Polskie Linie Oceaniczne 1951-2012. Zarys działalności
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Polskie Linie Oceaniczne 1951-2012. Zarys działalności

Autor: Jerzy Drzemczewski
Okładka: twarda
Format: 23 x 30,5 cm
Liczba stron: 344
Rok wydania: 2012
ISBN: 978-83-62022-36-6

85,00 zł (brutto) 80,95 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Książka „Polskie Linie Oceaniczne 1951-2012. Zarys działalności” jest kolejną publikacją autora Jerzego Drzemczewskiego w morskiej serii „Księgi Floty Ojczysteji oznaczony jest już numerem 50.

Niniejsza książka poświęcona jest historii największego polskiego przedsiębiorstwa żeglugowego, a zarazem jednego z większych w Europie - Polskim Liniom Oceanicznym (PLO). Ta ogromna polska flota obsługiwała w latach 1970 - 1980 aż 33 regularne linie żeglugowe, z których 14 miało zasięg oceaniczny. Statki PLO zawijały wtedy do ok. 500 portów leżących na wszystkich kontynentach świata, łącznie z Antarktydą.

A7-374
Nowy
978-83-62022-36-6
Autor
Jerzy Drzemczewski
Oprawa
twarda
Format
23 x 30,5 cm
Liczba stron
344
Rok wydania
2012
ISBN
978-83-62022-36-6

Przedmowa
Od Autora

I. Rodowód i warunki narodzin PLO
- Klejnoty księżniczki Dagmary
- Nowe transatlantyki, nowe linie pasażerskie
- Pierwsze linie bliskiego zasięgu
- Pierwsze oceaniczne linie frachtowe
- Skutki Wielkiego Kryzysu Ekonomicznego
- Skuteczna polityka żeglugowa
- II wojna światowa
- Powojenne porządki
- Trzy lata po wojnie
- Uruchomienie przedwojennych linii
- Trzy transatlantyckie linie pasażerskie
- Wejście na szlaki azjatyckie
- Polska flota w tajnych akcjach

II. Pierwszych 10 lat
- Praca pełna satysfakcji i stresu
- Problemy z "Batorym"
- Pomoc w organizacji Chipolbroku
- Pierwsze joint venture
- "Batory" na linii do Indii i Pakistanu
- Z "bratnią" pomocą
- Cała oceaniczna flota pływa do Chin
- Stagnacja w rozwoju floty
- Linia dalekowschodnia
- Pierwsze własne przedstawicielstwa
- Najbardziej medialne wydarzenia
- Niebywały wyczyn załogi s/s "Kiliński"
- Ryż dla głodującego Wietnamu
- Dostawa 12 statków do ChRL
- Po "odwilży" 1956
- Przełomowy moment w rozwoju PLO
- Rozwój floty w latach 1957 - 1961
- "Batory" znów na Atlantyku
- Kierunek Japonia
- Linia do portów USA
- Połączenie ze Środkowym Wschodem
- INDOPOL - nowa jakość

III. Złote lata polskiej żeglugi liniowej
- Jaskółki nowego
- Linia do Afryki Wschodniej i Południowej
- Kierunek - Południowa Ameryka
- Częściej do Australii
- Dynamiczny rozwój linii śródziemnomorskich
- Najbardziej rentowne - angielskie
- Pierwsze eksperymenty z konteneryzacją
- Rozwój floty zbiornikowców
- Skutki blokady Kanału Sueskiego
- Wzrost pozycji PLO
- Następca "Batorego"
- Smutny koniec najsłynniejszego transatlantyku
- Imponujący bilans dekady

IV. Lata siedemdziesiąte
- Reorganizacja PLO
- Liniowce PŻM przekazane PLO
- Ekspresowcami do Japonii
- Indyjsko - polska umowa żeglugowa
- Nowe linie
- Linie do Wielkich Jezior Amerykańskich
- Rozwój żeglugi promowej
- Szczególna pozycja linii zachodniej Afryki
- Zaminowanie Haiphongu
- Tragedia załogi ''Józefa Conrada"
- Semikontenerowce typu "Franciszek Zubrzycki"
- Liceum Morskie
- Konteneryzacja linii europejskich
- Linia Południowego Pacyfiku
- Koniec kamuflażu Chipolbroku
- Armator chłodniowców
- 10 semikontenerowców nie uczyniło wiosny?
- Sukcesy i kłopoty pioniera konteneryzacji
- "Inowrocław" - pierwszy nowoczesny liniowiec
- Bilans dekady

