Jachtowe napędy silnikowe w pigułce
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Jachtowe napędy silnikowe w pigułce

Autor: Krzysztof Zbierski
Okładka: miękka
Format: 15 x 21 cm
Liczba stron: 228
Rok wydania: 2021
ISBN: 978-83-960491-0-0

55,00 zł (brutto) 52,38 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

   Miliony ludzi żeglują na morzach, oceanach, jeziorach i rzekach świata. Żeglują dla przyjemności, a często z konieczności. Ich łodzie w postaci jachtów, małych, dużych, a nawet ogromnych, wyposażone są w urządzenia nazywane jachtowymi napędami silnikowymi, których "sercem" jest silnik spalinowy lub elektryczny, a niekiedy obydwa. W przypadku jachtu posiadającego żagle, napęd silnikowy jest napędem pomocniczym.
   Zdaję sobie sprawę z tego, że do prowadzenia jachtu nie jest potrzebna duża wiedza o napędach, podobnie jak do prowadzenia samochodu. Mimo to pewien jej zasób, jak w tej pigułce, może okazać się przydatny. Znajdują się w niej rozmaite posty z mojego blogu edukacyjnego pt.: Jachtowe napędy silnikowe, który prowadziłem na Facebooku w latach od 2014 do 2020.
   Chciałbym w ten sposób dotrzeć do Was, drodzy Czytelnicy o różnych zawodach, ale w ich różności połączonych przyjemnością lub koniecznością żeglowania, przekazując Wam wiedzę zdobytą w czasie wieloletniej praktyki zawodowej i żeglarskiej.

Autor
Łódź 2021

C1-2951
Nowy
978-83-960491-0-0
Autor
Krzysztof Zbierski
Oprawa
miękka
Format
15 x 21 cm
Liczba stron
228
Rok wydania
2021
ISBN
978-83-960491-0-0

