Nawigacja elektroniczna
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Nawigacja elektroniczna

Autor: Tim Bartlett
Tłumaczenie: Milka Jung
Okładka: miękka foliowana
Format: 16 x 24 cm
Liczba stron: 152
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-7020-511-9

40,00 zł (brutto) 38,10 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Tim Bartlett, były oficer marynarki, instruktor żeglarstwa był jednym z pierwszych, który zaczął w latach 90. przybliżać nawigatorom na małych jednostkach turystycznych możliwości i ograniczenia nowego sprzętu nawigacyjnego, torującego sobie nagle drogę na jachty żaglowe i motorowe. W swojej najnowszej książce nie tylko tłumaczy, jak korzystać z radaru, GPS-a, wyświetlacza map elektronicznych oraz innych urządzeń stosowanych w codziennej żegludze na małej jednostce, ale prostym językiem, unikając hermetycznych pojęć, objaśnia jak działają poszczególne systemy i omawia ich praktyczne zalety i wady. Czy GPS jest bardziej dokładny w trybie 2D czy w 3D? Jaki jest najważniejszy przycisk na radarze? O co chodzi, jeżeli GPS podaje, że jacht jest na wysokości 57 metrów? Czy więcej informacji znajdziesz na mapie rastrowej czy wektorowej? Co to jest ETRS89 i czy ma coś wspólnego z EBL i VRM albo NMEA0183? Na te i wiele jeszcze innych pytań znajdzie Czytelnik odpowiedź w tej książce.
Lektura godna polecenia wszystkim, którzy żeglują po morzu.

D3-452
Autor
Tim Bartlett
Oprawa
miękka, foliowana
Tłumaczenie
Milka Jung
Format
16 x 24 cm
Liczba stron
152
Rok wydania
2013
ISBN
978-83-7020-511-9

Zamiast wstępu – kilka uwag o prowadzeniu nawigacji elektronicznej

1. Nawigacja elektroniczna – czy jest nam potrzebna?
Przypadek 1: Jacht Kishmul of Ayr
Przypadek 2: Jacht Wahkuna

2. Nowe rozwiązania, nowe problemy
• Kształt Ziemi
• Odwzorowania poziome
• Błąd? Jaki błąd?
•…i różne rodzaje dokładności
• Obniżenie precyzji
• Błąd pomiaru

3. Sprzęt, oprogramowanie i dane Interfejs człowiek/maszyna
• Panele kontrolne
• Menu i klawisze programowe
• Ekrany • Interfejs maszyna/maszyna
• Porty szeregowe w komputerze PC
• NMEA 0183

4. Czym jest GPS? Jak to działa
• Satelity
• Poprawianie dokładności GPS
• DGPS – GPS różnicowy • Dlaczego DGPS? • Inne systemy nawigacji satelitarnej

5. Praca z GPS
• Inicjalizacja
• Opcje ustawień
• Wyświetlacze • Nawigacja na wyznaczony punkt
• Nawigacja po trasie
• Trasy i waypointy w trakcie rejsu
• Wykorzystanie wyznaczonych punktów do monitoringu pozycji
• Żegluga pod wiatr
• Nawigacja terestryczna z GPS

6. Wyświetlacze map elektronicznych – plotery ECDIS czy ECS?
• Mapy rastrowe
• Mapy ARCS
• Mapy wektorowe
• Planowanie rejsu przy użyciu plotera
• Warstwy

7. Komputery na pokładzie
• Laptopy
• Wbudowane komputery PC
• Zasilanie
• Monitory i klawiatury
• Spojrzenie w przyszłość

8. Echosondy
• Jak działają
• Cyfrowe echosondy
• Sondy skierowane do przodu
• Instalacja echosond
• Montaż zewnętrzny
• Kalibracja echosondy

9. Logi
• Jak to działa
• Instalacja logu
• Kalibracja logu

10. Kompasy elektroniczne
• Jak działa kompas elektromagnetyczny
• Instalacja
• Samodzielne wprowadzanie poprawki

11. Radar – jak to działa
• Sprawy podstawowe
• Główne części radaru
• Ekran
• Zużycie energii i bezpieczeństwo

12. Radar – jak uzyskać obraz
• Włączanie i ustawianie
• Poprawa jakości obrazu
• Stabilizacja obrazu
• Narzędzia pomiarowe

13. Radar – co na nim widać?
• Ślepe łuki i sektory cienia
• Co widać?
• Reflektory radarowe
• Transpondery radarowe
• Fałszywe echa
• Oddziaływanie pogody

14. Wykorzystanie radaru w zapobieganiu zderzeniom
• Radar i MPZZM
• Ocena ryzyka
• Punkt największego zbliżenia
• Określanie kursu i prędkości
• Zaawansowane nakresy radarowe
• Strefy dozoru
• ARPA i MARPA

15. Zastosowanie radaru w nawigacji pełnomorskiej i terestrycznej
• Pozycja z namiarów radarowych
• Pozycja z odległości
• Pozycja z odległości
• Pozycja z różnych namiarów
• Nawigacja terestryczna

Słownik skrótów i terminów najczęściej spotykanych w urządzeniach nawigacji elektronicznej

Tim Bartlett - były oficer marynarki, instruktor żeglarstwa był jednym z pierwszych, który zaczął w latach 90. przybliżać nawigatorom na małych jednostkach turystycznych możliwości i ograniczenia nowego sprzętu nawigacyjnego, torującego sobie nagle drogę na jachty żaglowe i motorowe.
Autor wielu książek dla żeglarzy, np. "Silniki zaburtowe", "Radiooperator bliskiego zasięgu SRC", "Radar na jachcie", "Nawigacja elektroniczna".

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje