Zatopione statki, ukryte skarby i wartościowe dzieła sztuki - o tym marzy każdy, kto namiętnie nurkuje na wrakach, każdy poszukiwacz skarbów. Niezliczone wraki statków spoczywają na rozmaitych głębokościach niemal we wszystkich morzach świata. Doświadczony nurek wrakowy Mario M. Weidner pokazuje, jak je skutecznie odnajdywać i badać na własną rękę, bez wielkich nakładów budżetu.
W książce znajdziecie wartościowe wskazówki, jak zdobywać informacje o zatopionych statkach, o lokalizacji poszukiwanego wraku oraz te, dotyczące właściwego planowania, wyposażenia i przeprowadzania nurkowania. Autor wyjaśnia w niej również uwarunkowania prawne dotyczące odnalezionych wartościowych przedmiotów oraz opisuje, w jaki sposób należy je konserwować.
Ponadto autor obrazuje, jak razem ze swoimi irlandzkimi partnerami nurkowymi szukał, odnajdywał i badał liczne wraki w surowych wodach północnoatlantyckich pomiędzy Irlandią a Szkocją: od parowców towarowych, poprzez liniowce pasażerskie i okręty podwodne, po największy wrak leżący u północnych wybrzeży Irlandii, ciężki krążownik pancerny HMS Drake. Znajdziecie tu dane dotyczące pozycji oraz historie towarzyszące wrakom. „Na tropach zatopionych skarbów" to niepowtarzalny wstęp do fascynującego świata nurkowania wrakowego.
- Autor
- Mario M. Weidner
- Oprawa
- twarda
- Format
- 15 x 21,5 cm
- Liczba stron
- 255
- Rok wydania
- 2003
- ISBN
- 83-7020-309-8
Podziękowania
Słowo wstępne
Nurkowanie na wrakach: fascynacja, przygoda i początek prawdziwej namiętności
Część 1
Poszukiwanie skarbów we wrakach
Pokonywanie stresu podczas nurkowania na wrakach
Ryzyko i niebezpieczeństwa mogące pojawić się podczas nurkowania na wrakach
Żyłki wędkarskie i sieci rybackie
Utkniecie w wąskich korytarzach wraku
Utrata orientacji
Poplątana linka
Utrata powietrza
Kryteria dotyczące wyposażenia potrzebnego do przeprowadzenia nurkowania wrakowego
Wybór niezbędnych elementów wyposażenia
Dublowanie wszystkich elementów wyposażenia niezbędnych dla bezpieczeństwa i zachowania życia
Indywidualny dobór sprzętu nurkowego
W poszukiwaniu zatopionych statków
Istnieją jeszcze dziewicze wraki!
Na początek śledztwo
Praca w archiwum
Materiał zdjęciowy
Ocena zebranych informacji
Poszukiwanie wraków bez posiadania konkretnych punktów zaczepienia
Mapy morskie i nawigacyjne
Podstawy nawigacji
Określanie pozycji według a GPS
Określanie pozycji za pomocą GPS
Właściwe poszukiwanie wraku
Praca z mapa
Namierzanie obiektów na ladzie
Namierzanie kompasowe
Szukanie na miejscu
Metody poszukiwawcze
Techniczne środki pomocnicze podczas poszukiwania wraków
Poszukiwanie wraku według planu kwadratu i okręgu
Wielka chwila: odkrywamy wrak!
Manewr z kotwica
Planowanie i przeprowadzanie nurkowania na wraku
Faza zanurzania się
Pierwsze sekundy we wraku
Przygotowanie do drogi powrotnej
Faza wynurzania się
Wejście do wnętrza wraku
Właściwe wyważanie się we wnętrzu wraku
Identyfikacja wraków
Wydobywanie przedmiotów z wnętrza wraku
Przedmioty znalezione
Kto szuka, ten znajduje
Metody wydobywania przedmiotów z wnętrza wraku
Narzędzia do wydobywania
Wydobycie za każdą cenę?
Konserwacja znalezionych przedmiotów
Pierwszy krok po wydobyciu
Techniki konserwacji
Prezentacja niektórych przykładów podwodnych znalezisk
Postanowienia ustawowe dotyczące czynności wydobywczych z wraków
Rzeczy niczyje
Rzecz znaleziona
Znaleziska wartościowe
Komentarze dotyczące ustawowych postanowień regulujących czynności wydobywcze z wraków
Cześć 2
Wraki i ich historia
Trzy za jednym zamachem!
Poszukiwania JUSTICI
Odkrycie okrętu podwodnego UB 124 i parowca JUSTICIA
Pancernik HMS AUDACIOUS
Cztery statki jednego dnia
Atak na krążownik pancerny HMS DRAKE
Kolejne trzy ofiary
Poszukiwania LUGANO
Ostatni rejs ANDANII
Wrak odkryty na 112 metrach
Zatopienie parowca pasażerskiego TUSCANIA
W poszukiwaniu wraku
Osoba, która przeżyła zatoniecie
TUSCANIL, uruchamia lawinę
Pomieszczenie pełne porcelany!
Zakończona sukcesem akcja okrętu podwodnego U 19
Zatopienie SANTA MARII
Jak storpedowano parowiec CALGARIAN
Mokry grób da UB 82
Angielska cesarzowa EMPRESS OF BRITAIN
Poza zasięgiem?
Czy ARANDORA STAR tez wyjawi swa tajemnice?
Gdzie lezą granice?
Załącznik
Źródła i adresy przydatne da poszukiwaczy wraków
Wraki leżące w Morzu Irlandzkim, które nie zostały jeszcze odnalezione
I wojna światowa
Il wojna światowa
Podwodne dziedzictwo kulturowe Bałtyku
Zarządzenie porządkowe Nr 2 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdynia z dnia 1 kwietnia 2003r.

Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.