Żeglowanie po wodach śródlądowych
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Żeglowanie po wodach śródlądowych (antykwariat)

Autor: Jerzy Sydow
Okładka: twarda
Format: 12.50 x 20 cm
Liczba stron: 368
Rok wydania: 1991

20,00 zł (brutto) 19,05 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Podręcznik żeglowania po wodach śródlądowych.

X5-1172
Używane
83-7007-189-9
Autor
Jerzy Sydow
Oprawa
twarda
Format
12.50 x 20 cm
Liczba stron
368
Rok wydania
1991
ISBN
83-7007-189-9

Od autora
Kilka słów wstępu
1. Sprzęt, na którym pływamy (I) - to, o czym zapomnieliśmy po egzaminie
     1.1. Budowa małego jachtu (podstawowa terminologia)
     1.2. Spotykane w praktyce rodzaje i typy ożaglowania
     1.3 Coś o kształtach kadłuba
         Owręże, czyli przekrój poprzeczny
         Kształt dziobu
         Kształt rufy
         Zarys stępki i balastu
         Kształt bryły kadłuba
     1.4. Wielokadłubowce, ich zalety i wady
     1.5. Żeby to się nie utopiło...
     1.6. To, co może ułatwić życie
2. Sprzęt, Na którym pływamy (II) - jacht naszych marzeń
     2.1. Przyczyny złego wyboru
     2.2. Wiedzieć, czego chcemy
     2.3 Zalety i wady różnych tworzyw
     2.4. Bez kabiny czy z kabiną?
     2.5 Miecz czy balast?
     2.6. Silnik przyczepny na jachcie śródlądowym
     2.7. Aby było wygodnie
     2.8. Instalacja elektryczna i odgromowa
     2.9. Czy warto kupić jacht w sklepie czy w stoczni?
     2.10. A więc budować samemu?
3. Żeglujemy bezpiecznie i efektywnie
     3.1. Spuszczanie jachtu na wodę (slipowanie)
     3.2. Załadunek jachtu (sztaauowanie)
     3.3. Odrobina bhp
     3.4. Ubiór żeglarza
     3.5. Sprawdzamy jacht przed wyjściem na wodę
     3.6. Wyruszamy w drogę
     3.7. Stajemy na postoju
     3.8. Żegluga bajdewindem, reakcja na fale
     3.9. Stateczność poprzeczna
     3.10. Żegluga pełnymi kursami i półwiatrem
     3.11. Żegluga ze spinakerem
     3.12. Manewrowość przy każdej okazji
         Nawietrzność - zawietrzność
         Półzwrot
         Zwrot przez sztag
         Zwrot przez rufę
         Podchodzenie do nabrzeża lub brzegu oraz odchodzenie na wodę
         Stawanie na boi lub kotwicy
         Człowiek z burtą
         Uwagi końcowe
     3.13. Manewrowanie jachtem dwumasztowym
     3.14. Stawanie w dryf. Manewr monachijski
     3.15. Holowanie
     3.16. Żegluga na rzece
     3.17. Przeszkody nawigacyjne i budowle hydrotechniczne na szlkau
     3.18. Nagłe załamanie pogody
     3.19. Wywrotka
     3.20. Inni na jachcie
         Dzieci
         Zwierzęta
         Dorośli goście
     3.21. Żegluga samotna
4. Na wodzie nie jesteśmy sami
     4.1. Wody śródlądowe i śródlądowe drogi wodne
     4.2. Kto gdzie rządzi? System prawny na wodach śródlądowych
     4.3. Znaki żeglugowe. Oznakowanie statków
     4.4. Sygnały statków przeznaczone dla nas
         Sygnały wzywania pomocy
         Niebieska tablica
         Sygnały ogólne i alarmowe
     4.5. Jacht a statki
     4.6. Jachty (male statki) między sobą
     4.7. Wędkarze, pływacy, deskarze i kajaki
     4.8. Jeśli zdarzył się poważny wypadek
     4.9. Nasza odpowiedzialność. Ubezpieczenia PZU
     4.10. Identyfikacja i rejestracja jachtów
     4.11. Moja łódka moją wizytówką. Banderki i proporce
     4.12. Nie jesteśmy sami na świecie
     4.13. Środowisko nie służy do jednorazowego użytku
     4.14. Czy warto należeć do klbu
5. Nie tylko Mazury, czyli gdzie i jak żeglować
     5.1. Wyskakujemy na kilka godzin, żeglowanie sobotnio-niedzielne
     5.2. Nie tylko duże akweny
     5.3. Nad wodę jedziemy samochodem
     5.4. Długi rejs i jego zaopatrzenie
     5.5. Nauczmy się czytać wodę
     5.7. Na lądzie też bywa ciekawie
     5.8. Żeglujemy za granicę
     5.9. A zimą może na bojery?
6. O pogodzie też warto coś wiedzieć
     6.1. Osobliwości wiatru na wodzie
         Zawirowania (odbicia) wiatru przy brzegu
         Zjawisko dyszy (przewężenie przepływu wiatru)
         Bryza jeziorna
         Lokalne szkwały pięknej pogody
     6.2. Niektóre lokalne czynniki zmiany pogody
     6.3. Interpretacja prognozy pogody
7. Majster-klepka na pokładzie
     7.1. Taklowanie jachtu
     7.2. Tych kilka naprawdę potrzebnych węzłów
     7.3. Skrzynka bosmańska
     7.4. Przebicie poszycia. Inne uszkodzenia kadłuba
     7.5. Awaria takielunku stałeg
     7.6. Naprawy żagli
     7.7. Odstawiamy jacht po sezonie
8. Dla tych, którzy lubią rywalizację
     8.1. Regaty, można urządzić wszędzie
     8.2. Polskie klasy turystyczno-regatowe i turystyczne
     8.3. Zdobywamy Żeglarską Odznakę Turystyczną PTTK
9. Jeżeli popłyniemy na morze
     9.1. Dlaczego na morze?
     9.2. Drogi na morze
     9.3. Obowiązki i prawa członka załogi
     9.4. Najważniejsze jest bezpieczeństwo
Znaki żeglugowe, które powinien znać żeglarz pływający po śródlądziu
Literatura
Niektórzy konstruktorzy projektujący jachty śródlądowe dla potrzeb budownictwa amatroskiego

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje