Korespondencja handlowa w języku angielskim z tłumaczeniami
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Korespondencja handlowa w języku angielskim z tłumaczeniami

Autor: Mirosława Sztramska
Okładka: miękka
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 185
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-7421-189-5

35,00 zł (brutto) 33,33 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Jak napisać poprawnie list handlowy w języku angielskim ?
Pytanie to zadają sobie dziesiątki pracowników biurowych, którzy codziennie stają przed taką koniecznością. Sama znajomość języka mówionego, nawet bardzo dobra, w tym wypadku nie wystarczy. Sztuka korespondowania jest bowiem umiejętnością specjalną, wymagającą znajomości zarówno form przyjętych w danym języku, jak i odpowiednich zwrotów. Użycie niewłaściwej formy lub nieodpowiednich zwrotów w liście prowadzi nieraz do niezamierzonych nieporozumień między korespondentami, a często wywołuje wrażenie nieuprzejmości. Zatem, aby dokonać trafnego wyboru formy i języka listu, trzeba poznać zasady korespondencji w danym języku.
Niniejsze opracowanie ma przede wszystkim służyć jako skrypt do zajęć z korespondencji handlowej i Business English studentom studiów dziennych i zaocznych, ale także może być wykorzystywane przez wszystkich, którzy na co dzień w biurach mają do czynienia z pisaniem korespondencji lub po prostu przez tych, którzy chcą poszerzyć swoją znajomość języka angielskiego w prezentowanym tu zakresie.
Ze względu na wymogi programowe, dotyczące przedmiotów korespondencja handlowa i Business English, przedstawiony materiał zawiera jedynie wybrane przykłady korespondencji handlowej w języku angielskim. Są one jednak na tyle reprezentatywne, że oddają specyfikę formy i treści, umożliwiając ogólną wizję tego, jak powinna wyglądać nowoczesna korespondencja handlowa. Zamieszczone liczne przykłady i wzory angielskie, w przekładzie autorki, mają na celu uświadomienie uczącym się. że również język polski ma swoje specyficzne formy i zwroty korespondencyjne, które niejednokrotnie daleko odbiegają od form i zwrotów używanych w języku angielskim. Zbyt wierne przekłady, które brzmią śmiesznie i nienaturalnie po polsku, a takie niestety pojawiają się w wydawnictwach dostępnych obecnie na rynku, sprawiają, że uczący się traci świadomość, jak właściwie powinien konstruować daną wypowiedź i przez to popełnia często kardynalne błędy. Autorka jako nauczyciel akademicki uważa, że pod względem osiągnięcia określonego celu dydaktycznego, korzystniejsze jest poznawanie przez uczącego się zarówno prawidłowych zwrotów i wyrażeń w języku angielskim, jak i poprawnych sformułowań w języku polskim, z zachowaniem odpowiedniego stylu i szyku zdań. Po pewnym czasie, w efekcie odpowiedniego treningu, uczący się będzie w stanie pisać poprawnie listy w obu językach.
Komentarz w poszczególnych rozdziałach jest celowo napisany w języku polskim, ponieważ niniejsze opracowanie ma służyć zarówno tym, którzy dobrze znają język angielski, jak i osobom o niższym stopniu znajomości języka.
Opracowanie składa się z dziesięciu rozdziałów oraz trzech załączników. Pierwszy rozdział poświęcony jest ogólnej formie pisma handlowego, to jest listom i korespondencji elektronicznej. W rozdziale drugim omówiono zapytania ofertowe, natomiast przykłady odpowiedzi zawiera rozdział trzeci. Następny rozdział poświęcony jest zamówieniom, a zatem kolejnemu ważnemu etapowi korespondencji handlowej po przyjęciu oferty. Listy ofertowe (reklamowe), które są specyficzną formą ofert, zostały omówione w piątym rozdziale. Kolejne cztery rozdziały zawierają przykłady korespondencji związanej ze spotkaniami i wizytami, rezerwacją biletów i hotelu, a także zawierają przykłady zaproszeń i podziękowań za gościnność. W ostatnim rozdziale podano przykłady podań o pracę i życiorysów. Załączniki zawierają wykaz skrótów powszechnie stosowanych w korespondencji handlowej, kierunków i specjalności studiów w Akademii Morskiej w Gdyni oraz wykaz skrótów stopni naukowych i zawodowych.

D5-777
Autor
Mirosława Sztramska
Oprawa
miękka
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
185
Rok wydania
2013
ISBN
978-83-7421-189-5
Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.