V. Lata osiemdziesiąte
- Na takie statki polska żegluga czekała od lat
- Statkiem ro-ro do Australii
- Okres stanu wojennego
- Powstanie PTO S.A.
- Nie tylko stan wojenny
- Odrobina optymizmu
- Radykalna zmiana organizacji PLO
- Konteneryzacja wymusza komputeryzację
- Szósty w Europie, 20 w świecie armator kontenerowy
- Ważne przedsięwzięcia żeglugowe 1988 r.
- Kres 57-letniej historii polskich transatlantyków
- Sprzedaż najnowocześniejszych i największych statków
- Spóźniona refleksja
- Rewolucja w remontach
- 1989 - najlepszy rok dekady
- Morskie katastrofy i tragedie
- Akcje ratownicze załóg polskich liniowców

VI. Pierwsze lata po transformacji ustrojowej
- Plan Balcerowicza i jego skutki
- Uprowadzenie "Krzywoustego"
- PLO holdingiem?
- Rezygnacja dyr. Kazimierza Misiejuka
- Nowy dyrektor naczelny
- Nowa polityka żeglugowa
- Własne spółki za granicą
- Rok 1991 - bez euforii
- Polski rząd - obojętny
- Dwuwładza
- Zmiana goni zmianę
- Minister i dyrektor o sytuacji w PLO
- Nowy armator - Euroafrica
- Minorowy przełom roku
- Bariery dla efektywnego działania
- Rujnujące raty
- Dwie kolejne spółki Grupy PLO
- Próby aktywizacji linii południowoamerykańskich
- Syzyfowa walka z kryzysem
- Być albo nie być linii północnoamerykańskich
- Sprzedaż najcenniejszych klejnotów
- Tragedia, która poraziła Polskę

VII. Zarząd komisaryczny w PLO
- Powołanie zarządu komisarycznego
- Powstanie spółek: POL-Levant i POL-America
- Porozumienie PLO z ACL i MSC
- PLO czekają na koło ratunkowe
- EURO-EAST Lines Luxemburg
- Związki zawodowe protestują
- System kontraktowy i zwolnienia grupowe
- Przyśpieszenie procesu restrukturyzacji PLO
- Skutki przyśpieszonej edukacji decydentów?
- Zmiana głównego sternika PLO
- Racjonalizacja głównych serwisów
- Minister powołuje radę nadzorczą
- Sprzedaż majątku lądowego
- Konsolidacja Grupy PLO
- Trzeci komisarz PLO
- Podobno było widać światło w tunelu
- Kierunek Antarktyda
- Zmiany na szlaku dalekowschodnim
- Gdynia Travel Center
- POL-Atlantic - kolejna próba ratowania linii północnoamerykańskiej
- PLO bez deficytu
- Przed PLO siedem lat tłustych?
- Kryzys azjatycki zniweczył rozwój holdingu
- Kontrakt z VROON - szansa na odzyskanie rynku azjatyckiego?
- Dom Marynarza w wersji luks
- Upadłość spółek: POL-Atlantic i POLCONTAINER
- Rezygnacja M. Hapki z funkcji zarządcy komisarycznego

VIII. Przełom XX i XXI w.
- Nowi sternicy PLO
- Upadła gwiazda oceanów
- Dramatyczna sytuacja polskiej żeglugi
- Okoliczności upadłości lub likwidacji najcenniejszych zagranicznych spółek PLO
- Bilans dekady
- Fatalny początek XXI wieku
- Bankructwo POL-America S.A. i jego przyczyny
- Areszty statków grupy PLO
- Upadłość spółki POL-Asia Linie Żeglugowe

IX. Walka o przetrwanie
- Związkowcy NSZZ "S" o winnych samolikwidacji polskiej floty
- Grupa PLO pod lupą prokuratury i NIK-u
- Zwycięski bój o samodzielność Euroafriki
- Bliska współpraca ze Stocznią Gdynia szansą dla PLO?
- POL-Euro - nowy armator grupy Grupy PLO
- Jak Stocznia Gdynia została właścicielem POL-Supply?
- Personalne roszady
- Ambitne nowe cele PLO
- Cała naprzód POL-Levantu
- Zmiana strategii PLO
- Okres stabilizacji PLO S.A.
- Lata koniunktury i kryzysu
- Zmiana wachty w PLO i POL-Levancie

Kalendarium najważniejszych wydarzeń bezpośrednio i pośrednio związanych z historią PLO
Wykaz ważniejszych źródeł i literatura uzupełniająca
Indeks nazwisk
Księgi Floty Ojczystej

Jerzy Drzemczewski pisarz i wydawca, przez 17 lat był rzecznikiem prasowym PLO równolegle pełniącym stanowiska redaktora naczelnego zakładowego miesięcznika „Namiary”. Pracował również jako kierownik pracowni badań rynków żeglugowych w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym jest autorem wielu książek dotyczących dziejów polskiej floty handlowej. Obecnie stale współpracuje z miesięcznikiem „Obserwator Morski”, redagując m.in. stałą rubrykę „Kartki z historii gospodarki morskiej - Wydarzyło się przed laty”

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje