Telematyka w zarządzaniu transportem wodnym
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Telematyka w zarządzaniu transportem wodnym

Autor: Ryszard K. Miler
Okładka: miękka
Format: 16.5 x 23.5 cm
Liczba stron: 342
Rok wydania: 2019
ISBN: 978-83-01-20670-3

79,00 zł (brutto) 75,24 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Głównym celem niniejszej monografii jest identyfikacja oraz usystematyzowanie rozwiązań telematyki w transporcie morskim oraz wodnym śródlądowym. Jest ona adresowana do wszystkich czytelników zainteresowanych genezą, stanem obecnym i kierunkami rozwoju systemów telematyki w transporcie wodnym, zarówno morskim, jak i śródlądowym.

00-1835
Nowy
978-83-01-20670-3
Autor
Ryszard K. Miler
Oprawa
miękka
Format
16.5 x 23.5 cm
Liczba stron
342
Rok wydania
2019
ISBN
978-83-01-20670-3

Wstęp
Introduction
Rozdział I. Transport morski i wodny śródlądowy
1.1. Pojęcie transportu morskiego i wodnego śródlądowego
     1.1.1. Morska domena transportowa
     1.1.2. Wodna śródlądowa (rzeczna) domena transportowa
1.2. Elementy taksonomiczno - morfologicznego transportu morskiego i wodnego śródlądowego
     1.2.1. Taksonomia i morfologia transportu morskiego
     1.2.2. Taksonomia i morfologia transportu wodnego śródlądowego (z uwzględnieniem technologi LASH Lighter abourd ships)
1.3. Znaczenie transportu wodnego (morskiego i rzecznego) dla gospodarki globalnej
     1.3.1. Potencjał i kierunki rozwoju transportu morskiego
     1.3.2. Potencjał i kierunki rozwoju transportu wodnego śródlądowego z uwzględnieniem regionu UE
1.4. Konteneryzacja w transporcie morskim i wodnym śródlądowym
     1.4.1. Kontener jako jednostka ładunkowa w transporcie morskim i wodnym śródlądowym
     1.4.2. Typy i rodzaje kontenerów w operacjach transportu morskiego i wodnego śródlądowego

Rozdział 2. Bezpieczeństwo i zarządzanie jako główne przesłanki implementacji systemów telematyki w transporcie wodnym
2.1. Pojęcie bezpieczeństwa transportu morskiego i wodnego śródlądowego
     2.1.1. Istota bezpieczeństwa transportu
     2.1.2. Determinanty bezpieczeństwa/czynniki ryzyka transportu morskiego i wodnego śródlądowego
2.2. Idea bezpieczeństwa w transporcie morskim i wodnym śródlądowym
     2.2.1. Obszar strefy w transporcie morskim i wodnym śródlądowym (incydenty i ich skutki)
     2.2.2. Obszar security w transporcie morskim i wodnym śródlądowym (incydenty i ich skutki)
2.3. Zarządzanie bezpieczeństwem i ryzykiem w transporcie morskim i wodnym śródlądowym(z uwzględnieniem kontroli emisji)
     2.3.1. Struktura systemu bezpieczeństwa w transporcie morskim i wodnym śródlądowym
     2.3.2. Narzędzia systemu zarządzania bezpieczeństwem i analizą ryzyka w transporcie morskim i wodnym śródlądowym
2.4. Geneza i znaczenie systemów telematyki w zarządzaniu transportem morskim i wodnym śródlądowym
     2.4.1. Systemowe ujęcie procesu transportu morskiego i wodnego śródlądowego
     2.4.2. Pojęcie systemu telematyki w zarządzaniu transportem morskim i wodnym śródlądowym

Rozdział 3. Systemy telematyki w zarządzaniu transportem morskim
3.1. Klasyfikacja systemów telematyki i monitoringu bezpieczeństwa transportu morskiego
     3.1.1. Zadania systemów telematyki i monitoringu bezpieczeństwa transportu morskiego oraz ich elementy morfologiczne
     3.1.2. Podział taksonomiczny systemów telematyki i monitoringu bezpieczeństwa transportu morskiego
3.2. Systemy monitoringu żeglugi jako element systemu
     3.2.1. Systemy klasy VTMIS (Vessel Traffic Monitoring and Information System)
     3.2.2. Systemy semizintegrowane, komplementarne i komercyjne w monitoringu bezpieczeństwa transportu morskiego
3.3. Systemy monitoringu głównych procesów transportu morskiego
     3.3.1. Systemy terminalowe i armatorskie  transportu morskiego
     3.3.2. Systemy monitoringu kontenerowych jednostek ładunkowych w transporcie morskim
3.4. Integracja systemów telematyki transportu morskiego
     3.4.1. Koncepcje CISE (Common Information Sharing Enviromment)
     3.4.2. Narzędzie IMDatE (Integraled Maritime Data Enviromment)

Rozdział 4. Systemy telematyki w zarządzaniu transportem wodnym śródlądowym
4.1. Klasyfikacja systemów telematyki i monitoringu bezpieczeństwa transportu wodnego śródlądowego
     4.1.1. Geneza, zadania systemów telematyki i monitoringu bezpieczeństwa transportu wodnego śródlądowego oraz ich elementy morfologiczne z uwzględnieniem IPSI (Improved Port Ship Interface)
     4.1.2. Podział taksonomiczny systemów telematyki i monitoringu bezpieczeństwa transportu wodnego śródlądowego
4.2. RIS (River Information Service) jako telematyczny system zarządzania transportem wodnym śródlądowym na terenie UE
     4.2.1. Założenia i zadania systemu RIS
     4.2.2. Struktura organizacyjna i operacyjna RIS
4.3. Identyfikacja głównych funkcjonalności systemu RIS w transporcie wodnym śródlądowym
     4.3.1. Wykorzystanie systemu ECDIS (Electronic Chart Display and Information System for Inland Navigation)
     4.3.2. Egzemplifikacja korzyści wynikających z użycia RIS w zarządzaniu transportem wodnym śródlądowym
4.4. Integracja systemów telematyki transportu wodnego śródlądowego
     4.4.1. Koncepcja Navigation and Inland Waterway Action and Development in Europe (NAIDES II) oraz platforma wsparcia PLATINA2
     4.4.2. Współpraca systemów VTMIS i RIS w ramach koncepcji DINA (Digital Inland Waterway Area)

Zakończenie
Wykaz skrótów i glosariusz terminów
Załączniki
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje