Operacja Żagiel - 1972
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Nowy

Operacja Żagiel - 1972

Autor: Grażyna Murawska
Okładka: miękka
Format: 12 x 16 cm
Liczba stron: 64
Rok wydania: 1974

14,00 zł (brutto) 13,33 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Miniatury Morskie tomik 174,
Seria "SJ-2000" zeszyt numer 2 "Operacja Żagiel - 1972"

-------------------------------------------------------------

Statki o napędzie mechanicznym dawno i bezpowrotnie wyparły statki żaglowe z transportu morskiego czy pasażerskiego. Większość tych pięknych białych ptaków, która pozostała w eksploatacji została przejęta przez szkoły morskie czy stowarzyszenia żeglarskie i służą do szkolenia przyszłych kadr morskich.
Od zawsze żaglowce budziły i budzą powszechną sympatię i zainteresowanie. Gdziekolwiek się pojawią, natychmiast oblegane są przez wielbicieli, romantyków, turystów i zwykłych ciekawskich. Chyba właśnie z potrzeby zobaczenia, zwiedzenia czy zwykłego sentymentu zrodziła się idea okresowych spotkań szkolnych żaglowców.
Pierwszy wystąpił z taką inicjatywą w latach trzydziestych, poprzedniego wieku, szwedzki kapitan Arnold Schumburg - wielki znawca sztuki żeglarskiej i gorący zwolennik szkolenia marynarzy pod żaglami. Pomysł kpt. Schumburga spotkał się z dużym  zainteresowaniem w wielu krajach nadbałtyckich. Zawiązały one wkrótce Związek Północnoeuropejskich Statków Szkolnych, którego członkami zostały: Szwecja, Dania, Norwegia, Finlandia, Estonia, Niemcy i Polska. Pierwsze spotkanie uskrzydlonej flotylli Bałtyku odbyło się w maju 1938 roku w Sztokholmie. Uczestniczył w nim sławny już wówczas statek gdańskiej szkoły morskiej "Dar Pomorza" pod dowództwem Konstantego Kowalskiego.
Idea kpt. Arnold Schumbura znalazła zwolenników już w pierwszych latach po wojnie. Jej kontynuatorem stało się jednak dopiero w 1955 roku w Wielkiej Brytanii Sail Training Association (STA). W lipcu 1956 roku rozegrano pierwsze regaty na trasie Dartmouth-Tobay i mecie w Lizbonie. Od tego czasu zloty odbywają się co rok, a dla dużych żaglowców co dwa lata. Za każdym razem gospodarzem finału jest inny port i inne państwo.
Naczelnym zadaniem STA jest propagowanie szkolenia pod żaglami, nie tylko profesjonalnego, ale szkolenia ogólnie młodych ludzi. STA jest armatorem całej flotylli jachtów oraz dwóch pięknych bliźniaczych szkunerów "Sir Winstona Churchill" i "Malcolm Miller". Sail Training Association jest organizacją społeczną, a jako taka pomimo wysokich protekcji boryka się często z trudnościami finansowymi. Jednym z głównych mecenasów stowarzyszenia staje się potężny koncern produkujący znaną na świecie whisky o nazwie "Cutty Sark". Dlatego właśnie wiele wydawnictw reklamowych STA zdobi rysunek smukłej butelki z nalepką przedstawiającą  sławny kliper pod pełnymi żaglami. Tall Ships Races zostały przekształcone w 1972 roku w Cutty Sark Tall Ships Races.
Rok 1972 to również pierwszy rok gdzie miały miejsce wymiany załóg między żaglowcami z różnych krajów. Wyścig rozdzielono na etap towarzyski "Cruise in Company", podczas którego nie ścigano się. Dla Polski rok 1972 był szczególny, w regatach na trasie Solent-Skaw zwycięża nasz przepiękny żaglowiec szkolny Wyższej Szkoły Morskiej "Dar Pomorza" pod dowództwem kpt. ż.w. Kazimierza Jurkiewicza. Polska załoga w czterodniowym wyścigu wyprzedziła o niecałe pięć minut zachodnioniemiecki bark „Gorch Fock”. Wygrana ta daje Polsce organizowanie zlot w Gdyni w 1974 roku.
Więcej szczegółów o Cutty Sark Tall Ships Races 1972 roku dowiecie się z miniatury "Operacja Żagiel - 1972".

AN-2931
Autor
Grażyna Murawska
Oprawa
miękka
Format
12 x 16 cm
Liczba stron
64
Rok wydania
1974

SPIS TREŚCI:
Powrót triumfatora
Inicjatywa kpt. Schumburga
Sail Training Association
Operations Saila
Operacja Żagiel - 1972
Polskie żagle na OŻ-72
- "Dar Pomorza"
- "Zawisza Czarny"
- "Korsarz"
- "Pirat"
- "Joseph Conrad"
- "Gwarek"
- "Dar Szczecina"
- "Roztocze"
- flota jachtów harcerskich
Wielcy konkurencki
- "Gorch Fock"
- "Eagle"
- "DanmaRK"
- "Christian Radich"
- "Gloria"
Szkunery, brygi, brygantyny
Na starcie w Cowes
Start z Helsinek
Dobra robota "Daru Pomorza"
Na wschodniej trasie
Malmo - Travemunde
Kilonia - wielka parada
Operacja Żagiel - 1974

Miniatury Morskie
Seria: "SJ-2000"
Zeszyt 1. "Transatlantyckie regaty samotników 1972" Paweł Dzianisz
Zeszyt 2. "Operacja Żagiel 1972" Grażyna Murawska
Zeszyt 3. "Pojedynek z Atlantykiem" Kazimierz Wojciechowski
Zeszyt 4. "Operacja Żagiel 1974" Grażyna Murawska
Zeszyt 5. "Zewem morza dookoła świata" Zdzisław Michalski
Zeszyt 6. "Z pokładu Poloneza" Krzysztof Baranowski
Zeszyt 7. "Dar Pomorza" Andrzej Perepeczko
Zeszyt 8. "Marią do Peru" Wojciech Jacobsen
Zeszyt 9. "Barnim nie zawiódł" Jerzy Rakowicz
Zeszyt 10. "Szalupą przez Atlantyk" Jacek Pałkiweicz
Zeszyt 11. "Puchar Ameryki 1850-1977" Julian Czerwiński
Zeszyt 12. "Operacja Żagiel 1976" Jan Frąckowiak
Zeszyt 13. "Gedanią od Arktyki do Antarktyki" Wojciech Wierzbicki

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje