Morskie prawo publiczne
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Morskie prawo publiczne

Autor: Mirosław H. Koziński
Okładka: miękka
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 495
Rok wydania: 2015
Wydanie: V
ISBN: 978-83-7421-248-9

68,00 zł (brutto) 64,76 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

"Morskie prawo publiczne" jest już piątym wydaniem podręcznika akademickiego (poprzednie wydania: 1997, 2002, 2003 i 2010), autorstwa Mirosława H. Kozińskiego. W książce zawarto wiele uzupełnień, zwłaszcza dotyczących nowego systemu badania wypadków morskich, a także nowej ustawy o bezpieczeństwie morskim.
Praca uwzględnia stan prawny na dzień 1.05.2015 r.

I2-76
Nowy
Autor
Mirosław H. Koziński
Oprawa
miękka
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
495
Rok wydania
2015
ISBN
978-83-7421-248-9
Wydanie
V

SPIS TREŚCI
Wykaz ważniejszych skrótów
Wprowadzenie

Rozdział pierwszy
MIĘDZYNARODOWE PRAWO MORZA
§ 1. Uwagi ogólne
§ 2. Konwencje genewskie
§ 3. Konwencja o prawie morza z 1982 r
§ 4. Klasyfikacja obszarów morskich według konwencji z 1982 r

Rozdział drugi
MORSKIE ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
§ 1. Rodzaje morskich organizacji międzynarodowych
§ 2. Ważniejsze morskie organizacje międzynarodowe
§ 3. Międzynarodowa Organizacja Morska i jej wpływ na prawo morskie

Rozdział trzeci
PRAWO KONFLIKTÓW ZBROJNYCH NA MORZU
§ 1. Wojna morska
§ 2. Ochrona załóg statków i rozbitków w okresie wojny

Rozdział czwarty
POLSKIE OBSZARY MORSKIE
§ 1. Ustawa o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji
morskiej
§ 2. Delimitacja i status prawny obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej
§ 3. Problematyka prawna obszarów podmorskich
§ 4. Eksploatacja zasobów mineralnych
§ 5. Ochrona granicy państwowej na morzu

Rozdział piąty
ADMINISTRACJA MORSKA
§ 1. Ustrój organów administracji morskiej
§ 2. Kompetencje organów administracji morskiej
§ 3. Nadzór organów administracji morskiej
§ 4. Kary pieniężne
§ 5. Morskie funkcje konsula

Rozdział szósty
ORGANY WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI
§ 1. Sądy powszechne - koncepcja sądów morskich
§ 2. Sądownictwo polubowne
§ 3. Morskie przepisy proceduralne
§ 4. Izby morskie
§ 5. Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich

Rozdział siódmy
OCHRONA ŚRODOWISKA MORSKIEGO
§ 1. Zagrożenie środowiska morskiego spowodowane przez żeglugę morską
i inne rodzaje eksploatacji morza
§ 2. Prawne środki ochrony środowiska morskiego
§ 3. Ustawa o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki
§ 4. Ustawa o portowych urządzeniach do odbioru odpadów i pozostałości ładunkowych ze statków oraz inne nowe sposoby ochrony środowiska morskiego

Rozdział ósmy
BEZPIECZEŃSTWO MORSKIE
§ 1. Prawne standardy bezpieczeństwa morskiego
§ 2. Konwencje międzynarodowe o bezpieczeństwie morskim
§ 3. Ustawa o bezpieczeństwie morskim
§ 4. Nadzór nad bezpieczeństwem morskim
§ 5. Ochrona żeglugi i portów morskich
§ 6. Sankcje za nieprzestrzeganie wymagań bezpieczeństwa morskiego i za czyny przeciwko bezpieczeństwu morskiemu

Rozdział dziewiąty
WPŁYW PRAWA UNII EUROPEJSKIEJ NA MORSKIE PRAWO PUBLICZNE
§ 1. Rola Komisji Europejskiej i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego
§ 2. Ważniejsze kierunki morskiej legislacji Unii Europejskiej
§ 3. Nowe regulacje Unii Europejskiej w zakresie morskiego prawa publicznego

Aneks
1. Konwencja o prawie morza z 1982 r. (wyciąg)
2. Ustawa o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej z 1991 r
3. Ustawa o izbach morskich z 1961 r. (wyciąg)
4. Ustawa o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich z 2012 r. (wyciąg)
5. Ustawa o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki z 1995 r
6. Ustawa o portowych urządzeniach do odbioru odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków z 2002 r
7. Międzynarodowa konwencja o poszukiwaniu i ratownictwie morskim z 1979 r. (wyciąg)
8. Ustawa o bezpieczeństwie morskim z 2011 r.
9. Ustawa o wyposażeniu morskim z 2004 r.
10. Ustawa o ochronie żeglugi i portów morskich z 2008 r
11. Międzynarodowa konwencja w sprawie przeciwdziałania bezprawnym czynom przeciwko bezpieczeństwu żeglugi morskiej z 1988 r. (wyciąg)
12. Kodeks karny z 1997 r. (wyciąg)
13. Dyrektywy w sprawie kontroli przeprowadzanej przez państwo portu (wyciąg)
14. Dyrektywy ustanawiające wspólnotowy system monitorowania i informacji o ruchu statków z 2002, 2009 i 2011 r. (wyciąg)
15 .Dyrektywa ustanawiająca zasady dochodzenia w sprawie wypadków w sektorze transportu morskiego z 2009 r. (wyciąg)
16. Dyrektywa w sprawie zgodności z wymaganiami dotyczącymi państwa bandery z 2009 r. (wyciąg)
Indeks rzeczowy

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje