Uwagi: brzegi stron zakurzone, obwoluta lekko przybrudzona
Przedmowa do trzeciego wydania książki:
Minęło właśnie 28 lat od ukazania się pierwszej edycji książki, a okrągłe 20 lat od druku wydania drugiego. Oba wydania rozeszły się w ciągu kilku miesięcy, co świadczy o dużym zapotrzebowaniu na taką pozycję.
Z obfitej korespondencji, jaka napłynęła, można dojść do wnioski, że treść książki jest atrakcyjna nie tylko dla fachowców, a także nie zawiera błędów merytorycznych i jest nadal aktualna. Również w naszych czasach, można projektować jachty metodami tradycyjnymi, nie wymagającymi stosowania nowoczesnych urządzeń i programów komputerowych. Pozostawmy zatem zawodowcom ten kosztowny instrument i pomyślmy - w jaki sposób najłatwiej treść książki uzupełnić wiadomościami, których w poprzednich wydaniach nie ma, jak na przykład: dotyczących konstrukcji kadłuba stalowego, laminatowego itp., innych wiadomości, których nie może zabraknąć w nowoczesnej książce na temat konstrukcji jachtów. Zakres i sposób ich przekazywania powinny przy tym uwzględniać aktualne wymagania administracyjne obowiązujące w naszym kraju w odniesieniu do jachtów morskich.
Wymagania te zostały sformowane i opublikowane przez Polski Rejestr Statków w formie Przepisów kwalifikacji i budowy jachtów morskich, składających się z siedmiu części omawiających sposób określania wymiarów poszczególnych elementów konstrukcyjnych jachtu, podano również, informacje dotyczące stosowanych materiałów. Przepisy oparto na własnych badaniach i doświadczeniach z praktyki, a także na doświadczeniach innych instytucji klasyfikacyjnych, współpracujących z Polskim Rejestrem Statków.
Oryginalność polskich Przepisów, zwłaszcza w obszarze konstrukcji różnego typu osprzętu żaglowego, a także różnego typu kadłubów, zachęca do wykorzystania Przepisów klasyfikacyjnych PRS w pracach projektowo-konstrukcyjnych, jak również dydaktycznych.
Układ treści obecnego wydania książki został opracowany w sposób pozwalający wprowadzić do niej wymagania Przepisów PRS bez naruszania wcześniejszego układu książki
Między strony książki Część Przepisów PRS Liczba stron dodatkowych
78-79 Zasady klasyfikacji (Cz. I) 9
168-169 Osprzęt żaglowy (Cz. VII) 11
201-202 Kadłub i materiały (Cz. II + Cz. IV) 43
228-229 Wyposażenie i stateczność (Cz. III) 28
319-320 Urządzenia maszynowe (Cz. IV) 10
344-345 Urządzenia elektryczne (Cz. V) 10
Układ, charakter i zakres podanych informacji mają ułatwić zaprojektowanie konstrukcji poprawnej i zgodnej z obowiązującymi przepisami. Aby pokazać jak ta konstrukcja powinna wyglądać, podano na końcu książki (w załącznikach) rysunki z dokumentacji technicznej jachtu ze stali i laminatu, których brak w pierwszym i drugim wydaniu książki. W załącznikach podano również kilka innych rysunków, które będą na pewno pomocne przy projektowaniu amatorskim, a sądząc po korespondencji - jest takich konstruktorów sporo. Należy jednak pamiętać, że Przepisy PRS podlegają ciągłej aktualizacji i uwzględniać ten fakt podejmując prace projektowe.
- Autor
- Zbigniew Jan Milewski
- Oprawa
- twarda
- Format
- 21,50 x 30,00 cm
- Liczba stron
- 365
- Rok wydania
- 1999
- ISBN
- 83-910242-0-2
- Wydanie
- III
Zbigniew Jan Milewski (ur. 8 lipca 1927 w Toruniu, zm. 29 lipca 2005) – polski konstruktor jachtów, inżynier budowy okrętów. Był synem inżyniera architekta, projektanta budynków w powstającej Gdyni. Od 1930 mieszkał wraz z rodziną w Lublinie, gdzie rozwinęło się jego zamiłowanie żeglarskie – był członkiem Ligi Morskiej i Kolonialnej, wspólnie z kolegą zbudował drewnianą łódź, której dokumentację wydano w formie książkowej. W czasie II wojny światowej był żołnierzem Armii Krajowej. W 1945 brał udział w obozie Centralnego Ośrodka Wodnego Ligi Morskiej w Giżycku, na którym zajmowano się poszukiwaniem, wydobywaniem i zabezpieczaniem zatopionych jachtów i statków. W swoim dorobku konstruktorskim Milewski ma 32 typy łodzi, jachtów żaglowych i motorowych, statków rybackich, łodzi inspekcyjnych i innych jednostek pływających. Podsumowaniem jego wiedzy konstruktorskiej jest książka Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, stanowiący podstawowy podręcznik budowy jachtów, z którego korzysta wielu współczesnych konstruktorów.
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.