Sternik motorowodny
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Sternik motorowodny

Autor: Andrzej Ostrowski
Okładka: twarda
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 255
Rok wydania: 2020
Wydanie: IX
ISBN: 978-83-7020-797-7

80,00 zł (brutto) 76,19 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Podręcznik zawiera zbiór wiadomości wymaganych do zdania egzaminu na stopień sternika motorowodnego, zarówno elementy teorii, jak i porady praktyczne niezbędne do bezpiecznego, odpowiedzialnego, dającego satysfakcję pływania jachtami motorowymi. Mogą z niego skorzystać także osoby już posiadające patent, uzupełniając swą wiedzę i konfrontując ją z już posiadaną.

Książka ta, bogato ilustrowana i zawierająca najnowsze przepisy, może przydać się wszystkim tym, którzy zasiądą za sterami jachtu motorowego, na jeziorach, rzekach, kanałach oraz na akwenach treningowych Morza Bałtyckiego.

W przystępny sposób omawia:
- typy jachtów motorowych (jachty ze sztywnym kadłubem, RIB-y, skutery wodne, jetboaty, pontony i poduszkowce), ich zalety i wady, sposoby użytkowania i konserwacji,
- silniki wszystkich wiodących w świecie marek, ze szczególnym uwzględnieniem ich najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych,
- przygotowanie jachtów motorowych do pływania,
- manewrowanie jachtem motorowym,
- profilaktykę i sposoby udzielania pomocy oraz umiejętność planowania trasy, określania pozycji, czy przewidywania pogody,
- sygnalizację i zasady ruchu żeglugowego oraz uregulowania prawne, umożliwiające bezpieczne pływanie jednostek korzystających z śródlądowych i morskich dróg wodnych.

Czytelnicy nowego, dziewiątego wydanie książki "Sternik motorowodny" mogą skorzystać z aplikacji multimedialnej dostepnej na urządzenia mobilne i na komputery stacjonarne (link QR zamieszczony jest w książce).
W aplikacji znajdziemy przykładowe prezentacje, bazę pytań sprawdzających, próbny egzamin oraz wybrane animacje manewrów łodzią motorową.

C2-850
978-83-7020-797-7
Autor
Andrzej Ostrowski
Oprawa
twarda
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
255
Rok wydania
2020
ISBN
978-83-7020-797-7
Wydanie
IX

