UWAGA - egzemplarz podpisany przez pierwszą właścicielkę
------------------------------------------------------------------------------------------
Zawarte w tej książce wspomnienia dotyczące przeżyć sprzed wielu lat, związanych z pracą na morzu na rozmaitych stanowiskach, zostały spisane na prośbę ludzi, którym je opowiadałem w różnych okolicznościach i przy różnych okazjach.
Są to przede wszystkim przeżycia osobiste, wyjątkowo innych, znanych mi ludzi, przetworzone jednak tak, że nie mogą być bezpośrednio odnoszone do żadnych żyjących czy nieżyjących osób. Nazwy występujących tu statków Polskiej Marynarki Handlowej są autentyczne, z wyjątkiem jednej: „Niedola". Prawdziwe też są perypetie, które wiązały się z chlubnie pełnioną służbą na morzu w czasie ostatniej wojny. Zanim służba ta doczeka się dokładnego opracowania, niech mi wolno będzie tym wycinkiem wspomnień ukazać przynajmniej rolę człowieka na statku.
- Autor
- Wojciech Adam Zaczek
- Oprawa
- miękka
- Format
- 12 x 19,50 cm
- Liczba stron
- 183
- Rok wydania
- 1976
I. Kapitan
II. Asystent pokładowy
III. Kapitan
IV. Asystent pokładowy
V. Starszy mechanik
VI. Sternik manewrowy
VII. Asystent pokładowy
VIII. Kapitan
IX. Starszy mechanik
X. Sternik manewrowy
XI. Asystent pokładowy
Książki z serii „Opowieści morskie”:
1) "Fere" Daszkowski Eugeniusz Andrzej
2) "Tryton nie czeka na pogodę” Radowicz Kazimierz
3) „Ich trzydziestu sześciu: Opowieści marynarza” Kołodziej Antoni
4) „Kapitanowie na piasku” Milenuszkin Walenty Zygmunt
5) „Konwój w nieznane” Mrozowicki Jan
6) "Marynarska odyseja" Tomczyk Czesław
7) "Moje oceany" Bogdan Czubasiewicz
8) "Morskie progi" Daszkowski Eugeniusz Andrzej
9) "Morze sprzyja odważnym" Adamowicz Czesław
10) "Na linii życia i śmierci" Bielski Marian
11) "Od Gazoliny do Ganandoca” Wesołowski Stefan
12) "Pod obcą i polską banderą: Ze wspomnień marynarza" Szczygielski Tadeusz
13) "Powroty na wielki okręt: Wspomnienia i opowiadania ludzi morza" praca zbiorowa
14) „Pożegnanie z morzem” Gubała Edward
15) "Przygoda mojego życia" Gubała Edward
16) "Specjalny pasażer" Krzyżanowski Urban
17) "Stary Jurand" Głowacki Włodzimierz)
18 "Stokrotki nie rosną na morzu" Adamowicz Czesław
19) „Szczęśliwy Statek” Kulm Eryk
20) "W kilwaterze wspomnień" Wasilewski Eugeniusz
21) "Wielkie przestrzenie" Miłobędzki Józef
22) "Wraki na wielkim holu" Niekrasz Lech Zdzisław
23) "Wspomnienia lekarza okrętowego ze służby na "Batorym" 1943-1944" Parkita Kazimierz
24) "Wybierać kotwicę" Milenuszkin Walenty Zygmunt
25) „Wychodzę z portu" Zaczek Wojciech Adam
26) "Wyrobnicy morza" Gala Józef
27) "Zdobywać morską dal" Czerniawski Czesław
28) "Zwycięskie rejsy" praca zbiorowa
29) "Żeglarskie dzieje" Szczygielski Tadeusz
Wojciech Adam Zaczek urodził się w 1921 roku w Przemyślu. Po ukończeniu gimnazjum na dwa lata przed drugą wojną światową wstępuje do Szkoły Morskiej. Wybuch wojny zastaje go na statku szkolnym "Dar Pomorza" w Sztokholmie. Wraz z całą załogą dostaje się do Anglii i tam pływa na statkach Polskiej Marynarki Handlowej początkowo jako marynarz, a potem po ukończeniu Szkoły Morskiej w Southampton - jako oficer.
Bierze udział w licznych konwojach na prawie wszystkich terenach walk. Jest uczestnikiem inwazji i lądowań w Afryce, Sycylii i we Włoszech. Następnie przeniesiony na statki odkomenderowane na Daleki Wschód spędza tam prawie dwa lata. Pływa na akwenach oswobodzonych spod okupacji japońskiej.
Po powrocie do kraju pływa nadal jako kapitan oraz pracuje na rozmaitych stanowiskach w administracji morskiej. Przeszedłszy do pracy w szkolnictwie morskim, przygotowuje nowe kadry oficerskie. Jednocześnie kończy studia w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Spocie uzyskując dyplom magistra ekonomii. W okresach urlopowych pływa jako kapitan na statkach marynarki handlowej. Przechodzi na stanowisko kapitana statku-szkoły Licem Morskie "Edward Dębowski".
Na antenie Telewizji Gdańskiej rozpoczyna cykl "Gawęd Wilków Morskich" i kilkakrotnie w nich występuje. Jest jednym z organizatorów popularnej audycji telewizyjnej dla młodzieży "Latający Holender".

Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.