Nowoczesne systemy GMDSS
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Nowoczesne systemy GMDSS

Autor: Jerzy Czajkowski
Okładka: miękka
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 212
Rok wydania: 2015
ISBN: 978-83-7421-261-8

50,00 zł (brutto) 47,62 zł (netto)
Brutto
check w magazynie
I4-1497
Nowy
978-83-7421-261-8
Autor
Jerzy Czajkowski
Oprawa
miękka
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
212
Rok wydania
2015
ISBN
978-83-7421-261-8

WPROWADZENIE
Rodział 1. MODYFIKACJE SYSTEMÓW BĘDĄCYCH CZĘŚCIĄ SKŁADOWĄ GMDSS - WIADOMOŚCI OGÓLNE
1.1. System radiotelegrafii NBDP (Narrow Band Direct Printing)
1.2. System COSPAS - SARSAT
1.3. System transmisji morskich informacji bezpieczeństwa MSI
1.4. Satelitarny system radiokomunikacyjny INMARSAT
Rodział 2. SYSTEMY ZWIĘKSZAJĄCE BEZPIECZEŃSTWO ŻEGLUBI NIEBĘDĄCE SKŁADOWYMI GMDSS
2.1. System dalekkosiężnej identyfikacji i śledzenia statków (LRIT)
2.2. E-nawigacja
2.3. Alarmowy system ochrony statku SSAS (Ship Security Alert System)
2.4. System automatycznej indentyfikacji statków AIS (Automatic Identyfication System)
Rodział 3. OGÓLNY OPIS SYSTEMU GMDSS
3.1. Podstawowe założenia
3.2. Podsystemy składowe
3.3. Wyposażenie techniczne
3.4. Funkcje spełniane przez sytem GMDSS
Rodział 4. WYMAGANIA TECHNICZNE DOTYCZĄCE WYPOSAŻENIA STATKÓW W URZĄDZENIA GMDSS
4.1. Wymagania ogólne dotyczące wszystkich statków w systemie GMDSS
4.2. Statki uprawiające żeglugę na obszarze akwenu A1
4.3. Statki uprawiające żeglugę na obszarze obejmującym akweny A1 i A2
4.4. Statki uprawiające żeglugę w obszarze obejmującym akweny A1, A2 i A3
4.5. Statki uprawiające żeglugę nieograniczoną (na wszystkich akwenach)
4.6. Urządzenia radiowe dla środków ratunkowych
Rodział 5. ZASADY DZIAŁANIA MORSKIEGO SYSTEMU AUTOMATYCZNEJ RADIOTELEGRAFII DALEKOPISOWEJ ARQ I FEC
5.1. Wprowadzenie
5.2. Ogólna zasada pracy systemu
5.2.1. Kolektywny FEC (Forward Error Correction)
5.2.2. Selektywny FEC (SFEC)
5.2.3. System ARQ (Automatic Request for Repetition)
Rodział 6. CYFROWE SELEKTYWNE WYWOŁANIE
6.1. Założenia ogólne
6.2. Format techniczny sekwencji wywoławczej
6.2.1. Format ogólny
6.2.2. Sekwencja fazująca
6.2.3. Specyfikator formatu
6.2.4. Adres
6.2.5. Kategoria
6.2.6. Samoidentyfikacja
6.2.7. Blok wiadomości
6.2.8. Koniec sekwencj wywoławczej
6.2.9. Znak detekcji błędów
6.3. Ogólne procedury operacyjne
6.3.1. Wprowadzenie
6.3.2. Procedury wywołań w niebezpieczeństwie
6.3.3. Procedury wywołań typu "pilność" i "bezpieczeństwo"
6.3.4. Procedury operacyjne dla wywołań innych niż wywołania bezpieczeństwa i w niebezpieczeństwie
6.4. Charakterystyka urządzeń cyfrowego selektywnego wywołania
6.4.1. Urządzenia pracujące w paśmie VHF
6.4.2. Urządzenia pracujące w paśmie MF/HF
6.4.3. Klasyfikacja aparatury cyfrowego selektywnego wywołania
6.5. Szczegółowe procedury operacyjne DSC w pasmach MF i VHF
6.5.1. Korespondencja w niebezpieczeństwie
6.5.2. Korespondencja "pilności"
6.5.3. Korespondencja bezpieczeństwa
6.5.4. Korespondencja publiczna
6.5.5. Testowanie aparatury DSC
6.6. Szczegółowe procedury operacyjne DSC w paśmie krótkofalowym
6.6.1. Korespondencja w niebezpieczeństwie
6.6.2. Korespondencja "pilności"
6.6.3. Korespondencja bezpieczeństwa
6.6.4. Korespondencja publiczna w paśmie HF
6.7. Problem generowania fałszywych sygnałów alarmowych
Rodział 7. INMARSAT
7.1. Stan aktualny systemu INMARSAT
7.1.1. Segment kosmiczny
7.2. Standard cyfrowy INMARSAT-B
7.2.1. Charakterystyka techniczna systemu
7.2.2. Usługi komunikacyjne
7.2.3. Kontrola dostepu i sygnalizacja
7.3. INMARSAT-C
7.3.1. Opis ogólny
7.3.2. Założenia techniczno-systemowe
7.3.3. Kanały sygnalizacji
7.3.4. Kanały robocze
7.4. INMARSAT Fleet F77 i F55
7.4.1. Organizacja systemu INMARSAT
7.4.2. Oferowane serwisy (usługi) w systemie Fleet F77/F55
7.4.3. Aplikacje Fleet 77/55
7.5. Możliwość realizacji usług telekomunikacyjnych w morskim systemie INMARSAT Fleet77
7.5.1. Rejon pokrycia satelitarnego
7.5.2. Techniki przesyłania danych w INMARSAT Fleet77
7.5.3. Wybrane usługi telekomunikacyjne w systemie Fleet77
7.6. INMARSAT FleetBroadband
Rozdział 8. SATELITARNY SYSTEM COSPAS-SARSAT DO LOKALIZACJI ROZBITKÓW
8.1. Założenia systemowe i opis ogólny
8.2. Główne podsystemy składowe
Rodział 9. SYSTEMY TRANSMISJI INFORMACJI DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA ŻEGLUGI
9.1. Wprowadzenie
9.2. Światowy System Ostrzeżeń Nawigacyjnych WWNWS
9.3. NAVTEX
9.4. System rozszerzonych wywoływań grupowych EGC
Rozdział 10. TRANSPONDERY RADAROWE
10.1. Wiadomości ogólne
10.2. Zasada działania
10.3. Wnioski
Rodział 11. SYSTEM DALEKOSIĘŻNEJ IDENTYFIKACJI I ŚLEDZENIA STATKÓW
11.1. Ogólna koncepcja systemu
11.2. Struktura i zasada działania systemu LRIT
11.3. Charakterystyka funkcjonalnych składowych LRIT
Rozdział 12. ALARMOWY SYSTEM OCHRONY STATKÓW
12.1. Wymagania
12.2. System SSAS w praktyce
Rozdział 13. PLAN GŁÓWNY W SYSTEMIE GMDSS
Rozdział 14. TECHNICZNA CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU AUTOMATYCZNEJ IDENTYFIKACJI STATKÓW AIS
BIBLIOGRAFIA

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.