Marine reciprocating internal combustion engines. Construction and working principles
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Marine reciprocating internal combustion engines. Construction and working principles

Autorzy: Stanisław Ciesielski, Tomasz Lus
Okładka: miękka
Format: 17 x 24,5 cm
Liczba stron: 279
Język: angielski
Rok wydania: 2021
ISBN: 978-83-953887-4-3

60,00 zł (brutto) 57,14 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Publikacja jest tłumaczeniem na język angielski książki "Okrętowe tłokowe silniki spalinowe. Budowa i zasady działania" (2009). Stanowi ona kontynuację zagadnień przedstawionych w podręczniku "Okrętowe tłokowe silniki spalinowe. Procesy wewnętrzne." W książce "Okrętowe tłokowe silniki spalinowe. Budowa i zasady działania" szczególną uwagę poświęcono spalinowym silnikom tłokowym instalowanym na okrętach wojennych, czyli szybko- i średnioobrotowym dieslom. W niektórych jednak przypadkach konieczne było rozszerzenie treści o zagadnienia dotyczące wolnoobrotowych silników dwusuwowych.
W podręczniku omówiono m.in. budowę kadłubów, tulei, głowic oraz układów korbowo-tłokowych i rozrządu zaworowego silników okrętowych. Zaprezentowano budowę i zasadę działania układów paliwowych, regulacji prędkości obrotowej, rozruchu i nawrotu, doładowania, chłodzenia i smarowania silników.

J3-3059
Nowy
978-83-953887-4-3
Oprawa
miękka
Format
17 x 24,5 cm
Liczba stron
279
Autorzy
Stanisław Ciesielski, Tomasz Lus
Rok wydania
2021
ISBN
978-83-953887-4-3
Język
angielski

LIST OF MAIN SYMBOLS
LIST OF MAIN ABBREVIATIONS
PREFACE

1. DESIGN CHARACTERISTICS OF MARINE RECIPROCATING COMBUSTION ENGINES
  1.1. General remarks
  1.2. General principles of engine design
 
2. ENGINE BLOCKS
  2.1. Construction of blocks
  2.2. High speed and medium speed engine blocks
  2.3. Cylinder blocks
  2.4. Engine bedplates
  2.5. Components fixing the engine to its foundation

3. CYLINDER LINERS
 
4. CYLINDER HEADS
 
5. AIR INLET AND GAS EXHAUST SYSTEMS
  5.1. Air inlet system pipelines
  5.2. Exhaust gas system pipelines
  5.3. Noise silencers
 
6. ELEMENTS OF PISTON AND CRANK SYSTEMS
  6.1. Piston assembly
  6.2. Construction of pistons
  6.3. Piston rings
  6.4. Piston pins
  6.5. Piston rods and cross-head stubs
  6.6. Connecting rods
  6.7. Crankshafts
  6.8. Main bearings and crank bearings
  6.9. Bearing alloys
 
7. ADDITIONAL ELEMENTS OF CRANK SYSTEMS
  7.1. Flywheels
  7.2. Counterweights
  7.3. Vibration dampers and suppressors
 
8. TIMING GEAR SYSTEMS
  8.1. Camshafts
  8.2. Tappets
  8.3. Tappet push rods
  8.4. Valve rockers
  8.5. Valves

9. ROTATIONAL SPEED CONTROL SYSTEMS
 9.1. Single- and dual-range governors
  9.2. Characteristic indicators of rotational governors
  9.3. Direct operation multi-range speed governors
  9.4. Indirect operation multi-range speed governors
  9.5. Electronic digital speed governors
  9.6. Safety controllers

10. SUPERCHARGING SYSTEMS
  10.1. Air volumetric compressors
  10.2. Dynamic air compressors
  10.3. Mechanical supercharging
  10.4. Supercharging with a turbocharger
  10.5. Supercharging air coolers
  10.6. Supercharging of two-stroke engines
  10.7. Twin and sequential supercharging systems

11. FUEL SYSTEMS
  11.1. Construction of fuel systems
  11.2. Feed pumps
  11.3. Fuel filters
  11.4. Injection pumps
  11.5. Plunger controlled injection pumps
  11.6. Valve controlled injection pumps
  11.7. Fuel injectors
  11.8. Auxiliary equipment of the injection system
  11.9. Unit pump injectors
  11.10. Adjustment of injection system components
  11.11. Electronic control of fuel injection
 
12. STARTING SYSTEMS
  12.1. Design of starting systems
  12.2. Electric starting system
  12.3. Pneumatic starting system
  12.4. Engine starting assisting equipment
 
13. REVERSING SYSTEMS
  13.1. Reversing engines
  13.2. Reversing gears
  13.3. Controllable pitch propellers

14. COOLING SYSTEMS
  14.1. Design of cooling systems
  14.2. Components of cooling systems
 
15. LUBRICATION SYSTEMS
  15.1. Design of lubrication systems
  15.2. Lubrication system components
 
BIBLIOGRAPHY

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.