Niezwykle wstrząsająca, prawdziwa historia walki o przetrwanie jednej z wczesnych ekspedycji polarnych, której losy bardzo się skomplikowały, gdy w 1897 roku lód uwięził statek Belgica wraz z załogą na całą antarktyczną, pozbawioną słońca zimę. Czerpiąc z dzienników i pamiętników członków wyprawy oraz korzystając z dostępu do dziennika pokładowego Belgiki, autor stworzył fascynującą opowieść o ludziach zmuszonych poznać swoje granice, tak wyjątkową, że nawet dziś NASA posiłkuje się nią, prowadząc badania nad wpływem izolacji na uczestników przyszłych misji na Marsa. "Obłęd na krańcu świata" to w równej mierze marynistyczny thriller, jak i gotycki horror, zapewniający niezapomnianą podróż w otchłań grozy.
Belgijską wyprawę uznaje się za jeden z kamieni milowych w historii ekspedycji antarktycznych. To na jej pokładzie po raz pierwszy człowiek przetrwał antarktyczną zimę wraz z towarzyszącą jej nocą polarną. Zgromadzone podczas rejsu materiały, wydane zostały w 10-tomowym dziele „Ekspedition Antarctique Belge – Resultatus Voyage du s/y Belgica en 1897-1898-1899 sous le Commandant A. de Gerlache de Gomery”.
Wśród członków ekspedycji znaleźli się:
1) Adrien de Gerlache (1866-1934): Belg – organizator, fundator i komendant wyprawy
2) Georges Lecointe (1869-1929): Belg – kapitan, zastępca komendanta wyprawy, hydrograf
3) Roald Amundsen (1872-1928): Norweg – starszy oficer;
4) Frederick Albert Cook (1865-1940): Amerykanin – chirurg, antropolog, fotografik
5) Henryk Arctowski (1871-1958): Polak – geolog, oceanograf i meteorolog
6) Emile Danco (1869-1898): Belg – prowadził badania i obserwacje geofizyczne; zmarł podczas zimowania
7) Emil Racoviţă (1868-1947): Rumun – biolog (zoolog i botanik) i speleolog
8) Antoni Bolesław Dobrowolski (1872-1954): Polak – asystent meteorologa
9) Jules Melaerts (1876-?): Belg – trzeci oficer
10) Henri Somers (1863-?): Belg – pierwszy mechanik
11) Max Van Rysselberghe (1878-?): Belg – mechanik
12) Louis Michotte (1868-1926): Belg – kucharz
13) Adam Tollefsen (1866-?): Norweg – marynarz
14) Ludvig-Hjalmar Johansen (1872-?): Norweg – marynarz
15) Engelbret Knudsen (1876-1900): Norweg – marynarz
16) Gustave-Gaston Dufour (1876-1940): Belg – marynarz
17) Jean Van Mirlo (1877-1964): Belg – marynarz
18) Carl August Wiencke (1877-1898): Norweg – marynarz, został zmyty z pokładu podczas drogi w kierunku Antarktyki i utonął;
19) Johan Koren (1877-1919): Norweg – marynarz, asystent zoologa
- Autor
- Julian Sancton
- Oprawa
- miękka
- Tłumaczenie
- Miłosz Urban
- Format
- 13,5 x 20,5 cm
- Liczba stron
- 448
- Rok wydania
- 2022
- ISBN
- 978-83-8008-942-6
SŁOWO OD TŁUMACZA
PROLOG
CZĘŚĆ I
Rozdział 1 A DLACZEGO NIE BELGIA?
Rozdział 2 ZŁOTO I DIAMENTY
Rozdział 3 UKŁONY DLA NEPTUNA
Rozdział 4 DECYDUJĄCE CHWILE
Rozdział 5 POKONANI PRZED BITWĄ
Rozdział 6 OFIARA
Rozdział 7 NIEZBADANE ZIEMIE
Rozdział 8 NA POŁUDNIE!
CZĘŚĆ II
Rozdział 9 W OKOWACH LODU
Rozdział 10 OSTATNI ZACHÓD SŁOŃCA
Rozdział 11 POGRZEB NAJDALEJ NA POŁUDNIE
Rozdział 12 PARADA OBŁĄKAŃCÓW
Rozdział 13 ZAKON PINGWINA
Rozdział 14 OBŁĘD
Rozdział 15 CIEMNOŚĆ PRZY SŁOŃCU
Rozdział 16 CZŁOWIEK PRZECIWKO LODOWI
Rozdział 17 OSTATNI WYSIŁEK
Rozdział 18 OBCA TWARZ W LUSTRZE
PO BELGICE
OD AUTORA
PODZIĘKOWANIA
WYBRANA BIBLIOGRAFIA
INFORMACJA O ZRÓDŁACH
INDEKS
O AUTORZE

Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.