Wprowadzenie
Jachty żaglowe i motorowe oraz ich napędy
Budowa silnika spalinowego
Wskaźniki charakteryzujące silnik spalinowy
Moc użyteczna silnika spalinowego
Charakterystyki silników spalinowych
Pierwszy (1897r.) i współczesny silnik Diesla
Krótka historia Rudolfa Diesla i jego silnika
Silniki z zapłonem iskrowym na jachtach
Silnik okrętowy wielkiej mocy
Jachty żaglowe stoczni Beneteau
Silniki zaburtowe  
Silniki Cummins
Silniki Yanmar
Małe silniki Lombardini
Oceania
Śruba napędowa
Działanie śruby napędowej
Parametry charakteryzujące śrubę napędową
Prawo i lewo obrotowa śruba
Napędy spalinowo-hydrauliczne
Napędy spalinowo-elektryczne
Co to jest sprawność silnika spalinowego?
Termostat - rzecz ważna
Rozbieganie się silnika Diesla
Co to są wymiary główne tłokowego silnika spalinowego?
Twarde i detonacyjne spalanie w tłokowych silnikach spalinowych
Skąd się wzięło powiedzenie: „zapalić silnik", czyli uruchomić silnik?
Co oznacza skrót VVT?
Kanały dolotowe o zmiennych długościach, też w silnikach zaburtowych
Innowacje w jachtowych silnikach spalinowych to import" z silników samochodowych
Po co wtrysk wody do cylindra silnika z zapłonem samoczynnym?
Co to takiego wspólna belka łożyskowa?
Nowe silniki Vetus  
Co to znaczy wyrównoważenie silnika?
Jak to jest z silnikami Diesla w napędach zaburtowych?
Śrubo-stery
Niecodzienne rozwiązania elementów silnika Diesla
Potrzeba kola zamachowego  
Niekonwencjonalne przeniesienie mocy w napędach zaburtowych Suzuki
Mechanizm zmiennych faz rozrządu
Na, czym polega odmienność działania benzyniaka i ropniaka
Dech zapiera od mocy i luksusu
Ciśnienie sprężania i jego pomiar
Stopień sprężania
Czy wśród innowacyjnych rozwiązań jachtowych silników z zapłonem iskrowym znajdzie miejsce zmienny stopień sprężania?
Niezawodność silnika to bezpieczeństwo żeglugi
Po co, świece żarowe w silnikach o zapłonie samoczynnym?
Co to jest AdBlue?
Odpowietrzanie skrzyni korbowej silnika
Podgrzewanie i chłodzenie paliwa w silnikach Diesla
Silniki elektryczne Lynch
Czy łodziowe silniki spalinowe zostaną zastąpione przez elektryczne?
Dokąd zmierza rozwój tłokowych silników spalinowych
Szkodliwe składniki spalin
Silniki spalinowe jednostek pływających i przemysłowe, a zanieczyszczenie powietrza
Paliwa gazowe do zasilania silników spalinowych
Silniki mega jachtów
Niektóre rozwiązania napędów mega jachtów
Doładowanie mechaniczne za pomocą sprężarki Rootsa
Recyrkulacja spalin
Silniki pomocnicze Daru Młodzieży
Silniki amerykańskiej wytwórni Caterpillar w napędach mega jachtów
MAN V12-1900 do luksusowych jachtów
Nadchodzi wiosna, będzie koszenie
Mechaniczny rozrząd ostatnim bastionem w tłokowym silniku spalinowym opierającym się elektryfikacji
Wyrównoważenie tłokowych silników spalinowych na przykładzie wyrównoważenia silnika  jednocylindrowego
Najmniejszy na świecie jachtowy silnik Diesla z układem wtryskowym Common Rail
Doładowanie silników spalinowych
Na czym polega wzrost mocy w silniku doładowanym?
Chłodzenie powietrza i elementów silnika z wysokoprężnym doładowaniem
Czy napęd spalinowy wyeliminowany zostanie przez napęd elektryczny?
Na czym polega atrakcyjność silnika elektrycznego?
Jak jest zbudowana i jak działa pompa wtryskowa Diesla?
Silniki z dawnych lat zapamiętane na długo
Jakie wskaźniki najlepiej charakteryzują nowoczesność silnika spalinowego?
Ciekawa technologia
Luz zaworowy silnika spalinowego
Common Rail
Wtryskiwacze Common Rail
Zbyt słaby naciąg pasa klinowego
Proste w konstrukcji i niezawodne w eksploatacji
Poszły konie po betonie
Śruby napędowe, jako stery strumieniowe
Chowany ster strumieniowy
Liczba sterów strumieniowych na jachtach
Niebezpieczeństwo uszkodzenia steru strumieniowego
Napędy Z i S
Napęd IPS
Uszkodzenia elementów silników
Silnik MD1 Volvo Penta
Odmiany silników Volvo Penta
Siłownia
Podstawowe współczynniki do porównywania śrub napędowych
Silnik a bezpieczeństwo żeglugi
Innowacja silnikowa Vetusa
Rodzaje śrub napędowych  
Praca śruby napędowej przy ruchu wstecz
Śruby napędowe w osłonach
Zbliża się sezon żeglarski warto mieć to na uwadze
Śruby przeciwbieżne
Wały śrubowe ułożyskowane sztywno
Wały śrubowe ułożyskowane elastycznie
Wał śrubowy ułożyskowany elastycznie firmy Vetus
Śruba napędowa i wał śrubowy żaglowca
Przykład konstrukcji śruby nastawnej
Śruby napędowe z wymiennymi skrzydłami
Jakie są podstawowe różnice między silnikiem Diesla w samochodzie i w jachcie?
Maly Dieselek
Nie posmarujesz, nie popłyniesz
Co to jest HCCI?
Mokra i sucha miska olejowa - jak to należy rozumieć?
Smarowanie wodą łożysk wału śrubowego
Co to jest odprężnik?
Czy śruby napędowe mogą śpiewać?
Nieco o zasadzie działania silników elektrycznych
Przykłady silników elektrycznych stosowanych do napędów jachtów
Napędy elektryczne dla jednostek śródlądowych
Pewne refleksje nad eksploatacją i rozwojem jachtów oraz ich napędów po ustaniu pandemii Ekologiczne problemy jachtowych silników spalinowych
Czy rzeczywiście Diesel, czyli silnik z zapłonem samoczynnym jest skończony?
Za co bije" się silniki spalinowe, szczególnie silniki Diesla?

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje