Przewozy morskie
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Przewozy morskie

Autorzy: Tadeusz Misorz, Marek Czerniak
Okładka: miękka
Format: 17x 24 cm
Liczba stron: 282
Rok wydania: 2022
ISBN: 978-83-7421-415-5

48,00 zł (brutto) 45,71 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Skrypt przeznaczony jest dla studentów Wydziału Nawigacyjnego specjalności Transport morski. Materiały w nim zawarte dotyczą zagadnienia transportu morskiego w zakresie programu III roku studiów. Przedmiotem wykładów jest zapoznanie studentów z problemami związanymi z przygotowaniem statku do przyjęcia ładunku oraz opieką nad nim w trakcie podróży morskiej. Omówiono tu różnego rodzaju ładunki spotykane w transporcie morskim oraz jednostki do ich przewozu. W zarysie przedstawiono zagrożenia, wynikające z przewozu ładunków, oraz związane z nimi przepisy, nakazujące sposób mocowania lub też segregacji różnych typów ładunków ze względu na ich właściwości fizyczne czy chemiczne. Podjęta przez autorów problematyka jest rzadko spotykaną w polskim piśmiennictwie naukowym próbą kompleksowej wypowiedzi w w/w temacie.

I3-3199
978-83-7421-415-5
Oprawa
miękka
Format
17x 24 cm
Liczba stron
282
Autorzy
Tadeusz Misorz, Marek Czerniak
Rok wydania
2022
ISBN
978-83-7421-415-5

WYKAZ NIEKTÓRYCH SKRÓTÓW STOSOWANYCH W TEKŚCIE
WSTĘP
1. KONWENCJE I KODEKSY MIĘDZYNARODOWE. PRZEPISY OBOWIĄZUJĄCE W TRANSPORCIE MORSKIM
   1.1. Międzynarodowa konwencja o bezpieczeństwie życia na morzu 1974 (SOLAS 1974)
   1.2. Międzynarodowa konwencja o pomierzaniu pojemności statków z 1969 r.
   1.3. Międzynarodowa konwencja o liniach ładunkowych z 1966 r. (Konwencja LL 1966)
   1.4. Międzynarodowa konwencja o bezpiecznych kontenerach z 1972 r. (CSC)
   1.5. Kodeks bezpiecznego postępowania przy rozmieszczaniu i mocowaniu ładunku z 1996 r. (CSS) 1.6. Międzynarodowy morski kodeks ładunków niebezpiecznych (IMDG)
   1.7. Kodeks bezpiecznego postępowania na statkach przewożących pokładowe ładunki drewna 2011
   1.8. Międzynarodowy kodeks stateczności w stanie nieuszkodzonym 2008
   1.9. Międzynarodowa konwencja o kontroli i zarządzaniu wodami balastowymi i osadami na statku (BWM 2004)
   1.10. Międzynarodowy kodeks dla przewozu morzem suchych ładunków masowych (IMSBC)
   1.11. Kodeks bezpiecznego przewozu masowych ładunków ziarna luzem (GC)
   1.12. Kodeksy dotyczące przewozu płynnych chemikaliów luzem (IBC i BCH)
   1.13. Międzynarodowy kodeks budowy i wyposażenia statków przewożących skroplone gazy luzem (Kodeks IGC)
2. ŁADUNKI NIEBEZPIECZNE
   2.1. Kodeks IMDG
   2.2. Podział materiałów niebezpiecznych
   2.3. Opakowania i oznakowanie
   2.4. Segregacja ładunków niebezpiecznych
   2.5. Procedury w nagłych wypadkach – EmS i MFAG
3. WYMAGANIA KONWENCJI MARPOL DOTYCZĄCE PRZEWOZU ŁADUNKÓW
4. OPIEKA NAD ŁADUNKIEM
   4.1. Przygotowanie ładowni na przyjęcie ładunku
   4.2. Materiał sztauerski
   4.3. Mikroklimat ładowni. Zasady wentylacji
   4.4. Szkody ładunkowe
5. ŁADUNKI DROBNICOWE I ICH PRZEWÓZ
   5.1. Charakterystyka drobnicowca
   5.2. Stosowane jednostki miar i wag
   5.3. Opakowania towarów przewożonych drogą morską
   5.4. Plan ładunkowy drobnicowca
   5.5. Ocena stateczności statku na podstawie informacji o stateczności dla kapitana
   5.6. Ocena wytrzymałości kadłuba na podstawie informacji o stateczności dla kapitana
6. PRZEWÓZ KONTENERÓW NA STATKACH KONTENEROWYCH
   6.1. Statki do przewozu kontenerów
   6.2. Charakterystyka kontenerów morskich
   6.3. Zasady przygotowania planu ładunkowego
7. PRZEWÓZ ŁADUNKÓW NA STATKACH RO-RO
   7.1. Statki typu ro-ro
   7.2. Charakterystyka przewożonych ładunków
   7.3. Zasady przygotowania planu ładunkowego
8. PRZEWÓZ ŁADUNKÓW CHŁODZONYCH NA STATKACH SPECJALISTYCZNYCH – CHŁODNIOWCACH
   8.1. Chłodniowce – charakterystyka ładunków
   8.2. Zasady przygotowania planu ładunkowego
9. PRZEWÓZ DREWNA NA STATKACH PRZYSTOSOWANYCH DO JEGO PRZEWOZU
   9.1. Drewnowce
   9.2. Podział drewna
   9.3. Mocowanie drewna jako ładunku pokładowego
   9.4. Zasady przygotowania planu ładunkowego
10. POKRYWY LUKOWE I FURTY ŁADUNKOWE. KONTROLA PRZESTRZENI ŁADUNKOWYCH
   10.1. Pokrywy lukowe
      10.1.1. Szczelność pokryw lukowych
      10.1.2. Kontrola szczelności pokryw lukowych
   10.2. Furty ładunkowe
   10.3. Wymagania dotyczące włazów zbiorników ładunkowych i balastowych
   10.4. Cele i zadania programu rozszerzonych przeglądów ESP
11. OPERACJE PRZEŁADUNKOWE ZGODNIE Z ZALECENIAMI KODEKSU CSS
   11.1. Siły działające na ładunek w trakcie podróży
   11.2. Mocowanie ładunków niestandardowych
   11.3. Mocowanie kontenerów – stosowany osprzęt
   11.4. Mocowanie ładunku na statkach ro-ro
   11.5. Statkowy poradnik mocowania ładunku CSM (Cargo Securing Manual)
12. STATKOWE URZĄDZENIA I OSPRZĘT PRZEŁADUNKOWY, RODZAJE I PRZEZNACZENIE
   12.1. Charakterystyka statkowych urządzeń dźwigowych
   12.2. Nadzór nad urządzeniami dźwigowymi w trakcie eksploatacji
   12.3. Wykresy do określania obciążenia urządzeń przeładunkowych
   12.4. Suwnice pokładowe i urządzenia samowyładowcze
13. PRZEWÓZ SUCHYCH ŁADUNKÓW MASOWYCH LUZEM NA PODSTAWIE KODEKSU IMSBC
   13.1. Charakterystyka typowych ładunków masowych suchych
   13.2. Zasady przygotowania planu ładunkowego
   13.3. Wyznaczenie masy ładunku na podstawie odczytu zanurzenia statku
14. PRZEWÓZ I PRZEŁADUNEK ZIARNA LUZEM
   14.1. Przygotowanie ładowni do przewozu ziarna
   14.2. Wymagania dla statków przewożących ziarno
   14.3. Zasady przygotowania planu ładunkowego
15. PRZEWÓZ PŁYNNYCH ŁADUNKÓW MASOWYCH LUZEM
   15.1. Surowa ropa naftowa
   15.2. Produkty naftowe (Petroleum Products)
   15.3. Wyznaczenie objętości i masy ładunku płynnego
   15.4. Zasady przygotowania planu ładunkowego
16. PRZEWÓZ ŁADUNKÓW CHEMICZNYCH LUZEM
   16.1. Charakterystyka chemikaliowców i ładunków chemicznych
   16.2. Wyznaczenie objętości i masy ładunku płynnego
   16.3. Zasady segregacji ładunków niekompatybilnych
   16.4. Procedury mycia zbiorników ładunkowych na chemikaliowcach
   16.5. Zasady przygotowania planu ładunkowego
17. PRZEWÓZ SKROPLONYCH GAZÓW LUZEM
   17.1. Charakterystyka gazów skroplonych
   17.2. Statki do przewozu gazów skroplonych
   17.3. Zasady przygotowania planu ładunkowego
18. BHP NA STATKU
   18.1. Prace przeładunkowe
   18.2. Przestrzenie zamknięte
   18.3. Fumigacja ładunku

SPIS RYSUNKÓW I TABEL
LITERATURA
ZAŁĄCZNIKI

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje