Zabójcze rzemiosło. Historia wojny podwodnej
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Zabójcze rzemiosło. Historia wojny podwodnej

Autor: Iain Ballantyne
Tłumaczenie: Tomasz Fiedorek
Okładka: twarda z obwolutą
Format: 16 x 23,5 cm
Liczba stron: 904
Rok wydania: 2021
Wydanie: I
ISBN: 978-83-8062-532-7

99,00 zł (brutto) 94,29 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Uwaga - uszkodzona obwoluta okładki

W 1901 roku wielu admirałów z pogardą oceniało okręty podwodne jako bezużyteczne. Dziś ich posiadanie jest wyznacznikiem militarnej potęgi. Uzbrojone w broń nuklearną mogą nieść śmierć milionom ludzi, wzniecić globalne zniszczenie, stanowią potężny środek odstraszania.
"Zabójcze rzemiosło" to fascynująca opowieść o tym, jak niezdarny pojazd zmienił się w śmiertelnie niebezpieczny okręt, jedną z najbardziej skomplikowanych, najdroższych i przerażających broni.
Tę ekscytującą historię wypełnia plejada barwnych postaci: wizjonerów i szalonych konstruktorów, jak choćby pewien Amerykanin, który wymyślał łodzie nurkujące, żeby wykorzystać je do ataku na Brytyjczyków, a następnie zmienił strony i próbował pomóc Royal Navy w pokonaniu Napoleona, oraz były mnich, który stworzył łodzie pływające w zanurzeniu, aby za ich pomocą wesprzeć walkę o wyzwolenie Irlandii.
Czytelnik zostaje rzucony w wir heroicznych bitew konwojowych toczonych podczas dwóch wojen światowych, poznaje wysiłki Brytyjczyków usiłujących przejąć z niemieckich U-bootów materiały pozwalające złamać szyfr Enigmy, dowiaduje się o codziennym życiu na pokładach „szarych wilków” Kriegsmarine, o tym, jak amerykańskie okręty podwodne pomogły rzucić na kolana Japonię, oraz o atakach brytyjskich miniaturowych okrętów podwodnych na Tirpitza. Przeczyta tu również o incydentach w głębi oceanów, gdy zimna wojna zmieniała się w gorącą, oraz o zatopieniu argentyńskiego pancernika Belgrano w czasie wojny falklandzkiej. Pozna też spojrzenie autora na odrodzenie okrętu podwodnego jako narzędzia politycznego i militarnego oraz na groźbę zagłady nuklearnej, jaka wiąże się ze stosowaniem tej broni.

Autor prezentując użycie broni podwodnej i powody jej zastosowania, jest równie stanowczy w swoich osądach dla każdej ze stron. Te wyważone oceny w połączeniu z wciągającym stylem i widoczną miłością do tematu sprawiają, że otrzymujemy fascynującą lekturę. Iain Ballantyne napisał prawdziwy hołd dla myśliwych i zwierzyny, także dla tych, którzy pozostaną na wiecznym patrolu.
– Matthew Bone, ‘Boney Abroad’ blog.

Wspaniale opowiedziana historia - nie tylko da tych, którzy chcą zapuścić się do królestwa Neptuna, ale także zajmujących się historią i polityką oraz każdego, kogo fascynują wysiłki marzycieli i wynalazców na przestrzeni dziejów.
- Julian Stockwin.

Książka potwierdza pozycję Ballantyne’a jako czołowego marynisty. Doskonała encyklopedyczna historia wojny podwodnej, mistrzowskie opracowanie godne najszczerszego polecenia.
- Captain John Roberts RN MBE

Ballantyne napisał doskonałą książkę prezentującą emocjonujące i nieznane historie opowiedziane przez brytyjskich podwodniaków, którzy odbywali służbę w czasie zimnej wojny (…) bez wątpienia jedna z najbardziej porywających opowieści dotyczących okrętów podwodnych.
- Cem Devrim Yaylali, „Warships International Fleet Review”

Książka to strzał w dziesiątkę! Służyłem 32 lata w RN, z czego 25 lat na okrętach podwodnych. Autor jest zadziwiająco dobrze poinformowany – czasem zbliża się do granicy wyjawienia ściśle tajnych danych.
- Ian J. Atkinson

G3-2759
Nowy
978-83-8062-532-7
Autor
Iain Ballantyne
Oprawa
twarda z obwolutą
Tłumaczenie
Tomasz Fiedorek
Format
16 x 23,5 cm
Liczba stron
904
Rok wydania
2021
ISBN
978-83-8062-532-7
Wydanie
I
Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.