Manewrowanie jachtem żaglowym + CD
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Manewrowanie jachtem żaglowym + CD

Autorzy: Marek Berkowski
Okładka: miękka foliowana
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 218
Rok wydania: 2014
Wydanie: IV
ISBN: 978-83-7020-566-9

45,00 zł (brutto) 42,86 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Każdy żeglarz zdaje sobie sprawę jak ważne jest umiejętne manewrowanie jednostką, czy to na żaglach czy to na silniku. Książka „Manewrowanie jachtem żaglowym + płyta CD” zawiera absolutne minimum informacji niezbędnych do bezpiecznego prowadzenia jachtu zarówno w porcie jak i na akwenach otwartych. Dodatkowo przy nauce pomogą nam animacje manewrów na jachtach typu slup i typu kecz. Nie należy tutaj zapominać o komendach. W książce przejrzyście omówiony jest system komend i poleceń umożliwiający skuteczne porozumiewanie się każdego kapitana z każdą załogą.

Książka zalecana jest przez Komisję Szkolenia PZŻ jako podstawowy podręcznik w zakresie nauczania komend żeglarskich i manewrowania na silniku. Niezastąpiona pomoc przy nauczaniu teorii manewrowania, zarówno pod żaglami jak i na silniku, na wszystkie patenty żeglarskie.

SPIS TREŚCI
Przedmowa
Szanowni czytelnicy
Część I. Komendy, polecenia, ostrzeżenia i meldunki
1. Wprowadzenie
2. Wiadomości ogólne
2.1 Definicje
2.2 Bezpieczeństwo przy manewrach
3. Technika wydawania komend
4. Manewrowanie pod żaglami
4.1 Przygotowanie do żeglowania
4.2 Praca cumami
4.3 Obsługa żagla
4.4 Obsługa sprzętu linowego
4.5 Sterowność
4.6 Kotwiczenie
4.7 Stawanie na dryfkotwie
5. Manewrowanie na silniku
6. Holowanie
7. Meldunki "oka"
8. Wiosłowanie
9. Przykłady użycia komend przy manewrowaniu jachtem
9.1 Zwrot przez sztag na jachcie dwumasztowym
9.2 Zwrot przez rufę na jachcie dwumasztowym
9.3 Obrót jachtu linami
9.4 Dojście i odejście na silniku z wykorzystaniem pracy lin
Dodatek: Bandera na jachcie
Część II. Jacht pod żaglami
10. Wiadomości wstępne
10.1 Elementy teorii żeglowanie
10.2 Działanie steru
10.3 Cumowanie
11. Manewr bez żagli
12. Odejście od nabrzeża
12.1 Jacht cumuje wzdłuż nabrzeża w linii wiatru, dziobem pod wiatr
12.2 Jacht cumuje wzdłuż nabrzeża, od którego wiatr wieje skośnie od dziobu jachtu
12.3 Jacht cumuje wzdłuż nabrzeża, od którego wiatr wieje prostopadle
12.4 Jacht cumuje wzdłuż nabrzeża, od którego wiatr wieje skośnie od rufy
12.5 Jacht cumuje wzdłuż nabrzeża w linii wiatru, rufą do wiatru
12.6 Jacht cumuje wzdłuż nabrzeża przy wietrze dociskającym, wiejącym skośnie do dziobu
12.7 Jacht cumuje wzdłuż nabrzeża przy wietrze dociskającym, prostopadłym do nabrzeża
12.8 Jacht cumuje wzdłuż nabrzeża przy wietrze dociskającym, wiejącym skośnie z rufy
12.9 Jacht cumuje między nabrzeżem a boją (lub dalbą) przy wietrze wiejącym od lub wzdłuż nabrzeża
12.10 Jacht cumuje między nabrzeżem a boją (lub dalbą) przy wietrze wiejącym do nabrzeża
13. Dojście do nabrzeża
13.1 Wiatr wieje wzdłuż lub skośnie od nabrzeża
13.2 Wiatr wieje prostopadle od nabrzeża
13.3 Wiatr wieje w kierunku nabrzeża
14. Zwroty
14.1 Zwrot przez sztag
14.2 Zwrot przez rufę
14.3 Półzwrot
15. Stawanie na boi i odchodzenie od boi
16. Kotwiczenie
17. Manewr "człowiek za burtą"
18. Sztormowanie
19. Manewry awaryjne
19.1 Schodzenie z mielizny
19.2 Holowanie
19.3 Sztrandowanie
Część III. Jacht na silniku
20. Właściwości manewrowe jachtu
20.1 Sterowność i stateczność kursowa
20.2 Działanie steru i śruby
20.2.1 Zasada działania steru
20.2.2 Zasada działania śruby napędowej
20.2.3 Siły działające na jacht w ruchu
20.2.4 Cyrkulacja jachtu
20.2.5 Bezwładność jachtu
20.2.6 Korygowanie kursu przy ruchu jachtu do tyłu
20.3 Wpływ czynników zewnętrznych na sterowność
21. Zasady manewrowania
21.1 Podstawy planowania manewru
22. Manewry przy nabrzeżu
22.1 Wykorzystanie cum i szpringów podczas postoju i przy manewrach
22.2 Obroty jachtu
22.3 Przemieszczanie jachtu przy nabrzeżu
22.4 Hamowanie linami przy nabrzeżu
22.5 Dojście jachtu do nabrzeża
22.6 Odejście jachtu od nabrzeża
22.7 Dojście jachtu do nabrzeża z wykorzystaniem kotwicy
23. Manewr "człowiek za burtą"
24. Stawanie na kotwicy
25. Holowanie
26. Awarie
27. Uwagi dotyczące manewrowania małymi łodziami i jachtami żaglowymi z silnikiem przyczepnym
28. Przykładowe manewry jachtu wyposażonego w dziobowy ster strumieniowy
Bibliografia

D4-46
Oprawa
miękka, foliowana
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
218
Autorzy
Marek Berkowski
Rok wydania
2014
ISBN
978-83-7020-566-9
Wydanie
IV
Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje