Do rąk Czytelników oddaję drugą część Wypadków jachtów morskich. W tym wydaniu, podobnie jak w części pierwszej, przedstawiając fakty, korzystam z oficjalnych raportów instytucji z różnych krajów. Wśród nich są między innymi materiały polskiej Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich, brytyjskiego Marine Accident Investigation Branch, irlandzkiego Marine Casualty Investigation Board i niemieckiego Bundesstelle fur Seeunfalluntersuchung.
Każda z opisywanych w książce historii jest wyjątkowa. Staram się wybierać te wypadki, które pozwolą Czytelnikom na zrozumienie przyczyn błędów prowadzących do katastrofy. Analiza zdarzeń pokazuje, że często najsłabszym ogniwem na morzu jest człowiek i zawodzą podejmowane przez niego decyzje. Wśród tych ostatnich przeważają próby pójścia na kompromis z dobrą praktyką morską wynikające z lekceważenia zasad, niewiary w realność niebezpieczeństwa czy też nadmiernej pewności siebie dowódców. W pozostałych przypadkach scenariusz pisze morze.
Młodzi dowódcy, czytając opisy wypadków morskich, pragną dowiedzieć się, czego nie robić. Starsi stażem żeglarze przekuwają tę wiedzę w zasady postępowania, które na morzu stanowią podwaliny bezpieczeństwa. Pomimo doświadczenia każdy kapitan popełnia błędy. Każdy bez wyjątku. Czasem okoliczności je tuszują, ale są sytuacje, kiedy morze nie wybacza. Jest to partner wymagający, którego nie wolno lekceważyć.
kpt. Małgorzata Czarnomska
Druga część Wypadków jachtów morskich zawiera interesującą i pouczającą analizę wypadków
24 jachtów różnych bander. Obiektywny i rzeczowy, a jednocześnie ciekawie przedstawiony opis zdarzeń jest niezwykle wartościowy ze względów szkoleniowych i profilaktycznych.
kpt. Bogdan Sobiło
Pozycja wartościowa i ładnie napisana. Zawiera rzetelne opisy zdarzeń. Płynie z nich nauka, że honorowanie zasad dobrej praktyki morskiej jest najpewniejszym sposobem unikania niechcianych zdarzeń na morzu.
kpt. Waldemar Rzeźnicki
- Autor
- Małgorzata Czarnomska
- Oprawa
- miękka
- Format
- 15 x 21 cm
- Liczba stron
- 207
- Rok wydania
- 2022
- ISBN
- 978-83-66846-20-3
Wstęp
1. Carrie of Camaret
2. Desdemona
3. Debonair
4. Lilla W
5. Deern
6. Megawat
7. Astrid
8. Mateńka
9. Loa Zour
10. Special One
11. Andrea
12. Alf
13. Inis Mil
14. Taube
15. Stomil
16. STS Picton Castle
17. Gmina Police Sharki
18. Atua
19. Zjawa IV
20. Medi Mode
21. Cheeki Rafiki
22. Dunlin
23. Rodło
24. Platino
Wykaz skrótów i terminów
Wypadki jachtów morskich. Opis i analiza przyczyn zdarzeń. (część pierwsza)
Wypadki jachtów morskich 2. Opis i analiza przyczyn zdarzeń. (część druga)
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.