzynarka
10.9.4 Strug elektryczny
10.9.5 Szlifierka taśmowa
10.10 Zlecanie prac
10.11 Zakupy
11. Słowniczek mniej znanych terminów

C4-408
Autor
Maciej Roszkowski
Oprawa
twarda, foliowana
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
216
Rok wydania
2013
ISBN
978-83-7020-457-0
Wydanie
II
Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje