Metoda planowania przebiegu ewakuacji ze statków pasażerskich
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Nowy

Metoda planowania przebiegu ewakuacji ze statków pasażerskich

Autor: Dorota Łozowicka
Okładka: miękka
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 114
Rok wydania: 2017
ISBN: 978-83-64434-15-0

90,00 zł (brutto) 85,71 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Problem bezpieczeństwa statków pasażerskich jest zagadnieniem, z jakim będą mieli do czynienia zarówno projektanci, jak i naukowcy w ciągu najbliższych lat. Tematyka zaproponowana w monografii jest ostatnio szeroko rozwijana na świecie, związane jest to z faktem, że do dnia dzisiejszego nie udało się wyeliminować wszystkich zagrożeń towarzyszących podróżom morskim. Przedmiotem badań przedstawionych w monografii jest czas ewakuacji pasażerów oraz członków załóg statków pasażerskich w przypadku wystąpienia sytuacji wymuszających opuszczenie jednostki. Monografia jest wynikiem wieloletniej działalności naukowej Autorki absolwentki Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej, zawodowo związanej z Wydziałem Nawigacyjnym Akademii Morskiej w Szczecinie.

dr hab. inż. TERESA ABRAMOWICZ-GERIGK:
„Monografia odnosi się do ważnego problemu planowania ewakuacji ludzi ze statków pasażerskich, który jest szczególnie istotny ze względu na prace prowadzone w tym zakresie przez Międzynarodową Organizację Morską IMO."

kmdr dr hab. inż. TOMASZ PRACZYK:
„Monografia stanowi wartościową pozycję, a jej zawartość wzbogaca dotychczasową wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa transportu morskiego."

I6-3262
978-83-64434-15-0
Autor
Dorota Łozowicka
Oprawa
miękka
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
114
Rok wydania
2017
ISBN
978-83-64434-15-0
Wydanie
I

Wykaz ważniejszych oznaczeń

1. Wprowadzenie
   1.1. Nowa filozofia projektowania, budowy i eksploatacji statków pasażerskich
   1.2. Przyczyny ewakuacji ludzi ze statków pasażerskich
   1.3. Pojęcie czasu dostępnego na przeprowadzenie ewakuacji
   1.4. Analiza możliwości działań w celu poprawy bezpieczeństwa ewakuacji
2. Przedmiot i cel prowadzonych badań
   2.1. Problem badawczy
   2.2. Przedmiot badań - czas ewakuacji pasażerów ze statku
   2.3. Cel badań i szczegółowe problemy badawcze
3. Koncepcja, hipotezy i zakres realizacji badań
   3.1. Analiza metody obliczeniowej czasu ewakuacji zalecanej przez IMO
   3.2. Modele ewakuacji
      3.2.1. Systemy behawioralne
      3.2.2. Reprezentacja otoczenia
      3.2.3. Metody modelowania ruchu
      3.2.4. Przykłady modeli ewakuacji wykorzystywanych do obliczeń czasu ewakuacji ze statków
      3.2.5. Podsumowanie - utylitarność modeli ewakuacyjnych
   3.3. Koncepcja skrócenia czasu ewakuacji
      3.3.1. Hipotezy i przyjęte założenia
      3.3.2. Realizacja badań
4. Kodowanie rozkładu dróg ewakuacyjnych na statku pasażerskim
   4.1. Sposoby kodowania dróg ewakuacyjnych w modelach obliczeniowych czasu ewakuacji
   4.2. Kodowanie rozkładu dróg ewakuacyjnych w oparciu o teorię grafów
5. Obliczanie czasu przemieszczania się ludzi po drogach ewakuacyjnych na statkach
   5.1. Sposoby obliczania czasu przemieszczania się ludzi po drogach ewakuacyjnych w modelach obliczeniowych czasu ewakuacji
   5.2. Obliczanie czasu przemieszczania się ludzi po drogach ewakuacyjnych w oparciu o teorię grafów
   5.3. Możliwość zastosowania algorytmu wyznaczającego drogi minimalne do poszukiwania najlepszej trasy ewakuacji
6. Poszukiwanie optymalnego rozplanowania ewakuacji
   6.1. Przykłady zastosowań algorytmów ewolucyjnych
   6.2. Optymalne rozplanowanie ewakuacji za pomocą algorytmów ewolucyjnych
7. Weryfikacja metody kodowania i obliczania czasu ewakuacji metodą algorytmów ewolucyjnych
   7.1. Zadanie testujące sprawdzające poprawność metody kodowania
8. Optymalizacja planu ewakuacyjnego przykładowego statku pasażerskiego
   8.1. Dobór jednostki
   8.2. Obliczanie czasu ewakuacji metodą uproszczoną IMO
      8.2.1. Opis systemu
      8.2.2. Rozważany scenariusz
   8.3. Poszukiwanie optymalnego rozplanowania ewakuacji metodą algorytmów ewolucyjnych
      8.3.1. Kodowanie rozkładu dróg ewakuacyjnych w oparciu o teorię grafów oraz zdefiniowanie chromosomów
      8.3.2. Zdefiniowanie ograniczeń, wag i funkcji przystosowania
      8.3.3. Optymalizacja z wykorzystaniem Optimization Toolbox programu MATLAB metodą algorytmów ewolucyjnych
      8.3.4. Obliczenia porównawcze za pomocą innych metod optymalizacji
   8.4. Podsumowanie uzyskanych wyników obliczeń
9. Możliwości wykorzystania opracowanych metod
   9.1. Poszukiwanie globalnie optymalnego rozplanowania ewakuacji
   9.2. Planowanie na bieżąco
10. Podsumowanie i wnioski

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.