Od autora
1. Wiadomości ogólne
  1.1. Krótka charakterystyka sportów motorowodnych
  1.2. Patent sternika motorowodnego i warunki jego uzyskania
    Egzamin 
    Patent
2. Drogi wodne w Polsce
  2.1. Rodzaje dróg wodnych
    Śródlądowe drogi wodne
    Wody morskie
  2.2. Oznakowanie dróg wodnych
    Oznakowanie śródlądowych dróg wodnych
    Oznakowanie morskich wód przybrzeżnych
  2.3. Zabezpieczenie dróg wodnych
    Zabezpieczenie śródlądowych dróg wodnych
    Zabezpieczenie morskich wód przybrzeżnych
3. Jachty motorowe
  3.1. Rodzaje jachtów motorowych
    Jachty ze sztywnym kadłubem
    Jachty ze sztywnym dnem i miękkimi burtami – RIB
    Skutery wodne
    Jetboat
    Pontony i poduszkowce
    Barki
4. Silniki jachtów motorowych
  4.1. Mechanizmy i układy silników
  4.2. Układ przeniesienia napędu
    Przekładnie
  4.3. Pędniki
    Śruby napędowe
    Dysze strugowodne
4.4. Podział silników ze względu na sposób i źródło zasilania
    Silniki dwusuwowe z gaźnikiem
    Silniki dwusuwowe z bezpośrednim wtryskiem
    Silniki czterosuwowe
    Silniki wysokoprężne
    Silniki elektryczne
4.5. Podział silników ze względu na sposób montażu na jednostce pływającej
    Silniki zaburtowe
    Silniki stacjonarne
4.6. Obsługa i eksploatacja silnika zaburtowego
    Instalowanie silnika
    Tankowanie paliwa
    Eksploatacja silnika
    Pływanie z częściowo podniesionym silnikiem po płytkiej wodzie
    Dolewanie lub wymiana oleju
    Zdejmowanie i zakładanie śruby napędowej
    Przeglądy i konserwacja silnika
    Objawy awarii i usterek silnika
5. Przygotowanie jachtu do pływania
  5.1. Ogólne wymogi stawiane jachtom motorowym
  5.2. Przygotowanie jachtu do pływania po śródlądowych drogach wodnych
    Wyposażenie jachtu
    Przegląd techniczny
    Rejestracja
  5.3. Przygotowanie jachtu do pływania w obrębie portów i po morskich wodach w pasie do 2 Mm
    Wyposażenie jachtu
    Inspekcje i dokumenty bezpieczeństwa jachtu
    Rejestracja
6. Manewrowanie jachtem motorowym
  6.1. Czynności załogi przed wypłynięciem
    Przygotowanie jachtu motorowego do wypłynięcia
    Zapoznanie załogi z czynnościami ratowniczymi w przypadku wystąpienia zagrożeń i wypadków
  6.2. Manewry w porcie
    Czynności załogi przy manewrach
    Odejścia od nabrzeża
    Dojścia do nabrzeża
    Kotwiczenie
    Cumowanie do boi
    Klarowanie jachtu motorowego po dopłynięciu
  6.3. Manewry na otwartym akwenie
    Pływanie na wprost, zakręty, nawroty, cyrkulacje
    Wyprzedzanie
    Mijanie
    Przecinanie kursu
    Zawracanie
  6.4. Pływanie skuterem wodnym
    Sprawdzenie stanu technicznego przed wypłynięciem
    Zasady bezpiecznego pływania skuterem wodnym
7. Pływanie po otwartych i ograniczonych akwenach
  7.1. Pływanie po otwartych akwenach
    Pływanie po jeziorach i zalewach
    Pływanie w obrębie portów i po morskich wodach przybrzeżnych w pasie do 2 Mm
  7.2. Pływanie po ograniczonych akwenach
    Pływanie po rzekach
    Pływanie po kanałach
   Przepływanie przez śluzy
   Przepływanie pod mostami
8. Nawigacja
  8.1. Nawigacja z wykorzystaniem publikacji turystycznych
  8.2. Nawigacja terestryczna i zliczeniowa
    Korzystanie z kompasu
    Korzystanie z map morskich
    Korzystanie ze zidentyfikowanych obiektów
    Wyznaczanie pozycji jachtu poprzez namiary i zliczenia
  8.3. Nawigacja satelitarna i elektroniczna
    Korzystanie z GPS
    Korzystanie z radaru
    Korzystanie z echosondy
    Korzystanie z internetu
   Korzystanie ze zintegrowanych systemów nawigacyjnych
9. Ratownictwo
  9.1. Działania profilaktyczne
    Działania profilaktyczne organów administracyjnych
    Działania profilaktyczne prowadzącego jacht motorowy
    Działania profilaktyczne członków załogi
    Wyposażenie jachtu motorowego w sprzęt ratunkowy
    Apteczka jachtowa
  9.2. Ratowanie ludzi
    Zapoznanie z sygnałami wzywania pomocy i z procedurami alarmowymi
    Alarm „człowiek za burtą”
    Sposoby udzielania pierwszej pomocy
  9.3. Ratowanie sprzętu
    Postępowanie w przypadku awarii własnego jachtu motorowego
    Postępowanie po wywróceniu lub zalaniu jachtu motorowego
    Holowanie uszkodzonego jachtu
    Postępowanie w przypadku pożaru na jachcie
    Postępowanie w przypadku konieczności opuszczenia jachtu
10. Meteorologia
  10.1. Czynniki kształtujące pogodę
    Ciśnienie atmosferyczne
    Wiatr
    Temperatura i wilgotność powietrza
    Widzialność
    Opady atmosferyczne
    Chmury
  10.2. Ocena i prognozowanie pogody
    Objawy dobrej pogody
    Objawy poprawy pogody
    Objawy pogorszenia pogody
    Objawy złej pogody
  10.3. Informacje o pogodzie z mediów
    Prasa, radio, telewizja, telefonia komórkowa
    Zaawansowane systemy radiowe
    Internet
11. Ochrona środowiska i etykieta żeglarska
  11.1. Ustawy i dyrektywy związane z ochroną środowiska
  11.2. Unormowania prawne obowiązujące żeglarzy w zakresie ochrony środowiska
  11.3. Unormowania prawne dotyczące sprzedaży silników spalinowych i farb z zawartością biocydów
  11.4. Etykieta żeglarska
    Etykieta żeglarska związana z ochroną środowiska
    Etykieta żeglarska związana z zachowaniem się załogi
12. Sygnalizacja statków i zasady ruchu żeglugowego
  12.1. Przepisy ruchu żeglugowego na śródlądowych drogach wodnych
    Sygnalizacja wzrokowa statków
    Sygnalizacja dźwiękowa statków
    Przepisy ruchu żeglugowego na wodach śródlądowych
    Przepisy ruchu żeglugowego na podstawie przepisów lokalnych
  12.2. Przepisy ruchu żeglugowego na wodach morskich
    Sygnalizacja wzrokowa statków
    Sygnalizacja dźwiękowa statków
    Przepisy ruchu żeglugowego na wodach morskich
13. Akty prawne regulujące uprawianie sportów motorowodnych
  13.1. Akty prawne regulujące ogólne warunki uprawiania sportów motorowodnych
  13.2. Akty prawne regulujące uprawianie sportów motorowodnych na śródlądowych drogach wodnych
  13.3. Akty prawne regulujące uprawianie sportów motorowodnych w strefie do 2 Mm po Morzu Bałtyckim
  13.4. Ubezpieczenia jachtów
    Ogólne warunki kompleksowego ubezpieczenia jachtów śródlądowych
    Ogólne warunki kompleksowego ubezpieczenia jachtów morskich
Bibliografia

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje