Uwagi: brzegi stron zakurzone, obwoluta lekko przybrudzona
Przedmowa do trzeciego wydania książki:
Minęło właśnie 28 lat od ukazania się pierwszej edycji książki, a okrągłe 20 lat od druku wydania drugiego. Oba wydania rozeszły się w ciągu kilku miesięcy, co świadczy o dużym zapotrzebowaniu na taką pozycję.
Z obfitej korespondencji, jaka napłynęła, można dojść do wnioski, że treść książki jest atrakcyjna nie tylko dla fachowców, a także nie zawiera błędów merytorycznych i jest nadal aktualna. Również w naszych czasach, można projektować jachty metodami tradycyjnymi, nie wymagającymi stosowania nowoczesnych urządzeń i programów komputerowych. Pozostawmy zatem zawodowcom ten kosztowny instrument i pomyślmy - w jaki sposób najłatwiej treść książki uzupełnić wiadomościami, których w poprzednich wydaniach nie ma, jak na przykład: dotyczących konstrukcji kadłuba stalowego, laminatowego itp., innych wiadomości, których nie może zabraknąć w nowoczesnej książce na temat konstrukcji jachtów. Zakres i sposób ich przekazywania powinny przy tym uwzględniać aktualne wymagania administracyjne obowiązujące w naszym kraju w odniesieniu do jachtów morskich.
Wymagania te zostały sformowane i opublikowane przez Polski Rejestr Statków w formie Przepisów kwalifikacji i budowy jachtów morskich, składających się z siedmiu części omawiających sposób określania wymiarów poszczególnych elementów konstrukcyjnych jachtu, podano również, informacje dotyczące stosowanych materiałów. Przepisy oparto na własnych badaniach i doświadczeniach z praktyki, a także na doświadczeniach innych instytucji klasyfikacyjnych, współpracujących z Polskim Rejestrem Statków.
Oryginalność polskich Przepisów, zwłaszcza w obszarze konstrukcji różnego typu osprzętu żaglowego, a także różnego typu kadłubów, zachęca do wykorzystania Przepisów klasyfikacyjnych PRS w pracach projektowo-konstrukcyjnych, jak również dydaktycznych.
Układ treści obecnego wydania książki został opracowany w sposób pozwalający wprowadzić do niej wymagania Przepisów PRS bez naruszania wcześniejszego układu książki
Między strony książki Część Przepisów PRS Liczba stron dodatkowych
78-79 Zasady klasyfikacji (Cz. I) 9
168-169 Osprzęt żaglowy (Cz. VII) 11
201-202 Kadłub i materiały (Cz. II + Cz. IV) 43
228-229 Wyposażenie i stateczność (Cz. III) 28
319-320 Urządzenia maszynowe (Cz. IV) 10
344-345 Urządzenia elektryczne (Cz. V) 10
Układ, charakter i zakres podanych informacji mają ułatwić zaprojektowanie konstrukcji poprawnej i zgodnej z obowiązującymi przepisami. Aby pokazać jak ta konstrukcja powinna wyglądać, podano na końcu książki (w załącznikach) rysunki z dokumentacji technicznej jachtu ze stali i laminatu, których brak w pierwszym i drugim wydaniu książki. W załącznikach podano również kilka innych rysunków, które będą na pewno pomocne przy projektowaniu amatorskim, a sądząc po korespondencji - jest takich konstruktorów sporo. Należy jednak pamiętać, że Przepisy PRS podlegają ciągłej aktualizacji i uwzględniać ten fakt podejmując prace projektowe.
- Autor
- Zbigniew Jan Milewski
- Oprawa
- twarda
- Format
- 21,50 x 30,00 cm
- Liczba stron
- 365
- Rok wydania
- 1999
- ISBN
- 83-910242-0-2
- Wydanie
- III
Zbigniew Jan Milewski (ur. 8 lipca 1927 w Toruniu, zm. 29 lipca 2005) – polski konstruktor jachtów, inżynier budowy okrętów. Był synem inżyniera architekta, projektanta budynków w powstającej Gdyni. Od 1930 mieszkał wraz z rodziną w Lublinie, gdzie rozwinęło się jego zamiłowanie żeglarskie – był członkiem Ligi Morskiej i Kolonialnej, wspólnie z kolegą zbudował drewnianą łódź, której dokumentację wydano w formie książkowej. W czasie II wojny światowej był żołnierzem Armii Krajowej. W 1945 brał udział w obozie Centralnego Ośrodka Wodnego Ligi Morskiej w Giżycku, na którym zajmowano się poszukiwaniem, wydobywaniem i zabezpieczaniem zatopionych jachtów i statków. W swoim dorobku konstruktorskim Milewski ma 32 typy łodzi, jachtów żaglowych i motorowych, statków rybackich, łodzi inspekcyjnych i innych jednostek pływających. Podsumowaniem jego wiedzy konstruktorskiej jest książka Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, stanowiący podstawowy podręcznik budowy jachtów, z którego korzysta wielu współczesnych konstruktorów.
![Rodzaje dostawy](/img/delivery.jpg)
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
![ORLEN paczka](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-orlen-paczka.jpg)
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
![PACZKOMATY INPOST](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-inpost.jpg)
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.![Poczta Polska](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-poczta-polska.jpg)
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
![Kurier DHL](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-dhl.jpg)
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.